Μετά την ανάγνωση του παραμυθιού «Η Τελεία»,
συζητήσαμε για τη στιγμή που η Λία τόλμησε να κάνει τη δική της τελεία – μια τελεία χωρίς χρώμα, που όμως άλλαξε τα πάντα.
Τα παιδιά αναρωτήθηκαν πώς θα μπορούσαμε κι εμείς να δημιουργήσουμε κάτι παρόμοιο.
Η κυρία μάς έδωσε ένα μεγάλο λευκό χαρτόνι και μικρά σφουγγαράκια σε σχήμα τελείας.
Τα βουτήξαμε στα χρώματα και αρχίσαμε να γεμίζουμε όλη την επιφάνεια με πολύχρωμες σφραγίδες.
Κάθε παιδί επέλεξε τις δικές του αποχρώσεις.
Στο κέντρο του χαρτονιού υπήρχε ένας κύκλος διαφορετικού χρώματος, κομμένος και τοποθετημένος επίτηδες.
Τα παιδιά παρατήρησαν
Έτσι αναρωτηθήκαμε όλοι μαζί:
Τι άραγε θα αποκαλυφθεί όταν αφαιρέσουμε αυτόν τον κύκλο;
Η κατασκευή μας έκρυβε ένα μυστικό — μια «τελεία χωρίς χρώμα», όπως της Λίας, που περίμενε να φανερωθεί.
Τα παιδιά ανυπομονούσαν να δουν το αποτέλεσμα και να ανακαλύψουν πώς ένα κενό σημείο μπορεί να γίνει αφορμή για δημιουργία.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τις δικές τους τελείες με πινέλα.
Όλοι είμαστε μοναδικοί
Η «τελειότητα» δεν είναι ίδια για όλους.
Οι διαφορές μας μάς κάνουν ξεχωριστούς.
Στον Κύκλο έγινε συζήτησης:
«Τι μου αρέσει σε σένα;»
«Τι μου αρέσει σε έναν φίλο/μια φίλη σου που είναι διαφορετικοί από
σένα;»
Συζητήσαμε ότι Τα λάθη δεν είναι αποτυχία, είναι τρόπος να μάθουμε.
Δεν χρειάζεται να κάνουμε τα πάντα τέλεια για να αξίζουμε.
Ο καθένας προσφέρει κάτι ξεχωριστό στην ομάδα.
Δεν χρειάζεται να είμαστε «τέλειοι» για να μας αγαπούν.
Και είπαμε «κανόνες της τάξης»
με βάση το παραμύθι, π.χ.:
1. Προσπαθώ όσο μπορώ.
2. Δεν κοροϊδεύω τα λάθη των άλλων.
3. Χαίρομαι για την προσπάθεια, όχι μόνο για το αποτέλεσμα.
Βοηθάω, συμμετέχω, προτείνω, ενεργώ ακόμη κι αν δεν είμαι σίγουρος ότι θα το κάνω «τέλειο».
Τα παιδιά πρότειναν μια μικρή δράση για την τάξη ή το σχολείο (π.χ.
φροντίζω τη γωνιά της βιβλιοθήκης, ποτίζω τα φυτά, φροντίζω τα ζώα)
Μπήκαμε στον κύκλο και αποδεχτήκαμε στην παρέα μας ένα διαφορετικό κουκλάκι που το λένε Χνούδη και ήρθε να μείνει στο σχολείο μας.
Στο τέλος παίξαμε το παραμύθι με το Βee bot και την χρονολογική σειρά της ιστορίας μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου