Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΠΑΤΡΑ, ΑΧΑΙΑ, Greece
Πολυαγαπημένα μας παιδιά και γονείς,αγαπητοί συνάδελφοι ... Ονομάζομαι Παγανιά Γεωργία ,Νηπιαγωγός και προϊσταμένη του 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών. Το 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών βρίσκεται στην Μαιζώνος 26 ΤΚ 26223 στο κέντρο της πόλης. Λέγεται και Στρούμπειο και συστεγάζεται με το 2ο Δημοτικό σχολείο Πατρών. Το Στρούμπειο είναι ένα από τα ιστορικότερα σχολεία των Πατρών με την ίδρυση του να χρονολογείται το 1883.

Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2023

Γιορτή των Τριών Ιεραρχών -εκκλησιασμός και επίσκεψη στην Δημοτική βιβλιοθήκη Πατρών και αναφορά στην Παγκόσμια ημέρα Μπράιγ.2023

 Η Εκκλησία μας γιορτάζει τη μνήμη των τριών Ιεραρχών στις 30 του Ιανουαρίου.

Η γιορτή αυτή λέγεται και Γιορτή των Γραμμάτων, γιατί και οι τρεις Ιεράρχες ήταν μεγάλοι  Δάσκαλοι  και  Πατέρες  της Εκκλησίας.

Τους ονομάζουμε φωστήρες που θα πει λαμπερά αστέρια. Ακόμα τους αποκαλούμε μελίρρυτους ποταμούς της Σοφίας, που πότισαν όλη την κτίση με το μέλι της διδασκαλίας τους.

Οι τρεις Ιεράρχες είναι ο Μέγας Βασίλειος, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος και ο Γρηγόριος ο Θεoλόγoς.

10

Και οι τρεις βοηθούσαν  τους φτωχούς -αγαπούσαν τους ανθρώπους και τους δίδασκαν ότι μάθαιναν.
Ο Μέγας Βασίλειος ίδρυσε νοσοκομεία, ορφανοτροφεία και σχολεία. και για το μεγάλο  του έργο η εκκλησία μας τον ονόμασε Μέγα.
Ο Ιωάννης  είχε  ένα χάρισμα να μιλά πολύ όμορφα και γι’ αυτό ονομάστηκε Χρυσόστομος.
Ο Γρηγόριος  μιλούσε  τους ανθρώπους ότι ο Χριστός είναι Θεός γι’ αυτό και ονομάστηκε  Θεολόγος.

 Ήταν μεγάλοι δάσκαλοι που μας άφησαν πολύτιμο έργο.Έγραψαν πολλά βιβλία .

Και οι τρεις τους πίστευαν ότι το να διαβάζει κανείς είναι πολύ σημαντικό.

Τιμώντας αυτή την μεγάλη ημέρα της χριστιανοσύνης και των γραμμάτων αρχικά πήγαμε στην Ευαγγελίστρια τον Μητροπολιτικό Ναό της πόλης μας και παρακολουθήσαμε την θεία λειτουργία μετά αρτοκλασίας. Κοινωνήσαμε και πήραμε τον άρτο μας.

1 3

και στην συνέχεια επισκεφτήκαμε την Δημοτική Βιβλιοθήκη Πατρών και εκεί η υπεύθυνη  μας ξενάγησε στους χώρους και ακούσαμε την ιστορία αυτού του κτιρίου..

5 1

Γνωρίσαμε τον τρόπο αρχειοθέτησης από παλιά έως σήμερα.

6

Γνωρίσαμε το σύστημα Μπράιγ και πως οι τυφλοί μπορούν να διαβάζουν.Και κάναμε αναφορά στην Παγκόσμια ημέρα Μπράιγ που ήταν στις 4 Ιανουαρίου.

Η 4η Ιανουαρίου, έχει ανακηρυχθεί – μέσω ψηφίσματος της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ το 2018 – ως «Παγκόσμια ημέρα γραφής Μπράιγ». Επιλέχθηκε η 4η Ιανουαρίου καθώς αποτελεί ημέρα γέννησης του εφευρέτη της, Λουδοβίκου Μπράιγ. Η επίσημη καθιέρωση του ελληνικού κώδικα γραφής και ανάγνωσης Μπράιγ για την εκπαίδευση των Ελλήνων τυφλών έγινε το 1948.

Η μέθοδος Μπράιγ δημιουργήθηκε τον 19ο αιώνα, από τον Louis Braille, έναν άνθρωπο που ήταν εντελώς τυφλός. Η ιστορία του, ξεκινά όταν ήταν στα τρία του χρόνια. Έπαιζε στο κατάστημα του πατέρα του στη Γαλλική πόλη Coupvray, και  τραυματίστηκε στο μάτι του. Αν και του παρασχέθηκε η καλύτερη δυνατή ιατρική περίθαλψη που υπήρχε εκείνη την εποχή, αυτό δεν ήταν αρκετό. Μία μόλυνση του στοίχησε την όραση και στο «υγιές» μάτι, καθιστώντας τον μικρό τότε Braille, εντελώς τυφλό.

Στα 16 του μόλις, έφτασε να επινοήσει ένα πολύ πιο απλοποιημένο και σαφές σύστημα, που χρησιμοποιούσε 2 6άδες ακίδων, παράλληλα τοποθετημένες μεταξύ τους. Αυτό επιτρέπει 64 διαφορετικούς συνδυασμούς, περιλαμβάνοντας αναπαραστάσεις των γραμμάτων και των σημείων στίξης, ενώ μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για άλλες γλώσσες, πέραν της Γαλλικής.

Ο καθηγητής του Braille στο Ινστιτούτο, ενθουσιάστηκε με την επινόηση του 16χρονου και παρότρυνε όλους τους μαθητές να χρησιμοποιηθεί παράλληλα η νέα μέθοδος Μπράιγ.

 

https://kdapxanthis.gr/wp-content/uploads/2020/04/51.-%CE%A0%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B1-%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AE%CF%82-Braille.pdf

Στην βιβλιοθήκη είδαμε βιβλία γραφής Μπράιγ και τον εξοπλισμό μηχανημάτων που μπορούν να μετατρέψουν γραπτά κείμενα σε γραφή ανάγνωσης τυφών.

Στην τάξη μας αντιγράψαμε αυτό το αλφάβητο  με την βοήθεια ανακυκλώσιμων υλικών ,κλείσαμε τα μάτια και κάναμε μια δραματοποίηση αυτής της τυφλής ανάγνωσης.

 

7  670px Read Braille Step 2 640x480   328594129 659080012635872 4698008613757084651 n11

Ο κώδικας ανάγνωσης και γραφής Μπράιγ, αποτελεί πολύ σημαντική εφεύρεση αφού η χρήση του σε παγκόσμιο επίπεδο πλέον επιτρέπει και διευκολύνει την πρόσβαση στην πληροφορία των ανθρώπων με οπτική αναπηρία.

Στη συνέχεια σε μία όμορφα διαμορφωμένη αίθουσα ,το αναγνωστήριο για παιδιά Ακούσαμε το παραμύθι ,Ο σκαντζόχοιρος που ήθελε να τον χαϊδέψουν  της Κατερίνας Αναγνώστου .

Ένα υπέροχο βιβλίο που στόχο έχει να εμπλουτίσει το λεξιλόγιο του παιδιού , να το βοηθήσει να καλλιεργήσει τη φαντασία του και να τονίσει την σημασία της φιλίας και της αγκαλιάς. Μιλήσαμε για τον συγγραφέα και τον εικονογράφο, και απολαύσαμε την αφήγηση.

Στο τέλος Ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας

  8 910

Η ωραίες δράσεις μας ως αφιέρωμα για την ημέρα των Τριών Ιεραρχών έφτασαν στο τέλος τους και γυρίσαμε με τα πόδια στο σχολείο,κάνοντας μία στάση στην περίφημη πλατεία Γεωργίου όπου εκεί παρατηρήσαμε τα συντριβάνια.

3 1  

Ας είναι οι Τρεις Ιεράρχες προστάτες μας σε κάθε μας βήμα και ας μας δίνουν φώτιση.

των Τριών Ιεραρχών

ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

«Ντρέπομαι»,  κάθε φορά που βλέπω πολλούς πλούσιους να γυρίζουν εδώ κι εκεί, να ιππεύουν άλογα με χαλινάρια χρυσά, να σέρνουν πίσω τους δούλους χρυσοφορεμένους, να έχουν στο σπίτι τους κρεβάτια ασημένια κι ένα σωρό άλλα φανταχτερά πράγματα κι όταν έλθει η ώρα να δώσουν κατιτί στο φτωχό τότε γίνονται κι απ’ τους φτωχούς φτωχότεροι. Δε μας χρειάζεται τέτοια ελεημοσύνη. Αγάπη θα πει θυσία, θα πει γενναιοψυχία και άφθονο αίσθημα».

 ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

«Όπως οι μέλισσες διαλέγουν το νέκταρ από τα λουλούδια, έτσι κι εσείς διαλέγετε αυτά που διαβάζετε.  Να κρατάτε τα καλά και τα ωφέλιμα».

ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ

«Η ειρήνη είναι το γλυκύτερο πράγμα στον κόσμο».

 IMG 20230130 114354





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας -Ρώτα τον Αμπού να σου πει με το νερό τι τρέχει…2024

Παραλάβαμε τη Μουσειοσκευή <<Ρώτα τον Αμπού να σου πει με το νερό τι τρέχει…>> από το ΜΕΤ (Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας)-Σ...