2ης Θεματικής Ενότητας Δεξιοτήτων:Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη.
των παραμυθιών σχετικές με τα δικαιώματα των παιδιών )
*** Το γράμμα δημιούργησε η συνάδελφος Μαίρη Μίλη και τις κάρτες η Ανθή Ζήση.
Εμφανίζεται ο Άγιος Βασίλης ως avatar( δημιουργία από τους συνάδελφους Αστέριο και Γαλάτεια) ο οποίος παρακινεί τα παιδιά να λύσουν ένα γρίφο.
Ακούστε ……
https://blabberize.com/view/id/2076914
Τα παιδιά πράγματι με μεγάλη αγωνία ακούνε το μήνυμα πολύ προσεκτικά το οποίο τα προτρέπει να ανακαλύψουν το μέρος που τους έχει αφήσει ένα δώρο !
Τα παιδιά ανακαλύπτουν το δώρο , το ανοίγουν και η εκπαιδευτικός διαβάζει το γράμμα του Αϊ–Βασίλη .
2η δραστηριότητα Παιχνίδι με κάρτες
Τα παιδιά ακολουθώντας τις οδηγίες παίζουν το μουσικό παιχνίδι με τις κάρτες των δικαιωμάτων.
Με το σταμάτημα της μουσικής όποιος πάρει κάρτα βγαίνει έξω,το παιχνίδι τελειώνει όταν έχουν τελειώσει
οι κάρτες και κάθε παιδί κρατά τουλάχιστον από μία .
3η δραστηριότητα Εισαγωγή στα δικαιώματα των παιδιών μέσα από τις ρουτίνες σκέψεις.
Συζήτηση στην ολομέλεια .Τα παιδιά περιγράφουν τις κάρτες που έχουν στα χεράκια τους .
Περιγράφουν και συζητούν για όσα βλέπουν στις εικόνες ….και μοιράζονται τις σκέψεις και τους προβληματισμούς
τους σχετικά με τις έννοιες που αντιπροσωπεύουν τα δικαιώματα όπως ,υγεία,αγάπη,οικογένεια,σπίτι,φαγητό,όνομα.κλπ
Δημιουργήσαμε το παραμυθένιο μας χωριό σε ένα χειμωνιάτικο χιονισμένο τοπίο και στη συνέχεια…….
Λόγω των ημερών και τον ερχομό των Χριστουγέννων ζωγραφίζουμε τα δικαιώματα σαν χριστουγεννιάτικα στολίδια
με τα οποία στολίσαμε το χριστουγεννιάτικο έλατο στο παραμυθένιο μας χωριό ……
Δημιουργήσαμε και έναν πίνακα αναφοράς με τις κάρτες δικαιώματα σε παρακάτω σχήμα
Αγάπη και σεβασμός στα Δικαιώματα!!!!
Όλες οι δράσεις του 1ου εργαστηρίου στον παρακάτω σύνδεσμο
https://docs.google.com/presentation/d/126wyZrUJxkQYo-zYnOMP0ujOtrjlrmmIwaTp028gi3E/edit#slide=id.p
https://docs.google.com/presentation/d/126wyZrUJxkQYo-zYnOMP0ujOtrjlrmmIwaTp028gi3E/edit#slide=id.p
2ο εργαστήριο :Ο μολυβένιος στρατιώτης.
1η δραστηριότητα με ένα μαγικό κλειδί
Ένα ξωτικούλη θα μας οδηγήσει με το γρίφο του στη γωνιά της βιβλιοθήκης όπου τα παιδιά θα
ανακαλύψουν το βιβλίο του Μολυβένιου στρατιώτη με ένα κλειδί πάνω , το μαγικό κλειδί των Χριστουγέννων.
Ξεκλειδώνουμε το παραμύθι και το διαβάζουμε η το βλέπουμε σε οθόνη και το σταματάμε λίγο πριν το τέλος.
Το Αvatar–ξωτικό το έχει ετοιμάσει η Γαλάτεια.
Διαβάζουμε το γράμμα του μολυβένιου στρατιώτη προς τα παιδιά
Συγκεκριμένα το γράμμα αναφέρει :
‘’Διάβασέ με και πριν το τέλος,
όποιος το μαγικό κλειδί κρατήσει,
να κάνει για μένα μια ευχή
γιατί έτσι μόνο θα πραγματοποιηθεί!»
Γράφουμε σε συννεφόλεξο όσα έχουν πει τα παιδιά
συζητάμε για την αξία της προσφοράς , της φιλανθρωπίας
βλέπε στον παρακάτω σύνδεσμο…
https://blogs.sch.gr/15nipat/2021/12/21/draseis-koinonikoy-charaktira-meros-2o-make-a-wish-2021-22/
Η συμμετοχή μας στο make a wish έγινε σε συνεργασία με άλλα 40 Νηπιαγωγεία του προγράμματος μας σε όλους τους τομείς,φωτογραφία ,κολάζ ,τραγούδι κλπ.
Σας παραθέτουμε το συνεργατικό κολάζ φωτογραφιών από όλη την Α ομάδα που στείλαμε στο διαγωνισμό .
και επίσης μεγάλη περηφάνεια και χαρά μας γέμισε Η συμμετοχή της 4ης ομάδας μας από την Κόκκινη κλωστή δεμένη δεξιότητες γυρεύει στον διαγωνισμό για το πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής 2021-2022 στην κατηγορία ΤΡΑΓΟΥΔΙ .
Το συγκινητικό αυτό τραγούδι μας ανέβηκε στο κανάλι του make a wish
Aυτά είναι τα Πιστοποιητικά Συμμετοχής μας στη Δράση «Κόκκινη κλωστή δεμένη..δεξιότητες γυρεύει» από τον οργανισμό.
θέλοντας να μας ευχαριστήσουν για την συμμετοχή μας στο Πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής καθώς και για την πολύτιμη υποστήριξή μας μέσω της δράσης «Κόκκινη κλωστή δεμένη..δεξιότητες γυρεύει».
Είναι μεγάλη τους χαρά που έχουμε ανθρώπους σαν εμάς δίπλα τους!
Όλες οι δράσεις μας από το 2 εργαστήριο στον παρακάτω σύνδεσμο.
https://view.genial.ly/61e3eecc1cb3c70d26b54aa4/social-vertical-post-back-to-school-vertical-agenda
https://view.genial.ly/61e3eecc1cb3c70d26b54aa4/social-vertical-post-back-to-school-vertical-agenda
Επικοινωνήσαμε με τους εταίρους μας και ανταλλάξαμε ευχές και ζωγραφίσαμε συνεργατικά online.
Είχαμε φτάσει στο τέλος του πιο γιορτινού μήνα τον Δεκέμβριο που φέρνει την μεγάλη γιορτή της αγάπης της γέννησης του Χριστού μας.
Για αυτή την μεγάλη στιγμή μετρούσαμε αντίστροφα με το Ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης το οποίο περιελάμβανε μύθους ,αινίγματα των κλασικών παραμυθιών,τραγούδια ,χορούς,κατασκευές και μαγειρική. Είχαμε κάθε μέρα και μία έκπληξη με ευχάριστες δραστηριότητες.
30 Εργαστήριο-Τίτλος: Με ένα λυχνάρι μαγικό, το νέο χρόνο ξεκινώ!
1η δραστηριότητα: Μαγικό ξεκίνημα
Διαβάζουμε ή παρακολουθούμε από το You Tube το παραμύθι του Αλαντίν : https://www.youtube.com/watch?v=XpjqrSCvmFA για να ξεκινήσει παραμυθένια η χρονιά.
2η δραστηριότητα – Παντομίμα
Αν είχαμε ένα λυχνάρι μαγικό κι εμφανιζόταν στο σχολειό και μας έλεγε ότι μπορούσε να εκπληρώσει μόνο μια ευχή μας , ποια θα ήταν αυτή; Τι θα ήθελαν να καταφέρουν τα παιδιά; Τι θα ήθελαν να μάθουν; Πού θα ήθελαν να πάνε; Τι θα ήθελαν να δοκιμάσουν που ενδεχομένως να φοβούνται να το κάνουν ; Τι θα ήθελαν να αλλάξει στη ζωή τους; Τι θα ήθελαν να αποκτήσουν; (όχι υλικά αγαθά) Το κάθε παιδί, αφού σκεφτεί ,παρουσιάζεται μπροστά στα υπόλοιπα παιδιά και κάνει παντομίμα προσπαθώντας να δώσει στα άλλα παιδιά να καταλάβουν ποια είναι η κρυφή του επιθυμία . Το παιδί που θα μαντέψει σωστά παρουσιάζει τη δική του επιθυμία για να τη μαντέψει το επόμενο παιδί,και το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρις ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία από όλα τα παιδιά.
3η δραστηριότητα: Ζωγραφίζοντας τις προσδοκίες για τη νέα χρονιά
« Είμαι του Τζίνι του λυχναριού κι ήρθα τη νέα τη χρονιά, ευχές πολλές να σας χαρίσω και μια επιθυμία σας να πραγματοποιήσω!» Τα παιδιά ζωγραφίζουν την επιθυμία τους
Όλες οι δράσεις μας του 3ου εργαστηρίου στον παρακάτω σύνδεσμο
Εργαστήριο 4ο – Κάθε όνομα κρύβει τη δική του ιστορία!!
• 1η δραστηριότητα: Μάντεψε τι μπορεί να σημαίνει!
Κάθε ήρωας παραμυθιού έχει ένα όνομα, άλλοι έχουν όνομα όπως αυτά που μπορεί να έχει κάποιος άνθρωπος, όπως Τζακ (Ιάκωβος),
Ραπουνζέλ κι άλλοι έχουν περίεργα ονόματα.
Τι λέτε, παιδιά, μπορούμε να μαντέψουμε τι σημαίνει το κάθε όνομα;
Για παράδειγμα, τι
μπορεί να σημαίνει η Χιονάτη, ο Κοντορεβιθούλης, η Τοσοδούλα, η Χρυσομαλλούσα, η Κοκκινοσκουφίτσα, η Σταχτοπούτα;
Παράλληλα δίνουμε ένα διαδραστικό φύλλο εργασίας στα παιδιά με αντιστοίχιση ονόματος ήρωα με κάποιο αντικείμενο.
Σύνδεσμος:https://www.liveworksheets.com/ut2798961vf
• 2η δραστηριότητα: Το παραμυθένιο μας όνομα
Στην παρεούλα συζητάμε με τα παιδιά. «Εσύ, αν ήσουν ήρωας παραμυθιού, ποιο θα ήταν το όνομά σου;»
Τα παιδιά παρατηρούν τον εαυτό τους, τα ρούχα τους, τα χαρακτηριστικά τους, τις ιδιαίτερες κλίσεις και ταλέντα τους και
λένε το παραμυθένιο τους όνομα.
Ο/Η νηπιαγωγός τα καταγράφει.
Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγραφίζουν τον εαυτό τους και προσπαθούν να γράψουν το παραμυθένιο τους όνομα. (Φύλλο
εργασίας)
• 3η δραστηριότητα: Το όνομά μου έχει τη δική του ιστορία!
Ο/η νηπιαγωγός εκτυπώνει το βιβλιαράκι του Freinet για το όνομά του και το διπλώνει, ακολουθώντας τα βήματα από το βιντεάκι: https://vimeo.com/147373315
Ο/η νηπιαγωγός ενημερώνει τους γονείς για τον τρόπο που θα μπορούσαν να βοηθήσουν κι αυτοί στην
ολοκλήρωση του βιβλίου.
Τα παιδιά ξεκινούν επιλέγοντας με το wordart ένα σχέδιο και γράφουν το όνομα τους.
Στην 3η σελίδα οι γονείς βοηθούν το παιδί να γράψει ή γράφουν οι ίδιοι από ποιον/α πήρε το όνομά του το παιδί,
γιατί του έδωσαν αυτό το όνομα κλπ
Στην 4η σελίδα βάζουν μια μικρή φωτογραφία της βάφτισης ή ζωγραφίζουν πως απέκτησαν το όνομά τους.
Στην 5η σελίδα βάζουν μια φωτογραφία με το νονό ή τη νονά τους ή γράφουν τα ονόματά τους.
Στην 6η σελίδα γράφουν πότε γιορτάζουν. Αν δε γνωρίζουν πότε γιορτάζει το όνομά τους, μπορεί να το αναζητήσουν στο εορτολόγιο.
Στην 7η σελίδα βάζουν μια μικρή οικογενειακή φωτογραφία.
Στην 8η σελίδα γράφουν το όνομα του Νηπιαγωγείου τους.
Αφού ολοκληρωθεί το βιβλιαράκι στο σπίτι, ορίζουμε την ημέρα, που θα παρουσιαστεί στα παιδιά. (Δεξιότητα επικοινωνίας)
Φτιάξαμε τις δικές μας ταυτότητες .
