Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΠΑΤΡΑ, ΑΧΑΙΑ, Greece
Πολυαγαπημένα μας παιδιά και γονείς,αγαπητοί συνάδελφοι ... Ονομάζομαι Παγανιά Γεωργία ,Νηπιαγωγός και προϊσταμένη του 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών. Το 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών βρίσκεται στην Μαιζώνος 26 ΤΚ 26223 στο κέντρο της πόλης. Λέγεται και Στρούμπειο και συστεγάζεται με το 2ο Δημοτικό σχολείο Πατρών. Το Στρούμπειο είναι ένα από τα ιστορικότερα σχολεία των Πατρών με την ίδρυση του να χρονολογείται το 1883.

Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2025

Εργαστήρια Δεξιοτήτων “Μικροί Μετεωρολόγοι” 2025

Εργαστήρια από τη θεματική “Δημιουργώ και Καινοτομώ” και με τον τίτλο “Μικροί Μετεωρολόγοι” τα παιδιά ήδη εξοικειωμένα με τα καιρικά φαινόμενα τα οποία κατέγραφαν ούτως  ή άλλως κάθε πρωί κατά τη διαδικασία της “ρουτίνας” του ημερολογίου ασχολήθηκαν υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους με τις μεταβολές του καιρού και χρησιμοποιώντας αυτοσχέδια πολυτροπικά μέσα τις συσχέτιζαν με τις επιδράσεις  που έχουν στην καθημερινότητά τους., συνέλεγαν δεδομένα τόσο με απλά όργανα που κατασκεύασαν όσο και με τη χρήση της τεχνολογίας και καλλιέργησαν μια δομημένη νοητική διαδικασία της μορφής Προβληματίζομαι -Σκέφτομαι – Ενεργώ, με επεκτάσεις στη συνολική νοητική τους ανάπτυξη.

Αρχίσαμε να διαμορφώνουμε τη γωνιά μετεωρολογίας με τον τίτλο του προγράμματος και εποπτικό υλικό

0 02 05 0089c46467d4bfd437cdc4167af2ded2d996744202ba6898b59dedfad98ce7e8 4f9011342b079d2c  0 02 05 dbb1acf7b98ac0aa6171ac120b04f9b017e67546bbb455fe9e6cb8f20f58a5fa bdc13c8f3228ddb7 1   0 02 05 d45fbadcb20a448719d7f4c8bf83cddbf288117624a300c2a45fb25e815da627 bee17c08e6a97dae   0 02 05 a558f824681fa9bef2f0a429d25b570910e7e1ee033d1d9be091e371b93d1a75 fcc2815a2599f2db  0 02 05 99c7c2d704eef3bc04c87a7ecfbb35b58329a3a34e87b7dad9f53deec54499bb a51d0cf288cac2e7   0 02 05 1351dded8af83da23879225d092c272e6c5c68452a00bf47902fb8253726c2c0 d33490dea3d884c1   0 02 05 c62612c08023d0c1509824eb38a20ad4f6c602c3500ee773850c92a2000a75b6 4874767a0cdc34a2

Παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με τα καιρικά φαινόμενα και ακολούθησε συζήτηση

0 02 05 4e9bc6aedb2029f0ded92f17e8cbc1208983a201e8a1f62ddb9a8e703aa042d5 783042da8cf8568e

Κάναμε εβδομαδιαία παρατήρηση του καιρού πρωί και απόγευμα (αναφέροντας την επόμενη ημέρα πώς ήταν ο καιρός το προηγούμενο απόγευμα και το Σαββατοκύριακο) και καταγραφή σε φύλλο εργασίας

0 02 05 734a97850cb9455a7737b6e166e2b2beeb2c11b9880864b27c6f4ca1d0701ee8 cc894baf2015b906

Ζωγραφίσαμε τον καιρό της ημέρας και τον αγαπημένο μας καιρό

0 02 05 863899978b270d674c1f4e77616f51492780b9114ffadf145eb2bac39c6f3a66 78b8030d15b17e3

Παρατηρήσαμε τον ουρανό και το χώρο στο προαύλιο σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες (αέρας, ήλιος, άπνοια, βροχή) και κάναμε ψηφοφορία για τον αγαπημένο μας καιρό

0 02 05 940ea8b0dd9c9944b388a968458169ea9efbd37708014e765dcf760c289a2376 b068255033a85b55 0 02 05 b2537bcf365b98a4605e5745ed92bdb88c373bfc700ab7e447ba11ded023170d 37a9244b66d73184

Έγινε καταμέτρηση των ψήφων και δημιουργήσαμε ραβδόγραμμα αγαπημένου καιρού τάξης χρησιμοποιώντας τουβλάκια Lego το οποίο μετατρέψαμε σε ομαδική εργασία

0 02 05 a3161f0c94c13856122a32033c5672de217b59bc2f63bef254a0d120d44c34c1 4292dcba8cd30a44 0 02 05 50f6a5e3c50502d968df4c1c56767cbe792085a5f3a20b5ba8b6573a8e900b40 c00bb62c152a97ad 0 02 05 f4ec55138fe0c97ad1d0f8a6c734bcc2a470f7f2b02ebe6acd8f66bed79488d9 93ebc65144551ff9

 

Παρατηρήσαμε τα σύννεφα και μάς έμοιαζαν σαν χάρτης της Ελλάδας

0 02 05 9212fda4316e78d224fb153218b5d80208605e3d60716a280eabda1cad27b4af 5b409b0d4eebe778

Πήραμε ιδέες και από τα συννεφάκια στην ιστορία «Ο Σεπτέμβρης στο σχολείο» της Λ. Πέτροβιτς- Ανδριτσοπούλου

0 02 05 c53e2e28588c8a7452debd1ea5847be825cec828915624e5660acde830868b4f 33e0a66c65ae46fd

Συνεχίσαμε με παραγωγή δημιουργικών έργων (με άσπρη τέμπερα και πινέλο) σχετικά με τα καιρικά φαινόμενα: «Κοίταξα ψηλά στον ουρανό και νόμιζα ότι είδα…αλλά ήταν μόνο ένα σύννεφο»

0 02 05 2cd7d733365aeb32c43726d074b1af37c674b2f8009daaabcf69c6fc082c55c5 7d0849b4736541a3 0 02 05 39646881b7f6cc764838f16cfe97f20d52d78360a0148a5eef053606af7a7414 a653b34ad293d0ca 0 02 05 e388b59739f60bb88eba146dd41ae767db182a28db1219338da544f9093ec944 e14e926799d0965d

Με τη χρήση του bee bot πήγαμε να συναντήσουμε τα καιρικά φαινόμενα σε όλες τις ηπείρους

0 02 05 8f273c0d2096fd0b34e9952d897c2a3c2bfdf87123e4c98bc69b57b451dcdc69 f79144e1eac81e3b 0 02 05 9cd146fdf369365825252d863c65b159e90323bce56bd8c93b296c2b6706da91 6410f5a565ca0b3

Εξοικειωθήκαμε με την αλγοριθμική και υπολογιστική σκέψη καθώς και την κωδικοποίηση και ανακαλύψαμε την κρυμμένη εικόνα με τη βοήθεια των αριθμών και των χρωμάτων

0 02 05 5584cbcf1c82b44086aef8f56b755fddbd59e43a69102fdcd73f5f66a016bffc 433874f0714b8d0d 0 02 05 b6d38a1320a2292cd42b3145203f75b1771685cd2eabc75c6a6b73a792e761ce 9a30de65a658a85e

Φτιάξαμε ομαδικά τον ήλιο της τάξης με τρισδιάστατες ακτίνες όπου γράψαμε τα ονόματά μας

0 02 05 0d57a44bac1505c5d5e6cae603c4e36ff54991651203952ef536a2a9d2bcf88f b58a2477450128b0

 

Συζητήσαμε για τον καιρό στις τέσσερεις εποχές του χρόνου ανταλλάσσοντας απόψεις, επιχειρήματα και συμπεράσματα για τον επικρατέστερο καιρό κάθε εποχής ενώ τον ζωγραφίσαμε και σε φύλλο εργασίας

0 02 05 f4e333b6f169612c7296969af4d76da7166914e776605a8b38725546c1329cd9 eedd07cac0a7b2c4   0 02 05 2ad656fcc5ff6e5ec7a40af78c8d8ab3d282e94440df8165c6cc870a603d6787 9511094f6001972e

Κάναμε αντιστοίχιση κόβοντας και τοποθετώντας τις εικόνες στο αντίστοιχό τους εικονίδιο

0 02 05 373f91085060edd1df6b88bc5f9be680df362dec2ef071e5550131b28521caa8 bf56cf922a715b02

Κατασκευάσαμε μετεωρολογικά όργανα με ανακυκλώσιμα υλικά: βροχόμετρο (από μπουκάλι νερού που κόψαμε και βάλαμε το στόμιό του σαν χωνί μέσα στο κάτω μέρος ενώ κολλήσαμε και πλαστικοποιημένο υποδεκάμετρο για τις μετρήσεις μας)

0 02 05 822ed6d6c3896813a93981d6dd3bcb0fc863c36faa5dabad69279e77496d97d0 545d52be28aca8b1

Το παρατηρήσαμε την πρώτη μέρα τοποθέτησής του στο μπαλκόνι μας, μετά την πρώτη βροχή και επανειλημμένως

0 02 05 1d7678e325faf0d4de01946450c7cae264d4c7bf96e6f2d732f7d5c330dd8f02 3ab92a6b22599c01

Ανεμοδούρια (από διάφανα πλαστικά ποτήρια μιας χρήσης που ζωγραφίσαμε με μαρκαδόρους για γυαλί και στα οποία κρεμάσαμε πολύχρωμες κορδέλες από γκοφρέ χαρτί τις οποίες φυσήξαμε για να δούμε την κατεύθυνση του αέρα)

0 02 05 ee60f81b6b31a4f079fed91d48d82f754c49d471d06fc5fd55c25ed5bb660bf7 34019f13d30c51da

Γνωρίσαμε το θερμόμετρο για τη μέτρηση της θερμοκρασίας του χώρου (εσωτερικά και εξωτερικά) και διαβάσαμε τον αριθμό στην κόκκινη γραμμή που υποδεικνύει τη θερμοκρασία

0 02 05 6bb4c4f7665b91df2dbcc9b1f396433bc8cd5743a1992d1a7c50891fbd380b62 261c6ba2f1a7c931

Το τοποθετήσαμε σε παγάκια και στην παγοπασχαλίτσα μας και κάναμε εκτιμήσεις και ανταλλαγή απόψεων και επιχειρημάτων για την πτώση των βαθμών υδραργύρου (βαθμοί Κελσίου) και την άνοδό τους μετά από τριβή με πανί

0 02 05 c883879e9c1d295389993438b932a7c2cda43031b20ea5f34b2998c5443f81f0 5db6b3adc567c14a  0 02 05 1dfb7466fb9c2c585f530c95386aefeb2b0799986fe7b82890ad43787510d5fd ca0412d006e37ed90 02 05 6cc390e2bb6da4fb3eac021be3064280016e94f9211b2a0bf0a8d801e0cfa7ca db96225e552cbab10 02 05 6bb4c4f7665b91df2dbcc9b1f396433bc8cd5743a1992d1a7c50891fbd380b62 261c6ba2f1a7c931

Έτσι μάθαμε ότι η θερμοκρασία μετρίεται με το θερμόμετρο και γνωρίσαμε τον Άντερς Κέλσιο

0 02 05 5d56d11285a6152ca90aceebb5757aafcd74b8b884816dffda54df7796e61099 665b92cbee85e04d  0 02 05 e56c7fcf72f9ed2caa62e944f34b949a4133b8e02ef45af0b9c3e498a69e4648 d53717d4eba228cf   0 02 05 2e79ebcf7cc95489e18f197b0d44d8ee29e034ccd790e78181597825df1cffe7 743c3c04d329d9b3

 

Συζητήσαμε πως και γιατί βρέχει και γνωρίσαμε τον υδρολογικό κύκλο ή αλλιώς κύκλο του νερού

0 02 05 afbcfe211a5daedfd306e62fbb9f3ddb581f20da0a9e0988c73f3a46f278e1db 9f09cfa715188546

Με τη χρήση του bee bot εξοικειωθήκαμε με το φαινόμενο του υδρολογικού κύκλου

0 02 05 b7f374bae711ff07f43415d898d2d0580ccbde9cabd226d7e1e2cec56ab7ebb0 99c7889affa7bf20

Γνωρίσαμε τον ναυτικό Φράνσις Μποφόρ και φτιάξαμε με εικόνες τον άνεμο από 1 έως 12 Μποφόρ και είδαμε σχετικά βίντεο

0 02 05 1072b284e355a1863d110e97a7bb33436255e6dd1ebe4715b298c7236de5ed26 942656bfa09c8be1    0 02 05 35762b77f29e758501c8fb1167133bcac4214391ecf1b6d0685891747d867f0b 8baaf72ddf273cf6    0 02 05 1e540897e9bdaf4ee4807ea6a7401b279bb7a1d32b1cdab8f9effa188e97331a 26735368e450ee41

Ζωγραφίσαμε το εξώφυλλο του εργαστηρίου δεξιοτήτων

0 02 05 c85c1fbf2681ff6a1e4b949cd1b57a10bb9e7577754ad974446409246c5f99a7 e087753a299217a1

Συμπληρώσαμε κριτήριο αυτοαξιολόγησης για να κρίνουμε τη συμμετοχή μας στην ομάδα χρωματίζοντας από 1 έως 5 σχέδια με κλίμακα διαβάθμισης και ζωγραφίζοντας τη δραστηριότητα που μάς άρεσε περισσότερο από το εργαστήριο δεξιοτήτων

0 02 05 badee320d15f1c9e73770c82044654209890f5a62d6c03f318e56ea02e681d6b 5f66cd957d0197a5

Τέλος, παίξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι επιβράβευσης με θέμα τα καιρικά φαινόμενα

0 02 05 70540fee217947ee9167cc804cdb5d3f6a6728ea0b01d73e1a4840ddb2faa0eb 74d790b4c75f0ba4 0 02 05 1efeabcc300d0d6e302562ec10078500c644821b663cd5233c901c643557db58 87c0642e4e9e65ca

 

 Δημοσιεύθηκε στις

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εργαστήρια Δεξιοτήτων “Μικροί Μετεωρολόγοι” 2025

Εργαστήρια από τη θεματική “Δημιουργώ και Καινοτομώ” και με τον τίτλο “Μικροί Μετεωρολόγοι” τα παιδιά ήδη εξοικειωμένα με τα καιρικά φαινό...