Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΠΑΤΡΑ, ΑΧΑΙΑ, Greece
Πολυαγαπημένα μας παιδιά και γονείς,αγαπητοί συνάδελφοι ... Ονομάζομαι Παγανιά Γεωργία ,Νηπιαγωγός και προϊσταμένη του 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών. Το 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών βρίσκεται στην Μαιζώνος 26 ΤΚ 26223 στο κέντρο της πόλης. Λέγεται και Στρούμπειο και συστεγάζεται με το 2ο Δημοτικό σχολείο Πατρών. Το Στρούμπειο είναι ένα από τα ιστορικότερα σχολεία των Πατρών με την ίδρυση του να χρονολογείται το 1883.

Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2025

Δράσεις Ασφαλούς Διαδικτύου 4 Kids 2025-26-Ενεργού πολίτη-Ασφαλές διαδίκτυο θέλουν τα παιδιά για να ανακαλύπτουν τον κόσμο με χαρά.

 


Γενικός Στόχος

Τα παιδιά να γνωρίσουν βασικούς κανόνες ασφάλειας στο διαδίκτυο μέσα από το παραμύθι, τη συζήτηση και τη δημιουργική έκφραση.

 

Ειδικοί Στόχοι

Τα παιδιά θα:

  • αναγνωρίζουν ότι το διαδίκτυο είναι χρήσιμο, αλλά χρειάζεται προσοχή,
  • μάθουν να ζητούν βοήθεια από ενήλικες,
  • κατανοούν ότι δεν πρέπει να μιλούν ή να δίνουν πληροφορίες σε αγνώστους,
  • εκφράζονται μέσα από τη ζωγραφική, τη μουσική και το παιχνίδι ρόλων.

 

Η Συζήτηση ξεκίνησε ρωτώντας τα παιδιά για το

  • Τι είναι το διαδίκτυο;
  • Τι μπορούμε να κάνουμε εκεί;
  • Ποιοι κανόνες υπάρχουν;

 

Αφηγηθήκαμε μία σύντομη ιστορία όπου ο δεινοσαυράκος Ντίνος:

  • ανοίγει τον υπολογιστή,
  • γνωρίζει νέους «φίλους» που δεν είναι όπως φαίνονται

 

  • ζητά βοήθεια από τη μαμά του και μαθαίνει τους 3 κανόνες ασφαλείας
    1. Ρωτάω πάντα έναν μεγάλο,
    2. Δεν δίνω το όνομά μου ή φωτογραφία,
    3. Αν κάτι με τρομάξει, το λέω αμέσως.

     


     

    Παραμύθι: «Ο Ντίνος Μαθαίνει να Είναι Ασφαλής στο Διαδίκτυο»

    Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένας μικρός δεινοσαυράκος που τον έλεγαν Ντίνο. Ο Ντίνος ήταν πολύ περίεργος και ήθελε να μάθει τα πάντα για τον κόσμο γύρω του. Μια μέρα, η μαμά του του έδειξε ένα μαγικό κουτί με φωτάκια – τον υπολογιστή.

    «Τι είναι αυτό;» ρώτησε ο Ντίνο με μεγάλα μάτια.
    «Αυτό είναι το διαδίκτυο», είπε η μαμά. «Μπορείς να δεις βίντεο, να μάθεις τραγούδια και να γνωρίσεις πράγματα, αλλά πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός!»

    Ο Ντίνος κάθισε μπροστά στον υπολογιστή. Αμέσως, εμφανίστηκε ένα μήνυμα:
    «Γεια σου! Θέλεις να γίνουμε φίλοι; Δώσε μου το όνομά σου!»

    Ο Ντίνος θυμήθηκε τα λόγια της μαμάς του: «Ποτέ δεν δίνουμε το όνομά μας σε αγνώστους».
    «Δεν θα του πω το όνομά μου», είπε δυνατά και έκλεισε το μήνυμα.

    Μετά, εμφανίστηκε ένα βίντεο με ένα παράξενο παιχνίδι. Ο Ντίνος ένιωσε λίγο φόβο.
    «Μαμά, δεν μου αρέσει αυτό», είπε.
    «Μπράβο, Ντίνο! Όταν κάτι σε φοβίζει ή σε μπερδεύει στο διαδίκτυο, πάντα ζητάμε βοήθεια από έναν μεγάλο», του είπε η μαμά.

    Ο Ντίνος έμαθε τρεις κανόνες:

  • Ρωτάω πάντα έναν μεγάλο πριν κάνω κάτι στο διαδίκτυο.
  • Δεν δίνω ποτέ το όνομά μου ή φωτογραφίες σε αγνώστους.
  • Αν κάτι με τρομάξει ή με μπερδέψει, λέω αμέσως σε έναν ενήλικα.

Από εκείνη τη μέρα, ο Ντίνος χρησιμοποιούσε το διαδίκτυο για να μαθαίνει και να διασκεδάζει, πάντα με ασφάλεια και προσοχή.

Και ζήσανε αυτοί καλά… και ο Ντίνος ασφαλής στο διαδίκτυο ακόμα καλύτερα

Ακολούθησε Συζήτηση: Τι έμαθε ο Ντίνος; Τι θα κάνατε εσείς στη θέση του;


 Τα παιδιά ζωγράφισαν  τον Ντίνο και τους Κανόνες του Διαδικτύου.

       

 Είδαμε σχετικά βίντεο στο ίντερνετ


 






Παίξαμε και ένα Παιχνίδι Ρόλων

Η νηπιαγωγός περιγράφει καταστάσεις:

Κάποιος σε ρωτά το όνομά σου στο διαδίκτυο.

 

Τα παιδιά απαντούν τι κάνουν:


1.«Κλείνω το παιχνίδι»?


2.«Φωνάζω τη μαμά»?


  3. «Δεν μιλάω με αγνώστους»?

 

Κάναμε μια Μουσικοκινητική Δραστηριότητα


Στο ίντερνετ δεν μιλώ,
σε αγνώστους λέω όχι εγώ!
Αν κάτι με τρομάξει πολύ,
ζητώ  βοήθεια στη στιγμή!

Τα παιδιά το τραγούδησαν με παρέα τον Δεινόσαυρο που στολίζει την τάξη μας.


Μιλήσαμε για τα μέρη του υπολογιστή και την χρήση τους.

 


 

https://blogs.sch.gr/mosiouniki/files/2021/04/2.-%CE%93%CE%BD%CF%89%CF%81%CE%AF%CE%B6%CF%89-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE.pdf 

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2759/Pliroforiki_A-B-G-Gymnasiou_html-empl/indexA_1_2.html 

 Συνεχίσαμε με διαφορετική έμπνευση.

Αρχικά παρομοιάσαμε το διαδίκτυο σαν μία ζούγκλα με καλούς και κακούς δεινόσαυρους και ο δεινόσαυρος Ντίνος μας βοήθησε .

 Στη συνέχεια είπαμε το παραμύθι με την κοκκινοσκουφίτσα και  παρομοιάσαμε το ιντερνετ σαν δάσος με κοκινοσκουφίτσες και λύκους

 αλλά  και με αφορμή την ιστορία με τους πειρατές που είχαμε ακούσει τους καλούς και κακούς πειρατές στο πέλαγος φτιάξαμε μία νέα ιστορία με τίτλο

 «Πλέοντας οι Διαδικτυο-Ναύτες με Ασφάλεια στο Διαδικτυοπέλαγος»


 Αφήγηση Παραμυθιού – "Ο Καπετάν Κλικ και το Διαδικτυοπέλαγος"

Μια ιστορία για έναν ναύτη που περιηγείται στον «Ωκεανό του Διαδικτύου» και μαθαίνει πότε είναι ασφαλές να ανοίγει συνδέσμους, να μιλά με άλλους και να προστατεύει τις πληροφορίες του.


Μια φορά κι έναν καιρό, στο μεγάλο μπλε πέλαγος των οθονών, ταξίδευε ο Καπετάν Κλικ με το χαρούμενο πλήρωμά του — τα μικρά Διαδικτυο-Ναυτάκια.

Καθημερινά έκαναν βόλτες στο Διαδικτυοπέλαγος, ανακαλύπτοντας νησάκια γεμάτα παιχνίδια, τραγούδια και ιστορίες. Όμως ο Καπετάν Κλικ είχε έναν σημαντικό κανόνα:

«Ποτέ δεν ανοίγουμε πανί, αν δεν ρωτήσουμε τον καπετάνιο μας — τον μεγάλο μας φίλο, τον γονιό ή τη δασκάλα!»


Μια μέρα, καθώς έπλεαν χαρούμενοι, είδαν μπροστά τους μια περίεργη βάρκα. Ένα μήνυμα έλεγε: «Έλα να παίξουμε, μικρέ ναύτη, και θα κερδίσεις θησαυρούς!»

Τα ναυτάκια ενθουσιάστηκαν, μα ο Καπετάν Κλικ σήκωσε το πηδάλιο:

«Προσοχή! Όχι σε όλα τα μηνύματα λέμε “ναι”. Μπορεί να κρύβεται φουρτούνα!»


Έτσι γύρισαν στο Ασφαλές Λιμάνι, όπου ο Χάρτης των Διαδικτυο-Ναυτών τους θύμιζε όλους τους κανόνες για να σεργιανίζουν με χαρά και ασφάλεια.

Κι από τότε, όποιο παιδί πλέει με σύνεση στο Διαδικτυοπέλαγος, γίνεται κι αυτό Διαδικτυο-Ναύτης με Ασφάλεια! 


 Μετά την ανάγνωση έγινε συζήτηση για το  :


Τι σημαίνει “ασφαλές διαδίκτυο”;

Πότε ζητάμε βοήθεια;

Πώς αναγνωρίζουμε κάτι που μας κάνει να νιώθουμε άβολα;

Επίσης έγινε
  • Συζήτηση για το ποια πράγματα έκανε σωστά ο Καπετάν Κλικ και ποια όχι.
  • Τα παιδιά ζωγράφισαν  τον δικό τους «ασφαλή» ή «ανεύθυνο» ναύτη.

 






 και συζητήσαμε

«Τους Κανόνες του Διαδικτυο-Ναύτη»


1.  Ρωτάω πάντα τον καπετάνιο μου (γονιό ή δάσκαλο) πριν κάνω “κλικ”.


2.  Δεν μιλώ με αγνώστους στο Διαδικτυοπέλαγος.


3.  Δεν στέλνω φωτογραφίες ή πληροφορίες χωρίς άδεια.


4.  Πλέω πάντα σε ασφαλή λιμάνια – εκπαιδευτικά ή γνωστά παιχνίδια.


5.  Αν δω κάτι που με τρομάζει, μιλάω αμέσως σε ενήλικα.
 
 
Δημιουργήσαμε ένα βιβλίο με ερωτοαποκρίσεις για να παίξουμε το 
 
 Παιχνίδι : «Ασφαλές ή Όχι;» στο Διαδίκτυο.



 

1.Σου στέλνει μήνυμα κάποιος που δεν γνωρίζεις → 
 Όχι ασφαλές!

2.Ζητάς βοήθεια από τη δασκάλα σου → 
 Ασφαλές!

3.Πατάς ένα κουμπί χωρίς να ρωτήσεις → 
 Όχι ασφαλές!

4.Βλέπεις βίντεο για ζώα μαζί με τον γονιό σου → 
 Ασφαλές!

5.Σου ζητούν φωτογραφία σου στο διαδίκτυο → 
 Όχι ασφαλές!

Τα παιδιά καλούνται να ξεχωρίσουν αν είναι ασφαλές ή όχι.

 







Ομαδική εργασία .Πιάσαμε πινέλα και μπογιές...

Φτιάχνουμε στο πάτωμα ένα μεγάλο πλοίο για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Το κάθε παιδί είναι μέλος του πληρώματος.








 

  • Ο "Καπετάνιος" θα δίνει οδηγίες, όπως:
    • «Αν ένας ξένος σου ζητήσει να του πεις το όνομά σου, τι κάνεις;»
    • «Αν δεις κάτι που σε τρομάζει στο τάμπλετ, σε ποιον το λες;»

Τα παιδιά θα απαντούν με κινήσεις (π.χ. ένα βήμα μπροστά αν είναι σωστό, ένα πίσω αν είναι λάθος).

    


      

Καλλιτεχνική Δραστηριότητα – "Σχεδιάζω την Ασφάλεια"

  • Ζωγραφίζουν τι σημαίνει για αυτά «ασφαλές διαδίκτυο».

 




Κατασκευή – "Το Κουτί των Μυστικών Πληροφοριών"

Ένα κουτί όπου βάζουμε "πληροφορίες" (π.χ. κάρτες με λέξεις όπως "όνομα", "διεύθυνση", "μυστικός κωδικός").
Συζητάμε ποια κρατάμε μυστικά και ποια μπορούμε να μοιραστούμε.

 



















Κλείσαμε στο κουτί μας για ασφάλεια τα προσωπικά μας δεδομένα και θυμόμαστε πάντα ότι δεν τα δίνουμε σε αγνώστους.
   

Γνωρίσαμε το παπάκι και το ζωγραφίσαμε μέσα  στο σπιτάκι του Διαδικτύου....

 


 Γνωρίσαμε τη μασκότ του Ασφαλούς Διαδικτύου ,αναφερθήκαμε πότε είναι η παγκόσμια ημέρα  και ανυπομονούμε να γιορτάσουμε ξανά την ημέρα αυτή τον Φεβρουάριο του 2026.

 

 






Δημιουργήθηκε  ένας πίνακα με εικονογραφημένους κανόνες

 Να και ένα Θεατρικό Παιχνίδι – "Οι Καλοί και οι Κακοί Πειρατές του Ιστού"

Μικρό σκετσάκι ή παιχνίδι ρόλων με καλούς πειρατές (προστατεύουν τους φίλους τους) και κακούς (προσπαθούν να κλέψουν πληροφορίες).

 

 Ο Καπετάν Κλικ και το Διαδικτυοπέλαγος


(Διασκευασμένο για θεατρικό παιχνίδι ή αφήγηση)

Ρόλοι:

Καπετάν Κλικ 

2–4 Διαδικτυο-Ναυτάκια

 Πειρατής του Διαδικτύου

Αφηγητής



 ΑΦΗΓΗΤΗΣ:

Μια φορά κι έναν καιρό, στο μεγάλο μπλε πέλαγος των οθονών,
ταξίδευε ο Καπετάν Κλικ με το χαρούμενο πλήρωμά του —
τα μικρά Διαδικτυο-Ναυτάκια!

(Τα παιδιά κάνουν πως κουνούν κουπιά. Ήχος κύματος: «φλουπ-φλουπ».)




 ΝΑΥΤΑΚΙΑ (μαζί):

Κλικ, κλικ! Πλέουμε στο Διαδικτυοπέλαγος!
Κύματα, παιχνίδια και τραγούδια παντού!




 ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΛΙΚ:

Προσοχή, μικροί μου ναύτες!
Στο Διαδικτυοπέλαγος δε φτάνουν τα κουπιά —
χρειάζεται και σκέψη!
Ποτέ δεν ανοίγουμε πανί
αν δεν ρωτήσουμε τον καπετάνιο μας —
τον γονιό ή τη δασκάλα!

(Κινήσεις: Ο Καπετάν Κλικ σηκώνει το χέρι σαν τιμόνι — τα παιδιά τον μιμούνται.)




 ΑΦΗΓΗΤΗΣ:

Μια μέρα, καθώς ταξίδευαν χαρούμενοι,
είδαν μπροστά τους μια περίεργη βάρκα.
Πάνω της έγραφε...




 ΜΗΝΥΜΑ (ή ΠΕΙΡΑΤΗΣ):

Έλα να παίξουμε, μικρέ ναύτη!
Θα κερδίσεις χρυσό, αν κάνεις μόνο ένα κλικ!

(Ο “πειρατής” κουνά ένα χαρτί)



 ΝΑΥΤΑΚΙΑ (ενθουσιασμένα):

Να πάμε, Καπετάν Κλικ; Να πάμε; Φαίνεται διασκεδαστικό!



 ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΛΙΚ (σοβαρά):

Προσοχή, πλήρωμά μου!
Όχι σε όλα τα μηνύματα λέμε “ναι”.
Κάποια κρύβουν φουρτούνα και ρεύματα επικίνδυνα!

(Τα παιδιά κάνουν κύματα με τα χέρια τους και λένε “ουουου” σαν αέρας.)



 ΑΦΗΓΗΤΗΣ:

Ο Καπετάν Κλικ γύρισε το πηδάλιο
και οδήγησε το καραβάκι στο Ασφαλές Λιμάνι.
Εκεί, στον Χάρτη των Διαδικτυο-Ναυτών,
ήταν γραμμένοι όλοι οι κανόνες για το σωστό ταξίδι.



 ΚΑΠΕΤΑΝ ΚΛΙΚ:

 Ρωτάω πάντα τον καπετάνιο μου πριν κάνω “κλικ”.
 Δεν μιλώ με αγνώστους.
 Δεν στέλνω φωτογραφίες χωρίς άδεια.
 Πλέω πάντα σε ασφαλή λιμάνια.
 Αν κάτι με τρομάζει — μιλάω αμέσως!

(Κάθε φορά που λέει έναν κανόνα, τα παιδιά κάνουν μια χειρονομία, π.χ. “δείχνω”, “σταματώ”, “σηκώνω χέρι”.)




 ΝΑΥΤΑΚΙΑ (όλα μαζί):

Είμαστε Διαδικτυο-Ναύτες με Ασφάλεια!
Πλέουμε με χαμόγελο και προσοχή!




 ΑΦΗΓΗΤΗΣ:

Κι από τότε,
όποιο παιδί ταξιδεύει με προσοχή στο Διαδικτυοπέλαγος,
γίνεται κι αυτό Διαδικτυο-Ναύτης με Ασφάλεια!

(Όλοι υποκλίνονται.)
 






 Δημιουργήσαμε  τραγουδάκια με απλό ρυθμό και κινήσεις με θέμα τους ναύτες του διαδικτύου:

 «Είμαι ναύτης του ιστού,
πλέω με ασφάλεια παντού!
Δεν μιλώ σε άγνωστους,
κρατώ τους κωδικούς μου κρυφούς!»

 

και άλλο ένα για τον καπετάνιο.

Τίτλος: «Κλικ, κλικ, ο Καπετάν Κλικ!»

Κλικ, κλικ, ο Καπετάν Κλικ,
(παλαμάκια ρυθμικά)
στο Διαδικτυοπέλαγος κάνει ταξίδι Κλικ!
(κίνηση σαν κουπί)

Με πηδάλιο το ποντίκι,
κι οθόνη για πανί,
(κίνηση πηδαλίου – άνοιγμα πανιού)
πλέει πάντα με προσοχή,
δεν πάει όπου να ’ναι εκεί!

Αν δει καταιγίδα ή σύννεφο σκοτεινό,
φωνάζει τον καπετάνιο του — τον γονιό!

Κλικ, κλικ, ο Καπετάν Κλικ,
μας μαθαίνει το σωστό “κλικ”! 
 
Και με την συνοδεία μουσικών οργάνων τα τραγουδήσαμε.




Κάναμε Χρήση εγκεκριμένων εκπαιδευτικών εργαλείων όπως:

 

Αξιολόγηση

 

  • Παρατήρηση συμμετοχής των παιδιών.
  • Συζήτηση στο τέλος: «Τι έμαθα σήμερα;»
  • Έκθεση ζωγραφιών στην τάξη.

 

  •  Συμμετοχή των γονέων σε «Μέρα Ασφαλούς Διαδικτύου» με παρουσίαση της δουλειάς των νηπίων μέσα από το ιστολόγιο .

 

 

Κλείσιμο – Απονομή Διπλώματος

 Δημιουργήσαμε ένα απλό δίπλωμα "Διαδικτυο-Ναύτη με Ασφάλεια"

 



 

 














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δράσεις Ασφαλούς Διαδικτύου 4 Kids 2025-26-Ενεργού πολίτη-Ασφαλές διαδίκτυο θέλουν τα παιδιά για να ανακαλύπτουν τον κόσμο με χαρά.

  Γενικός Στόχος Τα παιδιά να γνωρίσουν βασικούς κανόνες ασφάλειας στο διαδίκτυο μέσα από το παραμύθι, τη συζήτηση και τη δημιουργική έκφρασ...