Γενικός Στόχος
Τα παιδιά να γνωρίσουν βασικούς κανόνες ασφάλειας στο διαδίκτυο μέσα από το παραμύθι, τη συζήτηση και τη δημιουργική έκφραση.
Ειδικοί Στόχοι
Τα παιδιά θα:
- αναγνωρίζουν ότι το διαδίκτυο είναι χρήσιμο, αλλά χρειάζεται προσοχή,
- μάθουν να ζητούν βοήθεια από ενήλικες,
- κατανοούν ότι δεν πρέπει να μιλούν ή να δίνουν πληροφορίες σε αγνώστους,
- εκφράζονται μέσα από τη ζωγραφική, τη μουσική και το παιχνίδι ρόλων.
Η Συζήτηση ξεκίνησε ρωτώντας τα παιδιά για το
- Τι είναι το διαδίκτυο;
- Τι μπορούμε να κάνουμε εκεί;
- Ποιοι κανόνες υπάρχουν;
Αφηγηθήκαμε μία σύντομη ιστορία όπου ο δεινοσαυράκος Ντίνος:
- ανοίγει τον υπολογιστή,
- γνωρίζει νέους «φίλους» που δεν είναι όπως φαίνονται
- ζητά βοήθεια από τη μαμά του και μαθαίνει τους 3 κανόνες ασφαλείας:
- Ρωτάω πάντα έναν μεγάλο,
- Δεν δίνω το όνομά μου ή φωτογραφία,
- Αν κάτι με τρομάξει, το λέω αμέσως.
Παραμύθι: «Ο Ντίνος Μαθαίνει να Είναι Ασφαλής στο Διαδίκτυο»
Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένας μικρός δεινοσαυράκος που τον έλεγαν Ντίνο. Ο Ντίνος ήταν πολύ περίεργος και ήθελε να μάθει τα πάντα για τον κόσμο γύρω του. Μια μέρα, η μαμά του του έδειξε ένα μαγικό κουτί με φωτάκια – τον υπολογιστή.
«Τι είναι αυτό;» ρώτησε ο Ντίνο με μεγάλα μάτια.
«Αυτό είναι το διαδίκτυο», είπε η μαμά. «Μπορείς να δεις βίντεο, να μάθεις τραγούδια και να γνωρίσεις πράγματα, αλλά πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός!»Ο Ντίνος κάθισε μπροστά στον υπολογιστή. Αμέσως, εμφανίστηκε ένα μήνυμα:
«Γεια σου! Θέλεις να γίνουμε φίλοι; Δώσε μου το όνομά σου!»Ο Ντίνος θυμήθηκε τα λόγια της μαμάς του: «Ποτέ δεν δίνουμε το όνομά μας σε αγνώστους».
«Δεν θα του πω το όνομά μου», είπε δυνατά και έκλεισε το μήνυμα.Μετά, εμφανίστηκε ένα βίντεο με ένα παράξενο παιχνίδι. Ο Ντίνος ένιωσε λίγο φόβο.
«Μαμά, δεν μου αρέσει αυτό», είπε.
«Μπράβο, Ντίνο! Όταν κάτι σε φοβίζει ή σε μπερδεύει στο διαδίκτυο, πάντα ζητάμε βοήθεια από έναν μεγάλο», του είπε η μαμά.Ο Ντίνος έμαθε τρεις κανόνες:
- Ρωτάω πάντα έναν μεγάλο πριν κάνω κάτι στο διαδίκτυο.
- Δεν δίνω ποτέ το όνομά μου ή φωτογραφίες σε αγνώστους.
- Αν κάτι με τρομάξει ή με μπερδέψει, λέω αμέσως σε έναν ενήλικα.
Από εκείνη τη μέρα, ο Ντίνος χρησιμοποιούσε το διαδίκτυο για να μαθαίνει και να διασκεδάζει, πάντα με ασφάλεια και προσοχή.
Και ζήσανε αυτοί καλά… και ο Ντίνος ασφαλής στο διαδίκτυο ακόμα καλύτερα
Ακολούθησε Συζήτηση: Τι έμαθε ο Ντίνος; Τι θα κάνατε εσείς στη θέση του;
Τα παιδιά ζωγράφισαν τον Ντίνο και τους Κανόνες του Διαδικτύου.

Είδαμε σχετικά βίντεο στο ίντερνετ
Παίξαμε και ένα Παιχνίδι Ρόλων
Η νηπιαγωγός περιγράφει καταστάσεις:
Κάποιος σε ρωτά το όνομά σου στο διαδίκτυο.
Τα παιδιά απαντούν τι κάνουν:
1.«Κλείνω το παιχνίδι»?
2.«Φωνάζω τη μαμά»?
3. «Δεν μιλάω με αγνώστους»?
Κάναμε μια Μουσικοκινητική Δραστηριότητα
Στο ίντερνετ δεν μιλώ,
σε αγνώστους λέω όχι εγώ!
Αν κάτι με τρομάξει πολύ,
ζητώ βοήθεια στη στιγμή!
Τα παιδιά το τραγούδησαν με παρέα τον Δεινόσαυρο που στολίζει την τάξη μας.
Μιλήσαμε για τα μέρη του υπολογιστή και την χρήση τους.
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2759/Pliroforiki_A-B-G-Gymnasiou_html-empl/indexA_1_2.html
Συνεχίσαμε με διαφορετική έμπνευση.
Αρχικά παρομοιάσαμε το διαδίκτυο σαν μία ζούγκλα με καλούς και κακούς δεινόσαυρους και ο δεινόσαυρος Ντίνος μας βοήθησε .
Στη συνέχεια είπαμε το παραμύθι με την κοκκινοσκουφίτσα και παρομοιάσαμε το ιντερνετ σαν δάσος με κοκινοσκουφίτσες και λύκους
αλλά και με αφορμή την ιστορία με τους πειρατές που είχαμε ακούσει τους καλούς και κακούς πειρατές στο πέλαγος φτιάξαμε μία νέα ιστορία με τίτλο
«Πλέοντας οι Διαδικτυο-Ναύτες με Ασφάλεια στο Διαδικτυοπέλαγος»
Αφήγηση Παραμυθιού – "Ο Καπετάν Κλικ και το Διαδικτυοπέλαγος"
Μια ιστορία για έναν ναύτη που περιηγείται στον «Ωκεανό του Διαδικτύου» και μαθαίνει πότε είναι ασφαλές να ανοίγει συνδέσμους, να μιλά με άλλους και να προστατεύει τις πληροφορίες του.
Μετά την ανάγνωση έγινε συζήτηση για το :
Επίσης έγινε
- Συζήτηση για το ποια πράγματα έκανε σωστά ο Καπετάν Κλικ και ποια όχι.
- Τα παιδιά ζωγράφισαν τον δικό τους «ασφαλή» ή «ανεύθυνο» ναύτη.
και συζητήσαμε
«Τους Κανόνες του Διαδικτυο-Ναύτη»
Φτιάχνουμε στο πάτωμα ένα μεγάλο πλοίο για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Το κάθε παιδί είναι μέλος του πληρώματος.
- Ο "Καπετάνιος" θα δίνει οδηγίες, όπως:
- «Αν ένας ξένος σου ζητήσει να του πεις το όνομά σου, τι κάνεις;»
- «Αν δεις κάτι που σε τρομάζει στο τάμπλετ, σε ποιον το λες;»
- «Αν ένας ξένος σου ζητήσει να του πεις το όνομά σου, τι κάνεις;»
Τα παιδιά θα απαντούν με κινήσεις (π.χ. ένα βήμα μπροστά αν είναι σωστό, ένα πίσω αν είναι λάθος).
Καλλιτεχνική Δραστηριότητα – "Σχεδιάζω την Ασφάλεια"
- Ζωγραφίζουν τι σημαίνει για αυτά «ασφαλές διαδίκτυο».
Κατασκευή – "Το Κουτί των Μυστικών Πληροφοριών"
Ένα κουτί όπου βάζουμε "πληροφορίες" (π.χ. κάρτες με λέξεις όπως "όνομα", "διεύθυνση", "μυστικός κωδικός").
Συζητάμε ποια κρατάμε μυστικά και ποια μπορούμε να μοιραστούμε.
Κλείσαμε στο κουτί μας για ασφάλεια τα προσωπικά μας δεδομένα και θυμόμαστε πάντα ότι δεν τα δίνουμε σε αγνώστους.

Γνωρίσαμε το παπάκι και το ζωγραφίσαμε μέσα στο σπιτάκι του Διαδικτύου....
Γνωρίσαμε τη μασκότ του Ασφαλούς Διαδικτύου ,αναφερθήκαμε πότε είναι η παγκόσμια ημέρα και ανυπομονούμε να γιορτάσουμε ξανά την ημέρα αυτή τον Φεβρουάριο του 2026.
Δημιουργήθηκε ένας πίνακα με εικονογραφημένους κανόνες


Να και ένα Θεατρικό Παιχνίδι – "Οι Καλοί και οι Κακοί Πειρατές του Ιστού"
Μικρό σκετσάκι ή παιχνίδι ρόλων με καλούς πειρατές (προστατεύουν τους φίλους τους) και κακούς (προσπαθούν να κλέψουν πληροφορίες).
Ο Καπετάν Κλικ και το Διαδικτυοπέλαγος
Δημιουργήσαμε τραγουδάκια με απλό ρυθμό και κινήσεις με θέμα τους ναύτες του διαδικτύου:
«Είμαι ναύτης του ιστού,
πλέω με ασφάλεια παντού!
Δεν μιλώ σε άγνωστους,
κρατώ τους κωδικούς μου κρυφούς!»
Κάναμε Χρήση εγκεκριμένων εκπαιδευτικών εργαλείων όπως:
Αξιολόγηση
- Παρατήρηση συμμετοχής των παιδιών.
- Συζήτηση στο τέλος: «Τι έμαθα σήμερα;»
- Έκθεση ζωγραφιών στην τάξη.
- Συμμετοχή των γονέων σε «Μέρα Ασφαλούς Διαδικτύου» με παρουσίαση της δουλειάς των νηπίων μέσα από το ιστολόγιο .
Κλείσιμο – Απονομή Διπλώματος
Δημιουργήσαμε ένα απλό δίπλωμα "Διαδικτυο-Ναύτη με Ασφάλεια"






































































Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου