Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΠΑΤΡΑ, ΑΧΑΙΑ, Greece
Πολυαγαπημένα μας παιδιά και γονείς,αγαπητοί συνάδελφοι ... Ονομάζομαι Παγανιά Γεωργία ,Νηπιαγωγός και προϊσταμένη του 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών. Το 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών βρίσκεται στην Μαιζώνος 26 ΤΚ 26223 στο κέντρο της πόλης. Λέγεται και Στρούμπειο και συστεγάζεται με το 2ο Δημοτικό σχολείο Πατρών. Το Στρούμπειο είναι ένα από τα ιστορικότερα σχολεία των Πατρών με την ίδρυση του να χρονολογείται το 1883.

Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2024

Κανονισμός λειτουργίας νηπιαγωγείου 2024-2025


s

Την Πέμπτη 12/9/23 ξεκινάμε το κανονικό μας ωράριο τόσο για το πρωινό όσο και για το απογευματινό τμήμα.

 Στην αρχή όμως του διδακτικού έτους και για διάστημα όχι μεγαλύτερο των δύο (2) εβδομάδων μπορεί να εφαρμόζεται ευέλικτο ωράριο παραμονής στο Νηπιαγωγείο για νήπια/προνήπια που φοιτούν για πρώτη φορά, προκειμένου να διευκολυνθεί η προσαρμογή τους.

  Το ευέλικτο ωράριο καθορίζεται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης και τον σύλλογο διδασκόντων, σε  συνεργασία με τους γονείς ή κηδεμόνες του νηπίου. Μετά την πάροδο των δύο (2) εβδομάδων, το σύνολο των νηπίων ακολουθεί κοινό ωράριο.

Το ωράριο λειτουργίας του νηπιαγωγείου είναι το εξής:

Πρωινό υποχρεωτικό: άφιξη 8:15-8:30 και αποχώρηση 13:00

Ολοήμερο προαιρετικό: άφιξη 7:45-8:00 (όσοι έχουν δηλώσει πρωινή υποδοχή) η 8:15-8:30 και αποχώρηση 16:00

Η αποχώρηση των μαθητών/τριών πραγματοποιείται με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου.

Αποχώρηση μαθητή/τριας από το σχολείο πριν τη λήξη του διδακτικού ωραρίου, γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και με έτοιμη συμπληρωμένη υπεύθυνη δήλωση του νόμου 105 και εφόσον έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλειά του/της (ενημέρωση και σύμφωνη γνώμη γονέων ή κηδεμόνων, εξασφάλιση συνοδείας μαθητών/τριών με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους).

Αιτήματα γονέων/κηδεμόνων για πρόωρη αποχώρηση ή καθυστερημένη προσέλευση μαθητών/τριών για λόγους ιατρικής υποστήριξης ή θεραπευτικής παρέμβασης, γίνονται δεκτά κατόπιν προσκόμισης σχετικής βεβαίωσης από δημόσιο φορέα, από την οποία προκύπτει με ακρίβεια η ανάγκη της ανωτέρω απουσίας καθώς και ο ακριβής χρόνος αυτής.

Επισημαίνεται ότι τόσο ο φορέας που εκδίδει τη βεβαίωση όσο και ο φορέας υλοποίησης της θεραπευτικής παρέμβασης ή ιατρικής υποστήριξης, πρέπει να είναι δημόσιοι φορείς.

Η φοίτηση των μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία παρακολουθείται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, καταγράφονται οι καθημερινές απουσίες και καταχωρουνται στο πληροφοριακό σύστημα myschool.

Σε περίπτωση αδικαιολόγητων απουσιών μαθητών/τριών, ακολουθούνται όσα προβλέπονται στο (ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109 Α) (άρθρο 13, παρ. 2, 3, 4).

 Αν οι απουσίες του μαθητή του νηπιαγωγείου υπερβαίνουν τις εκατό (100) ανά διδακτικό έτος, η βεβαίωση φοίτησης για την εγγραφή στην Α΄ Δημοτικού χορηγείται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Συμβούλου Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών. Σε αντίθετη περίπτωση ο μαθητής επαναλαμβάνει τη φοίτηση στο νηπιαγωγείο. 

 

  • Οι εκπαιδευτικοί παραλαμβάνουν τους/τις μαθητές/τριες στην είσοδο του Νηπιαγωγείου και οι γονείς-συνοδοί αποχωρούν.
  •  Κατά τη διάρκεια της προσέλευσης των παιδιών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στο χώρο του σχολείου κανείς εκτός των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών.

 Οι θύρες εισόδου-εξόδου στο χώρο του σχολείου παραμένουν κλειστές κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του.

  • Ο μέγιστος αριθμός μαθητών/τριών ανά τμήμα στο Νηπιαγωγείο καθορίζεται στους είκοσι πέντε (25).
  •  Η κατανομή των μαθητών/τριών σε τμήματα γίνεται λαμβάνοντας υπόψη κριτήρια όπως η ηλικία (νήπια/προνήπια), το φύλο και οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες, με στόχο να υπάρξει μια ισόρροπη κατανομή των μαθητών/τριών στα τμήματα.

Καταγραφή3

Επίσης πολύ σημαντικό είναι τα ρούχα των παιδιών να είναι απλά, άνετα και χωρίς κορδόνια, όπως επίσης και τα παπούτσια τους.

 Αποφύγετε τα ρούχα με κουμπιά, τις ζώνες και τα παπούτσια με κορδόνια. Προτιμήστε παπούτσια με βέλκρο [χριτς-χρατς].

 

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως στο χώρο του σχολείου λειτουργεί κυλικείο από το οποίο μπορείτε να προμηθεύεστε το δεκατιανό των παιδιών μετά από συνεννόηση με τον υπεύθυνη του κυλικείου τις πρωινές ώρες κατά την προσέλευση.

Διαφορετικά μπορείτε να ετοιμάζετε το δεκατιανό μόνοι σας στο σπίτι με την προϋπόθεση να είναι υγιεινό (π.χ κέικ, κουλουράκια, καθαρισμένα φρούτα, τοστ, γιαουρτάκι κ.λ.π).

Καταγραφή4 Καταγραφή5 Καταγραφή6 Καταγραφή7

 Απαραίτητα θα πρέπει να έχουν το όνομα τους σε κάθε αντικείμενο, παγουρίνο, τάπερ φαγητού, τσάντες, μπουφάν.

Καταγραφή8

                                                                                                  ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ

 

   Τα νήπια θα φέρνουν μαζί τους ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ το φαγητό τους μέσα σε ανοξείδωτο σκεύος(κατσαρολάκι), κουταλάκι ή πηρούνι παιδικό , παγούρι ή μπουκαλάκι, μία μικρή υφασμάτινη πετσέτα.

  Θα σας παρακαλούσαμε στα προσωπικά είδη των παιδιών να αναγράφονται τα ονόματά τους.

  Το γεύμα των μαθητών/τριών παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους.

 Ο/Η Νηπιαγωγός στο ολοήμερο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, βοηθά και καθοδηγεί τους/τις μαθητές/τριες ώστε να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες  που αφορούν στη διαδικασία του γεύματος και να εξυπηρετούνται αυτόνομα.

 

                                                                                          Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Δεύτερη χρονιά εφαρμογής)

  • Υιοθετεί το μοντέλο του ανάστροφου εκπαιδευτικού σχεδιασμού, όπου στο σημείο εκκίνησης βρίσκονται οι ικανότητες που αναμένεται να αναπτυχθούν.
  • Η έννοια της ικανότητας χρησιμοποιείται ταυτόσημα με την έννοια της επάρκειας.
  • Περιλαμβάνει ένα συνδυασμό γνώσεων, στάσεων και δεξιοτήτων, που απαιτούνται προκειμένου τα παιδιά να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις μαθησιακές προκλήσεις.

α) Οι γνώσεις περιγράφουν το «τι» της μάθησης (ιδέες, έννοιες, θεωρίες, πληροφορίες)

β)   Οι δεξιότητες περιγράφουν το «πώς» της μάθησης (ενέργειες, συμπεριφορές)

γ) Οι στάσεις περιγράφουν το «γιατί» της μάθησης (προδιαθέσεις, τάσεις, συναισθήματα)

 

  • Το περιεχόμενο της μάθησης στο νηπιαγωγείο οργανώνεται σε 4 Θεματικά Πεδία στη βάση της ολιστικής προσέγγισης της μάθησης
  •  

Α’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί και Επικοινωνία

Β’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία

Γ’ Θεματικό Πεδίο: Παιδί και Θετικές Επιστήμες

Δ’ Θεματικό Πεδίο:Παιδί, Σώμα, Δημιουργία και Έκφραση

 

 

Επίσης το πρόγραμμα μάθησης περιλαμβάνει τα

Εργαστήρια Δεξιοτήτων (ΦΕΚ 3567/Β/4-8-2021 και ΦΕΚ 3791/Β/13-8-2021)

 

  • Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στην ανάπτυξη και ενίσχυση ήπιων δεξιοτήτωνδεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές.

 

  •  Υλοποιούνται κατά την πρωινή λειτουργία και στο χρονικό διάστημα (διδακτικές ώρες) που ορίζεται για τις «Οργανωμένες Δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το ΑΠΣ», σε τρεις (3) διδακτικές ώρες, κατανεμημένες δύο (2) με τρεις (3) φορές την εβδομάδα.

 

Καταγραφή9

 

Και τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο (ΦΕΚ 3311/Β/26-7-2021)

 

  • Σκοπός: ο εμπλουτισμός του προγράμματος του Νηπιαγωγείου σε σχέση με τη γλωσσική και ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων για την ενίσχυση της πολυγλωσσικής επίγνωσηςτης διαπολιτισμικής επικοινωνίας και τη διαμόρφωση της ταυτότητας του ενεργού πολίτη στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία.
  •  
  • Οι Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα:

α) είναι βιωματικού χαρακτήρα,

β)υλοποιούνται υποχρεωτικά σε δύο (2) διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως, κατανεμημένες δύο (2) φορές την εβδομάδα  και

γ) υλοποιούνται στην πρωινή λειτουργία και συγκεκριμένα στις διδακτικές ώρες που ορίζονται για τις «Οργανωμένες Δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το ΑΠΣ».

 

  • Oι μαθησιακές επιδιώξεις και οι ενδεικτικές δραστηριότητες δεν είναι «ύλη» που πρέπει να καλυφθεί.
  • Είναι σημαντικό να επενδύουμε στις ήδη υπάρχουσες γνώσεις των παιδιών και να αυξάνουμε σταδιακά τον βαθμό δυσκολίας με βάση τις αρχές της σπειροειδούς μάθησης.

 

 Ως αναφορά τις εκπαιδευτικες επισκέψεις…..

 

Η συνεργασία σχολείου οικογενείας είναι πολύ σημαντική.

 Καταγραφή11

Ποινικό αδίκημα κάθε μορφή διατάραξης της λειτουργίας χώρων της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τιμωρείται με ποινή φυλάκισης και χρηματική ποινή.

Άρθρο 33 του νόμου 5090/2024 (ΦΕΚ 30/Α/23-02-2024)

Διατάραξη της λειτουργίας υπηρεσίας νοσηλευτικών ιδρυμάτων και χώρων πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης – Προσθήκη παρ. 4 και 5 στο άρθρο 168 του Ποινικού Κώδικα

Στο άρθρο 168 του Ποινικού Κώδικα προστίθενται παρ. 4 και 5 ως εξής:

«4. Όποιος εισέρχεται σε δομές παροχής υπηρεσιών υγείας, συμπεριλαμβανομένων των κινητών μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας ή προσεγγίζει κινητές μονάδες παροχής υγειονομικών υπηρεσιών άμεσης βοήθειας και με οποιονδήποτε τρόπο, ιδίως με φωνασκίες, θόρυβο, ύβρεις ή απειλές κατά του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, εργαζομένων, υπαλλήλων ή ασθενών διαταράσσει τη λειτουργία τους, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηματική ποινή και αν η πράξη συνδέεται με πρόκληση βιαιοπραγίας, με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον δύο (2) ετών και χρηματική ποινή.

5. Με τις ποινές της παρ. 4 τιμωρείται όποιος εισέρχεται σε χώρο πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και με οποιονδήποτε τρόπο, ιδίως με φωνασκίες, θόρυβο, ύβρεις ή απειλές κατά του εκπαιδευτικού προσωπικού, εργαζομένων, υπαλλήλων ή μαθητών διαταράσσει τη λειτουργία του.»

Διαβάστε τον νόμο 5090/2024 (ΦΕΚ 30/Α/23-02-2024)

 Η Εγκύκλιος υπ.αριθμ. Φ.7/495/123484/Γ1/4-10-2010 με Θέμα: Φαρμακευτική αγωγή μαθητών εντός σχολικού ωραρίου και  σχετικά με μαθητές που χρήζουν φαρμακευτικής αγωγής κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό σχολείο, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

Σύμφωνα με την με αριθ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/16-10-2002 (ΦΕΚ 1340Β) Υπουργική Απόφαση, αρ. 36 «Καθήκοντα και αρμοδιότητες εκπαιδευτικών-διδασκόντων» έργο των εκπαιδευτικών είναι όλα εκείνα που άπτονται των εκπαιδευτικών διαδικασιών, δηλαδή η διδασκαλία, η εκπαίδευση και η διαπαιδαγώγηση των μαθητών, με στόχο την ποιότητα της εκπαίδευσης, την κοινωνική πρόοδο και τη διάδοση του πολιτισμού.

Επομένως, οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να έχουν τις απαραίτητες ιατρικές ή φαρμακευτικές γνώσεις, ώστε να συνεισφέρουν με εξειδικευμένες πράξεις (χορήγηση φαρμάκου από το στόμα, ή σε ενέσιμη μορφή) σε ειδικού τύπου ασθένειες των μαθητών (εφηβικός ζαχαρώδης διαβήτης, επιληπτικές κρίσεις κ.ά) αλλά και σε εποχιακές ιώσεις.

Αυτό δεν αποκλείει την υποχρέωση του εκπαιδευτικού να παρέχει τις στοιχειώδεις πρώτες βοήθειες στους μαθητές του σχολείου του.

Για το λόγο αυτό, σε περιπτώσεις που απαιτείται φαρμακευτική αγωγή, οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, οφείλουν να αιτούνται την άδεια των Διευθντών της σχολικής μονάδας προκειμένου να εισέρχονται οι ίδιοι, ή άλλο πρόσωπο το οποίο θα υποδείξουν σχετικά, στο χώρο του σχολείου, ώστε να τη χορηγήσουν.

Σε έκτακτα σοβαρά ιατρικά περιστατικά μαθητών, οι Δ/ντές οφείλουν μόνο να καλούν το ΕΚΑΒ (166) για διακομιδή του μαθητή, ενώ ταυτόχρονα ενημερώνουν τους γονείς του.

Ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας  παρακαλούμε να είναι το χρονικό διάστημα  12:15 -13:00 μ.μ.

Ανυπομονούμε να σας υποδεχτούμε !!!!

 

ΚΑΙ  ΣΑΣ  ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ 

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ, ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ.

Με εκτίμηση

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου και το Διδακτικό προσωπικό.

Παγανιά Γεωργία

 

Δήμητρα Αγγελογιαννοπούλου

Ελένη Τσιμά.

Μαίρη Λεβεντακου

Πολυμερος Δημητριος

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφιέρωμα στην γιορτή του Πολυτεχνείου…2024

  Η εβδομάδα αυτή ξεκίνησε με ένα παραμύθι της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου για να εξηγήσουμε στα παιδιά την αξία της Δημοκρατίας και να θυ...