Ακούσαμε το παραμύθι ο Αμίν έχασε το δρόμο του το οποίο αναφέρετε στα δικαιώματα των παιδιών
και αναζητήσαμε σχετικά τραγούδια στο διαδίκτυο.
όλες οι δράσεις του 4ου εργαστηρίου παρουσιάστηκαν με το παρακάτω ψηφιακό εργαλείο.
Παίξαμε πολλά ψηφιακά παιχνίδια….
Παίξτε και σεις μαζί μας το παρακάτω παιχνίδι που ετοίμασε για μας η Αναστασία και την Ευγενία.
Συνεχίστε με περισσότερο παιχνίδι από την Ξένια
και αυτό από την Ρένα
Αυτό από την Κατερίνα
5ο εργαστήριο: Παραμυθοκοικογένειες
1η δραστηριότητα: Οι ήρωες των παραμυθιών ταξιδεύουν!
Στόχος: Ανακάλυψη ποσοτικής και ποιοτικής αντίληψης αριθμών.
Δραστηριότητα: παιχνίδι (δίνονται οι οδηγίες και το υλικό σε pdf )
ΠΑΙΧΝΙΔΙ-ΜΕ-ΠΑΡΑΜΥΘΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ-οκ
Διαδραστικό φύλλο εργασίας: Οικογένειες παραμυθιών και αντιστοίχιση με τον αριθμό ή αίνιγμα και εικόνα.
2η δραστηριότητα: Αυτή είναι η οικογένειά μου!
Στόχος: Να καλλιεργηθεί η δεξιότητα παρουσίασης.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν την οικογένειά τους και την παρουσιάζουν στην παρεούλα.
Φύλλο εργασίας: Τα μέλη της οικογένειάς μου ζωγραφίζω και γράφω τον αριθμό.
3ηδραστηριότητα:Δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών
Στόχος: Έκφραση γνώμης και δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών.
Τα παιδιά σκέφτονται και προτείνουν τι ψηφιακό παιχνίδι θα δημιουργήσουν κλείνοντας το εργαστήριο με θέμα τις παραμυθοοικογένειες.
Παράλληλα παίζουν παιχνίδια που έχουν δημιουργήσει άλλα σχολεία.
Κάναμε ψηφιακά παζλ τις ομαδικές ζωγραφιές μας με το θέμα τις παραμυθοοικογένειες!!!!
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=307ab2807e9d
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0fda2920b008
Οι δράσεις του 5ου εργαστηρίου παρουσιάζονται με το παρακάτω εργαλείο
6ο εργαστήριο
Δράσεις με το ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ
Το εργαστήριο αυτό ήταν αφιερωμένο στην
Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο!!!!!
Βλέπε σχετική ανάρτηση για τις δράσεις μας ατομικές και συνεργατικές
https://blogs.sch.gr/15nipat/2022/03/06/panellinia-scholiki-imera-kata-tis-vias-sto-scholeio/
7ο εργαστήριο Αξιολόγηση
Τίτλος: Αναστοχάζομαι και αξιολογώ – Τα δικαιώματά μου γνωστοποιώ!
Φτάνοντας στο τέλος της θεματικής ασχοληθήκαμε με την αξιολόγηση από τους γονείς
και τα παιδιά με πολλά παιχνίδια
και ερωτηματολόγια ,
φύλλα εργασίας
και παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού φτιάχνοντας on line ,το πιο νόστιμο γλυκό της ευτυχίας με υλικά τα δικαιώματα των παιδιών!!!!!!!
Αν και σεις θελήσετε να το φτιάξετε παίζοντας ,εδώ είναι οι οδηγίες.
file:///C:/Users/user/Downloads/2%CE%B7-%CE%9F%CE%9C%CE%91%CE%94%CE%91%20(1).pdf
Όλες οι δράσεις μας από το 7ο εργαστήρι αυτής της θεματικής μπορείτε να τις δείτε στην παρακάτω ψηφιακή παρουσίαση.
https://view.genial.ly/623459531d0642001199fa21/dossier-7o-ergasthrio-a3iologhshκ
Σας αποχαιρετούμε με το τρένο των δικαιωμάτων
και συνεχίζουμε το όμορφο ταξίδι των Δεξιοτήτων με την 3η θεματική και τον περιβάλλον.
Για να δούμε σε τι δράσεις θα μας οδηγήσει η αγαπημένη μας κόκκινη κλωστή δεμένη….etwiinig 2021-22.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου