Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΠΑΤΡΑ, ΑΧΑΙΑ, Greece
Πολυαγαπημένα μας παιδιά και γονείς,αγαπητοί συνάδελφοι ... Ονομάζομαι Παγανιά Γεωργία ,Νηπιαγωγός και προϊσταμένη του 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών. Το 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών βρίσκεται στην Μαιζώνος 26 ΤΚ 26223 στο κέντρο της πόλης. Λέγεται και Στρούμπειο και συστεγάζεται με το 2ο Δημοτικό σχολείο Πατρών. Το Στρούμπειο είναι ένα από τα ιστορικότερα σχολεία των Πατρών με την ίδρυση του να χρονολογείται το 1883.

Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2024

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ-2023-24

 

Ονοματεπώνυμο φοιτήτριας : Χριστίνα Κουβελάκη
Έτος: Γ΄

Στο πλαίσιο της Πρακτικής μου Άσκησης, υλοποίησα έξι δραστηριότητες.

Ακολουθεί α) μια συνοπτική περιγραφή των δραστηριοτήτων που υλοποίησα στο πλαίσιο Πρακτικής Άσκησης και β) σχετικό φωτογραφικό υλικό.

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Ι (Υποχρεωτικό)

1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΤΡΕΧΕΙ ΤΡΕΧΕΙ (ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΠΕΤΑΕΙ-ΠΕΤΑΕΙ)

Το τρέχει- τρέχει (ή πετάει-πετάει) είναι ένα παραδοσιακό παιχνίδι, το οποίο παιζόταν και εξακολουθεί να παίζεται από πολλά παιδιά ηλικίας 4-6 ετών.
Η δραστηριότητα υλοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο ως εξής:

 Αρχικά, χώρισα τα παιδιά σε δύο ισάριθμες ομάδες.
 Όρισα τον αρχηγό (‘‘μάνα’’) της κάθε ομάδας με το λάχνισμα: α μπε μπα μπλομ.
 Ο αρχηγός κάθε ομάδας διατύπωνε μια ερώτηση, ξεκινώντας πάντα με τη φράση «Τρέχει-τρέχει…» και τα υπόλοιπα παιδιά έπρεπε:

α)να σηκώσουν το χέρι τους αν η φράση ήταν ‘‘σωστή’’ ή αντίστοιχα
β) να μη σηκώσουν το χέρι αν η φράση ήταν λανθασμένη’’

 Όποιο παιδί απαντούσε λάθος στην ερώτηση του ‘‘αρχηγού’’, τότε αποχωρούσε από το παιχνίδι.
 Επόμενος αρχηγός γινόταν όποιο παιδί κατάφερνε να παραμείνει έως το τέλος του παιχνιδιού.
 Νικήτρια ομάδα ήταν η ομάδα που θα έκανε τα λιγότερα λάθη στις ερωτήσεις που διατύπωνε ο αρχηγός.

[Σημείωση: οι πόντοι κάθε ομάδας ορίζονταν με τα τουβλάκια]
 Χειροκρότημα και των δύο ομάδων.

 

2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΓΡΑΦΙΚΗ ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΑ

Εισαγωγή: συζήτηση για νότες, παύσεις κτλ και τι είναι ο μαέστρος

• Χαρτί με διάφορα γεωμετρικά σχήματα (αριστερά) και κινήσεις που πρέπει να κάνουν τα παιδιά όταν βλέπουν τα αντίστοιχα σχήματα (δεξιά)

0

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

• Χώρισα τα παιδιά σε δύο ομάδες
• Όρισα τον μαέστρο της κάθε ομάδας και του έδωσα ένα καρτελάκι, κάτω από το οποίο είχα τοποθετήσει ένα ξυλάκι χειροτεχνίας (ρόλος μαέστρου).

1

• Μοίρασα τη γραφική παρτιτούρα και στις ομάδες (ας σημειωθεί ότι κάθε ομάδα είχε τη δική της γραφική παρτιτούρα)

3

Γραφική παρτιτούρα (Ομάδα 1)

4
Γραφική παρτιτούρα (Ομάδα 2)

• Έδωσα λίγα λεπτά για να προετοιμάσουν την γραφική τους παρτιτούρα.
• Όταν και οι δύο ομάδες ήταν έτοιμες, έγινε παρουσίαση της γραφικής τους παρτιτούρας.
• Χειροκρότημα ως επιβράβευση για την προσπάθεια και των δύο ομάδων και σύνδεση με τη γραφική παρτιτούρα και συγκεκριμμένα τον κύκλο

5

 

3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ

Εισαγωγή

«Όπως στην τυφλόμυγα προσπαθούμε να μαντέψουμε το αντικείμενο που είναι κρυμμένο, έτσι και σε αυτό το παιχνίδι-δραστηριότητα θα προσπαθήσουμε να μαντέψουμε το αντικείμενο, αλλά χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις μας».

Αναφορά στις πέντε αισθήσεις: όραση, ακοή, αφή, όσφρηση, γεύση

και χρήση συγκεκριμμένων παραδειγμάτων (παραδείγματος χάρη όταν μυρίζουμε ένα λουλούδι ποια αίσθηση χρησιμοποιούμε;)

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

 Τοποθέτηση ενός κουτιού (από παπούτσια) με χριστουγεννιάτικο περιτύλιγμα στη γωνιά της παρεούλας
 Το κουτί περιελάμβανε διάφορα υλικά: βαμβάκι, κοχύλια, πετρούλες, φύλλα δένδρου, βραχιόλι, πλαστελίνη, πλαστικό μπουκαλάκι κτλ.

Προσοχή!!! Για λόγους ασφαλείας δε χρησιμοποίησα όλες τις αισθήσεις! (π.χ. γεύση γιατί κάποιο παιδί ενδεχομένως να είχε αλλεργία ή να πνιγόταν)

6
 Μέσα στο κουτί έβαζα ένα αντικείμενο και το κάθε παιδί έχοντας κλειστά τα μάτια του προσπαθούσε να μαντέψει ποιο αντικείμενο βρίσκεται στο κουτί

 Όση ώρα ένα παιδί προσπαθούσε να βρει το αντικείμενο, τραγουδούσαμε όλοι μαζί ένα τραγούδι: Ψάξε, ψάξε δε θα το βρεις.

 Σε περίπτωση που το παιδί δυσκολευόταν να βρει το αντικείμενο, τότε του έδινα και δεύτερη ευκαιρία.

Αν όμως εξακολουθούσε να δυσκολεύεται, τότε:

-τα υπόλοιπα παιδιά περιέγραφαν το αντικείμενο, χωρίς όμως να το ομολογούν (π.χ. ζώο, πράγμα και που το συναντάμε), ώστε να διευκολύνω τα παιδιά στην εύρεση του αντικειμένου

ή
– τη θέση του έπαιρνε το επόμενο παιδί στη σειρά

Στη δραστηριότητα συμμετείχαν ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ακολουθώντας τη σειρά !

 Χειροκρότημα από όλους για την προσπάθεια των παιδιών

Επιπρόσθετο φωτογραφικό υλικό:

7

 

4η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΤΟΝΟΙ ΧΡΩΜΑΤΩΝ, ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΧΡΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΟΛΛΑΖ

Εισαγωγή
Τραγούδι για τα χρώματα:

https://www.youtube.com/watch?v=lTed89v5Y9s

Συζήτηση για τις διαφορετικές αποχρώσεις χρωμάτων και σχετικά παραδείγματα: έδειξα στα παιδιά δυο μπλε τουβλάκια (ανοιχτό-σκούρο μπλε) και τους ζήτησα να βρουν τη διαφορά

8

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

 Αρχικά, χώρισα τα παιδιά σε δύο ομάδες.
 Στη συνέχεια, μοίρασα το χριστουγεννιάτικο δένδρο ζωγραφισμένο με τις διαφορετικές αποχρώσεις του πράσινου (1η ομάδα) και τρίγωνα μικρού, μεσαίου και μεγάλου μεγέθους σε διαφορετικές αποχρώσεις του πράσινου (2η ομάδα).

Σημείωση: είχα ετοιμάσει από το σπίτι τα υλικά για να μη χαθεί χρόνος από τη δραστηριότητα.

9

Ζήτησα από τα παιδιά της 1ης ομάδας να τοποθετήσουν το χριστουγεννιάτικο δένδρο από πιο ανοιχτό- σκούρο

ενώ από τα παιδιά της 2ης ομάδας να συνδέσουν τα τριγωνάκια ίδιας απόχρωσης, ώστε να δημιουργήσουν το χριστουγεννιάτικο δένδρο και έπειτα να τα τοποθετήσουν στο χαρτόνι από πιο ανοιχτό-σκούρο (διαφορετικό επίπεδο δυσκολίας).

 Πέρασα αρχικά από τη κάθε ομάδα να δω αν τα τοποθετούν σωστά και αφού βεβαιώθηκα έδωσα στα παιδιά και την κόλλα, ώστε να τα κολλήσουν στο χαρτόνι.

10

 Αφού τα παιδιά κόλλησαν το χριστουγεννιάτικο δένδρο, μοίρασα σε κάθε παιδί ένα αστέρι (το οποίο είχα ετοιμάσει από το σπίτι) για να στολίσουν το χριστουγεννιάτικο δένδρο.

11

Τέλος, τους ζήτησα να γράψουν το όνομά τους, μιας και θα παρέμεναν στη τάξη του Νηπιαγωγείου.

Επιπρόσθετο φωτογραφικό υλικό:

12
ΤΕΛΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΟΛΛΑΖ

13
Ομάδα 1

14

Ομάδα 2

5η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΠΡΩΤΗ ΣΥΛΛΑΒΗ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΣΗ, Π.Χ ΠΑΠΙΑ.

Εισαγωγή: έννοια της συλλαβής σε μια λέξη και παραδείγματα (έδειχνα στα παιδιά διάφορες κάρτες και τους ζητούσα να μου πουν ποιες κάρτες αρχίζουν από το φώνημα –α)

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
(Την ώρα του διαλείμματος είχα κρύψει στη γωνιά της παρεούλας διάφορες κάρτες).

15

 Τοποθέτησα στη γωνιά της παρεούλας δύο κουτιά (από την προηγούμενη δραστηριότητα ‘‘αισθήσεις’’).

 Το ένα κουτί είχε την σχετική ένδειξη : σωστές καρτέλες, δηλαδή τις κάρτες που αρχίζουν από το φώνημα -πα,

 ενώ στο άλλο κουτί είχε τη σχετική ένδειξη : λάθος κάρτες, δηλαδή τις κάρτες που αρχίζουν από άλλο φώνημα (π.χ. φώνημα –κα)

 

16

 Ζήτησα από τα παιδιά να βρουν τις κάρτες που αρχίζουν από το φώνημα –πα και να τις τοποθετήσουν στο κουτί με την ένδειξη  πρασινο ν.

 Αντίθετα, εξήγησα στα παιδιά πως αν βρουν μια λέξη που αρχίζει από άλλο φώνημα (πχ. -κα) τότε πρέπει να διαπιστώσουν ότι είναι λάθος και να τοποθετήσουν την κάρτα στο κουτί με την ένδειξη κόκκινο χ.

 Νικήτρια ομάδα ήταν η ομάδα που θα κατάφερνε να τοποθετήσει τις περισσότερες κάρτες (δηλαδή τις κάρτες που αρχίζουν από το φώνημα –πα) στο σωστό κουτί.

Σημείωση: Ο χρόνος άρχισε και τελείωσε με το δικό μου σφύριγμα

 Τέλος, έδωσα ένα μεγάλο χειροκρότημα και στην νικήτρια και στην ηττημένη ομάδα.

 

ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ (μάθημα επιλογής)

6η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: ΈΝΤΑΣΗ

Εισαγωγή

Σημασία της έννοιας ‘‘ένταση’’ (πόσο σιγά ή δυνατά ακούγεται ένα μουσικό όργανο ή τραγουδάμε).

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

 Μοίρασα στο κάθε παιδί ένα μουσικό όργανο και τα άφησα να πειραματιστούν και να γνωρίσουν τα μουσικά όργανα.
 Στη συνέχεια, έβαλα στα παιδιά το τραγούδι: Ρούντολφ το ελαφάκι.

Στην αρχή, το τραγουδούσαμε σιγά και μετά δυνατά.
 Τέλος, τραγουδήσαμε όλοι μαζί το τραγούδι με τη συνοδεία των μουσικών οργάνων.

ΤΕΛΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ!!

Ευχαριστούμε θερμά την Χριστίνα Κουβελάκη για το ήθος ,την επιμέλεια, την άγαπη,την όρεξη και την άριστη συνεργασία καθόλη την διάρκεια της πρακτικής της άσκηση στο Νηπιαγωγείο μας.

Χριστίνα καλή και δημιουργική συνέχεια !!!!Σε περιμένουμε ξανά!!!!

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας -Ρώτα τον Αμπού να σου πει με το νερό τι τρέχει…2024

Παραλάβαμε τη Μουσειοσκευή <<Ρώτα τον Αμπού να σου πει με το νερό τι τρέχει…>> από το ΜΕΤ (Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας)-Σ...