Θεματική Φροντίζω το περιβάλλον
Υποθεματική
Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
Με τους ήρωες των παραμυθιών μαθαίνω να αειφορώ!
Ακολουθεί η Ενημέρωση γονέων για την εμπλοκή τους στην περιβαλλοντική μας δράση και τους στόχους αυτής .
έγγραφο από την Ευγενία Διαματάρη
Δόθηκε Ερωτηματολόγιο σε γονείς για την ανίχνευση πρότερων γνώσεων και εμπειριών των παιδιών από την καθημερινή τους ζωή (με ερωτηματολόγιο google form ) από Nάνσυ Μαυρίδου και Μαρία Ναούμ !
ερωτηματολόγιο για γονείς -ανίχνευση
1ο εργαστήριο :
Τίτλος: Στου Τζεπέτο το εργαστήρι σκουπίδια ένα σωρό…
Δραστηριότητα 1η
Κάναμε Παιχνίδια ψυχοκινητικής ενεργοποίησης – ενδυνάμωσης της ομάδας.
προτεινόμενα παιχνίδια το :Πέτρα , μολύβι ,ψαλίδι , χαρτί ( ιδέα της Ευγενίας )
παίξαμε και παιχνίδι τύπου survivor (ιδέα από τη Σοφία Παπαιωάννου )
Χωριστήκαμε σε 2 ομάδες και κάναμε Αγώνα ταχύτητας τύπου survivor με στεφάνια, τουβλάκια κλπ, και καταλήγουν να ρίξουν μέσα σε καλάθι κάποιους στόχους που θα είναι πλαστικά μπουκάλια, αλουμινόχαρτο και χαρτιά σε μπάλες.
Νικήτρια η ομάδα που θα κάνει πιο γρήγορα τη διαδρομή και θα ρίξει όλους τους στόχους στο καλάθι.
Αρκετά Παιχνίδια με υλικά ανακύκλωσης βρήκαμε στο λίνκ: παιχνίδια
Δραστηριότητα 2η
Διαβάζουμε το παραμύθι του Πινόκιο και συζητάμε την υπόθεση.
Δραστηριότητα 3 η
Στη συνέχεια τα παιδιά παρατηρούν μια εικόνα από το εργαστήριο του Τζεπέτου..
(Διευκρινήσεις :ο Τζεπέτο λείπει ταξίδι και όταν γυρίζει βλέπει το εργαστήρι του γεμάτο σκουπίδια .Ακολουθεί συνομιλία με τον βοηθό του)
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ :
βλέπω ,σκέφτομαι ,αναρωτιέμαι
παρατήρηση εικόνας -προβληματισμός
Εστίαση στις λεπτομέρειες της εικόνας με σκοπό την κινητοποίηση του ενδιαφέροντος και την διερεύνηση πρότερων γνώσεων.
Η νηπιαγωγός δείχνει τη φωτογραφία (κόμικ) από το εργαστήριο γεμάτο με σκουπίδια και γίνεται η προσέγγιση του ζητήματος …
Με ερωτήσεις του τύπου τι βλέπεις σε αυτή την εικόνα ,τι σκέφτεσαι ότι μπορεί να συμβαίνει και τι θα έπρεπε να κάνει ο βοηθός του?
Ακολουθεί καταιγισμός ιδεών και καταγραφή απαντήσεων .
Τα παιδιά καλούνται να αποτυπώσουν τις γνώσεις τους σε φύλλα εργασίας .
όπως Τι δεν χρειάζεται Ο Τζεπέτο στο εργαστήριο του…
και Τι συζητάει ο Τζεπέτο με το βοηθό του;
Παραθέτουμε το Σύνδεσμο εποπτικού υλικού 1ου Εργαστηρίου
https://spapaioannou1.netboard.me/7wb3qg5hsf7hera/?tab=446706&link=oEyLj02z-DeJizfrc-ES6E0wxz
2ο εργαστήριο
(διαχωρισμός άχρηστων–ανακυκλώσιμων υλικών )
Τίτλος :<<το καλάθι της κοκκινοσκουφίτσας>>
Δραστηριότητα 1
Η κοκκινοσκουφίτσα δεν πετάει τίποτε στο δάσος κι έτσι επιστρέφει από τη γιαγιά της με ένα καλάθι γεμάτο …με όσα απέμειναν …
Γίνεται δραματοποίηση της διασκευασμένης σκηνής του παραμυθιού από τους μαθητές με διατύπωση υποθετικού ερωτήματος
«Αν ήσουν η κοκκινοσκουφίτσα τι απορρίμματα θα είχαν απομείνει μέσα στο καλάθι σου γυρνώντας από τη γιαγιά σου και που θα μπορούσες να τα πετάξεις;».
Ετοιμάζουμε ένα δικό μας καλάθι με τα σκουπίδια .
Σκοπός μας , οι μαθητές να αποτυπώσουν μέσω της ζωγραφικής τις ιδέες τους σχετικά με το τι μπορεί να περιέχει το καλάθι της ηρωίδας κατά την επιστροφή της από τη γιαγιά της και προσπάθεια διαχωρισμού άχρηστων υλικών και ανακυκλώσιμων.
Δραστηριότητα 2η
Σε αυτή την δραστηριότητα τα παιδιά μέσω της έρευνας πεδίου θα προετοιμαστούν για field trip, θα γίνουν οι κατάσκοποι των απορριμμάτων και με συμμετοχική φωτογραφία θα καταγράψουν ότι παρατηρούν.
Η προετοιμασία έρευνας πεδίου γίνεται με το σχετικό ερώτημα διερεύνησης -Τι θα μπορούσαμε να κρατήσουμε και τι θα μπορούσαμε να πετάξουμε και που?
Έχοντας δημιουργήσει το δικό μας καλάθι στην προηγούμενη δραστηριότητα, αναζητούμε τις απαντήσεις στον περίπατο μας.(trip field)
Ορισμένα παιδιά χρησιμοποιούν φωτογραφική μηχανή για την καταγραφή όσων τους κάνουν εντύπωση και άλλα τα αποτυπώνουν μέσω της ζωγραφικής.
Γίνεται η Φωτογράφιση σκουπιδιών στο προαύλιο και αφού τα μάζεψαν έκαναν Διαχωρισμό σκουπιδιών ανά υλικό στο τρενάκι της ανακύκλωσης.
Δραστηριότητα 3η
Έγινε αξιοποίηση εκπαιδευτικού βίντεο με υλικά της ανακύκλωσης(ελληνική εταιρεία ανακύκλωσης)
και στη συνέχεια ΠΑΙΧΝΙΔΙ …
Γινόμαστε ντετέκτιβ και ψάχνουμε να βρούμε το σήμα της ανακύκλωσης ….όποιος βρει τα πιο πολλά κερδίζει .
Σύνδεσμος με εποπτικό υλικό του 2ου εργαστηρίου
https://spapaioannou1.netboard.me/7wb3qg5hsf7hera/?tab=446707&link=oEyLj02z-DeJizfrc-ES6E0wxz
3 ο εργαστήριο
(Ανακύκλωση)
Τιτλος :<<Η κοκκινοσκουφίτσα δίνει εξηγήσεις και στο πρόβλημα σπουδαίες λύσεις >>
Ανατρέξαμε στο εποπτικό υλικό
https://spapaioannou1.netboard.me/7wb3qg5hsf7hera/?tab=446708&link=oEyLj02z-DeJizfrc-ES6E0wxz
Δραστηριότητα 1η
Κουκλοθέατρο με γαντόκουκλα. Τα παιδιά συμμετέχουν σε μια διαδραστική παράσταση κουκλοθεάτρου, διατυπώνοντας και τα ίδια ερωτήσεις στην ηρωίδα και δίνοντας απαντήσεις όπου χρειάζεται.
Δραστηριότητα 2η
Τα παιδιά αναλαμβάνουν δράση με την προτροπή της κούκλας, δημιουργώντας τη δική τους γωνιά ανακύκλωσης .
Ζωγραφίσαμε ψηφιακά τα ρομποτάκια της Ανακύκλωσης και τους δώσαμε τα δικά μας ονόματα….
Ζωγραφίζουμε ελεύθερα τα ρομπότ της φαντασίας μας και δημιουργούν τη δική τους μασκότ .
Δραστηριότητα 3η
»Πρόσκληση σε χορό»
EU Code Week Χορός της Εβδομάδας Προγραμματισμού 2022
Χορός της Εβδομάδας Προγραμματισμού.
Ξεκινήσαμε με την προετοιμασία για το CODE DANCE με αφορμή τις Απόκριες φτιάχνουμε μάσκες ρομποτάκια με ανακυκλώσιμα υλικά και χορεύουμε …. για την συμμετοχή μας σε code dance challenge .
https://codeweek.eu/view/443046/prosklisi-se-khoro
Σε αυτό τον τρελό χορό προσκαλέσαμε και τους φίλους μας να χορέψουν μαζί !
Μέσα από το χορευτικό περιβάλλον του code.org(dance party), πειραματιστήκαμε με προγραμματιστικές τεχνικές , επιλέξαμε τους χορευτές που μας άρεσαν ,τα σκηνικά ,τη μουσική και προγραμματίσαμε τις φιγούρες των χορευτών μας και ακολουθήσαμε όλοι τις φιγούρες.
Χορέψαμε όμως στο ρυθμό και των άλλων σχολείων που μας έστειλαν τις δικές τους δημιουργίες…
Το χαρήκαμε πάρα πολύ και λάβαμε και το πιστοποιητικό μας.
Δες και προηγούμενη σχετική ανάρτηση
https://blogs.sch.gr/15nipat/2022/05/05/europe-code-dance-code-org-dance-party-2022/
4ο εργαστήριο
(επαναχρησιμοποίηση υλικών )
τίτλος :Η Σταχτοπούτα στη σοφίτα ολομόναχη κοιτάζει ,ψάχνει εδώ κι εκεί και δημιουργεί με ότι βρει !!
Κινητοποίηση ενδιαφέροντος της ομάδας μέσα από την παρουσίαση ενός βίντεο ή εικόνων από το διαδίκτυο σχετικά με δημιουργία ευφάνταστων έργων με ανακυκλώσιμα και άχρηστα υλικά.
ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ – ΤRASH ART
Παρουσίαση εκπαιδευτικού βίντεο με εικόνες από εκπληκτικά δημιουργήματα με ανακυκλώσιμα υλικά.
Με βάση το βίντεο τα παιδιά συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι όπου τους ζητείται να μαντέψουν από τι υλικά είναι φτιαγμένες οι κατασκευές.
(Εικόνες από δημιουργήματα με ανακυκλώσιμα η άχρηστα υλικά πχ. Plastic bloom ,bubble house ,sine quqnon, παιχνίδια που έχουν δημιουργηθεί από παιδιά της Αφρικής από πεταμένα υλικά ,το εντυπωσιακό Ρομπότ ‘’THE WEEE MAN ‘’ του PAUL BONOMINI κ.α άλλα ευφάνταστα έργα ).
Περισσότερες εικόνες και υλικό είδαμε στον παρακάτω σύνδεσμο.
https://spapaioannou1.netboard.me/7wb3qg5hsf7hera/?tab=446709&link=oEyLj02z-DeJizfrc-ES6E0wxz
Δραστηριότητα 2η
Συζήτηση στην ολομέλεια και απάντηση στην ερώτηση διερεύνησης αν υπάρχουν αντικείμενα που στην καθημερινότητά μας τα χρησιμοποιούμε με άλλο τρόπο. Επιπλέον, εκφράζουν τις δικές τους προτάσεις και ιδέες.
Και δημιουργήσαμε με υλικά που αναζητήσαμε στην αποθήκη του σχολείου μας , την δική μας ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ – ΤRASH ART
Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε με τι υλικά θα μας άρεσε περισσότερο να κάναμε το δικό μας γλυπτό με απορρίμματα
Δραστηριότητα 3η
Από την δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών (ομαδικών, ταξινόμηση υλικών, παιχνίδι προγραμματισμού και διαδραστικών φύλλων εργασίας (live worksheet, drop & drag) κάναμε πολλά και ωραία παιχνίδια και φύλλα εργασίας.
https://padlet.com/mnaoym/cs04pa9ohsalrqlp
Παίξαμε εμείς ,παίξτε και σεις….
https://www.liveworksheets.com/1-jy641368zi
https://learningapps.org/display?v=pq5fbv5ga20
https://www.liveworksheets.com/1-ap640696gg
https://learningapps.org/watch?v=psvv20p4t20
5 ο εργαστήριο
(Κυκλική οικονομία )
Συμμετοχή στο ΒRAVO SCHOOLS.
Τίτλος: Η χιονάτη ,νιώθοντας ευγνωμοσύνη, τους νάνους σκέφτεται πως να βοηθήσει .
1η Δραστηριότητα
Οργάνωση Bazaar
Η χιονάτη συζητάει με τα παιδιά για το πως θα μπορούσε να βοηθήσει τους νάνους που εργάζονται τόσο σκληρά.
Τα παιδιά προτείνουν να κάνουν μαζί κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά .
Μέσα από τη συζήτηση αποφασίστηκε από τα παιδιά να βοηθήσουν φτωχά παιδιά με αυτές τις κατασκευές.
Τα παιδιά αποφάσισαν να δουλέψουν στο σπίτι τους με τους γονείς τους και να φέρουν τρόφιμα και λαμπάδες στο σχολείο για το Φωτεινό Αστέρι.
Στο σχολείο φιλοτεχνήσαμε και γυάλινα φαναράκια φτιαγμένα από ανακυκλώσιμα υλικά.
Περισσότερες πληροφορίες δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο….
ΟΜΑΔΙΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΡΓΩΝ
Φτιάχνουμε όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία κολάζ τις φωτογραφίες των έργων και όλα τα σχολεία τα αναρτούν σε έναν συνεργατικό πίνακα παρουσίασης τύπου linoit
http://inoit.com/users/sofiapapaioannou71/canvases/Φιλανθρωπικό%20Παζάρι%20
Οι ιδέες για την επαναχρησιμοποίηση των υλικών, δημιουργώντας όμορφες και χρήσιμες κατασκευές βρίσκονται στον παρακάτω ψηφιακό πίνακα που δημιούργησε η Νάνσυ Μαυρίδου σε συνεργασία με την Μαρία Ναούμ.
https://padlet.com/mavridouna1/8puy8d415me2ka19
6ο εργαστήριο:
Συνεργατικό παιχνίδι για το περιβάλλον
Συνεργατική παιχνιδοϊστορία για τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης
Αγαπητοί φίλοι,γονείς και εκπαιδευτικοί
εδώ θα δείτε τη συνεργατική παιχνιδοϊστορία μας συγκεντρωτικά.
Η αρχική ιδέα ήταν της Κωνσταντοπούλου Ελισάβετ η οποία διανθίστηκε με τις προτάσεις όλων και υλοποιήθηκε από όλους τους συνεργάτες .
Το εισαγωγικό κομμάτι και τους στόχους τους έγραψε η Κατερίνα Μπόθου, ενώ τα flipbook και η διαδραστική αφίσα της Ανθούλας Ζήση.
Ο σύνδεσμος της διαδραστικής αφίσας είναι εδώ.
Πιο αναλυτικά….
Η Τρίτη ομάδα του έργου Κόκκινη κλωστή δεμένη δεξιότητες γυρεύει ξεκίνησε μία παιχνιδοϊστορία στην οποία η κοκκινοσκουφίτσα ακολουθεί έναν δρόμο γεμάτο δράση και οικολογία μέχρι να φτάσει στο σπιτάκι της γιαγιάς της . Έγινε καταμερισμός δραστηριοτήτων και κάθε σχολείο ανέλαβε κάποιους από τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης και δημιούργησε την συνέχεια της ιστορίας την οποία συνοδεύει και από σχετικά παιχνίδια.
Εμείς είμαστε στην πρώτη ομάδα των εργαστηρίων . Στόχος της δική μας ομάδας ήταν ο 13ος Δράση για το κλίμα και Στόχος 15ος Ζωή στη στεριά.
Η Δημιουργία παιχνιδιών από το κάθε σχολείο ήταν :
Θέμα | Παιχνίδι | Σχολείο | |
1 | Χλωρίδα | Υπάρχει δεν υπάρχει στο δάσος (learningapps) | Νηπιαγωγείο Κορυφής |
2 | Πανίδα | Ήχοι ζώων, Αντιστοίχιση (πχ learningapps) | 9ο Νηπιαγωγείο Αμπελοκήπων |
3 | Παράνομη υλοτομία | Puzzle | 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών |
4 | Κυνηγός | Εκατομμυριούχος | Νηπιαγωγείο Τρικάλων |
5 | Πού θα απευθυνθεί η Κοκκινοσκουφίτσα; (Πυροσβεστική, Δασική υπηρεσία, Anima…) | Αντιστοίχιση | 4ο Νηπιαγωγείο Φαρσάλων |
6 | Τα ζώα του δάσους και τα μικρά τους | Παιχνίδι μνήμης | 8ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης |
7 | Μέσα κατάσβεσης | Το τρένο που κουβαλά μόνο τα οχήματα | 7ο Νηπιαγωγείο Βέροιας |
8 | Ζώα υπό εξαφάνιση | Wordwall- Άνοιξε το κουτί | Νηπιαγωγείο Αιγιάλης Αμοργού |
9 | Συνέπειες της φωτιάς | Puzzle – quiz, όπως πχ genniallly | 12ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου |
10 | Αναδάσωση | Σειροθέτηση – Βάλε στη σειρά τις εικόνες (learningapps) | Νηπιαγωγείο Στερνών |
Εμείς αναλάβαμε την παράνομη υλοτομία.
Αρχικά έγινε συζήτηση για το δάσος χρησιμότητα, χλωρίδα, πανίδα .
Είδαμε ένα καμένο δάσος.
Διαβάσαμε την ιστορία του καπνούλη
Συζητήσαμε Τι μπορεί να προκαλέσει μια φωτιά και τι συνέπειες έχει κάτι τέτοιο.
Είδαμε βιντεάκι για την πρόληψη πυρκαγιών στο Δάσος και τι κάνουμε αν διαπιστώσουμε φωτιά και τέλος ένα φύλλο εργασίας.
Στη συνέχεια είδαμε βίντεο και εικόνες και εξηγήσαμε τι σημαίνει παράνομη υλοτομία παίρνοντας αφορμή από το γουρουνάκι που έκοβε δέντρα για να φτιάξει το σπίτι του και σε προέκταση τι κάνουν οι άνθρωποι….
Χωριστήκαμε σε ομάδες και ζωγραφίσαμε με ότι ασχοληθήκαμε και στο τέλος όλες οι ελεύθερες ζωγραφιές έγιναν μια υπέροχη αφίσα που απεικόνιζε την παράνομη υλοτομία .
και στη συνέχεια αυτή η αφίσα έγινε ψηφιακό παζλ για τις ανάγκες της παραμυθοιστορίας
Στο τέλος προέκυψαν τα παρακάτω παιχνίδια.
Ά ομάδας.
Και των άλλων ομάδων
https://online.pubhtml5.com/imgbm/wnoc/
Φτάνοντας κοντά στις διακοπές του Πάσχα κάναμε μία υπέροχη Πασχαλινή συνεργατική κάρτα .
Το κάθε σχολείο φτιάχνει από ένα αντικείμενο.
Συνεργατική κάρτα ευχών για το Πάσχα !!!
Εικόνα | Σχολείο |
γρασίδι | Νηπιαγωγείο Αντιφιλίππων |
το γράμμα Κ | 9ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ν.ΙΩΝΙΑΣ |
το γράμμα Α | 1ο Νηπιαγωγείο Κουνουπιδιανών |
το γράμμα Λ | 7ο Νηπιαγωγείο Βέροιας |
το γράμμα Ο | Νηπιαγωγείο Τρικάλων |
το γράμμα Π | Νηπιαγωγείο Σούρπης |
το γράμμα Α | 5o Νηπιαγωγείο Αλμυρού |
το γράμμα Σ | 1ο Νηπιαγωγείο Αλμυρού |
το γράμμα Χ | 22ο Νηπιαγωγείο Βόλου |
το γράμμα Α | |
1ο λαγουδάκι | Νηπιαγωγείο Παλατιτσίων |
2ο λαγουδάκι | 2 Νηπιαγωγείο Νεάπολης |
1ο κοτοπουλάκι | Νηπιαγωγείο Αγίου Γεωργίου |
2ο κοτοπουλάκι | Νηπιαγωγείο Κορυφής |
1ο αυγό | 12ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου |
2ο αυγό | 3ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου |
3ο αυγό | 32 Νηπιαγωγείο Ευόσμου τμήμα 1 και 2 |
4ο αυγό | 8ο Νηπιαγωγείο Ευοσμου |
ένας ήλιος | Νηπιαγωγείο Μεσορόπης |
1η πασχαλίτσα | 8ο ΝΠΓ Νεάπολης Τμήμα 1 & 2 |
2η πασχαλίτσα | Νηπιαγωγείο Παραλίας Οφρυνίου |
3η πασχαλίτσα | 6ο Νηπ/γείο Αιγάλεω |
1 καλαθάκι | 2ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης |
1η πεταλουδίτσα | 13ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου |
2η πεταλουδίτσα | Ελληνοαγγλική Αγωγή |
3η πεταλουδίτσα | 7o Νηπιαγωγείο Λιβαδειάς |
4η πεταλουδίτσα | 1ο Νηπιαγωγείο Ανωγείων |
1ο παιδάκι | 4o Νηπιαγωγείο Κουνουπιδιανών Χανίων |
2ο παιδάκι | Νηπιαγωγείο Αιγιάλης Αμοργού |
1ο λουλουδάκι | 4ο Νηπιαγωγείο Μετ/σης |
2ο λουλουδάκι | Νηπιαγωγείο Αρέθουσας |
3ο λουλουδάκι | Νηπιαγωγείο Ασπροβάλτας |
4ο λουλουδάκι | 4ο Νηπιαγωγείο Αλμυρού |
5ο λουλουδάκι | 9o Νηπιαγωγείο Αμπελοκήπων |
6ο λουλουδάκι | 2ο Νηπιαγωγείο Πλαγιαρίου |
7ο λουλουδάκι | 4ο Νηπιαγωγείο Φαρσάλων |
8ο λουλουδάκι | 2ο Νηπιαγωγείο Φαρσάλων |
9ο λουλουδάκι | Νηπιαγωγείο Στερνών |
10ο λουλουδάκι | 15o Νηπιαγωγείο Πατρών |
Το δικό μας Νηπιαγωγείο ανέλαβε να φτιάξει ένα λουλουδάκι και όλα μαζί συνέθεσαν το παρακάτω αποτέλεσμα.
Το φτιάξαμε με πλαστικά κουταλάκια, καπάκια και ζωγραφική!!!
και όλα τα αντικείμενα μαζί που φιλοτεχνήθηκαν από όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία έκαναν το παρακάτω υπέροχο αποτέλεσμα Πασχαλινής κάρτας. Εμείς χαρήκαμε πάρα πολύ το αποτέλεσμα….
7ο εργαστήριο: Αξιολόγηση
Έγινε και μία Συνάντηση 1ης ομάδας.
Όπου τα παιδιά μοιράστηκαν όμορφες στιγμές
και μία συνεργατική ονλινε ζωγραφική στην οποία αποτύπωσαν συναισθήματα.
Άλλη μια θεματική εργαστηρίων μέσω του etwinning με όμορφες δράσεις, έφτασε στο τέλος της. Μάθαμε ,διασκεδάσαμε και περάσαμε υπέροχα!!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου