Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
1η Δραστηριότητα
Το σχολείο μας, όπως κάθε χρόνο, πήρε και φέτος μέρος στην εβδομάδα προγραμματισμού η οποία συνέπεσε με την εθνική επέτειο του 1940.
Τα παιδιά ενημερώθηκαν για τα γεγονότα του 1940 και μεταμορφώνοντας το ρομπότ bee bot σε φαντάρο περιηγήθηκαν σε 4 γεωγραφικά σημεία κλειδιά στην ιστορία της Ελλάδας του 1940.
Το πρώτο ο σταθμός τρένου της Πάτρας, σημείο επιβίβασης φαντάρων.
Το δεύτερο η Αθήνα, πρωτεύουσα της Ελλάδας και κέντρο λήψης αποφάσεων όπως το ιστορικό ΟΧΙ
Το τρίτο η Τήνος με τον τορπιλισμό του αντιτορπιλικού Έλλη και
Το τέταρτο τα ελληνοαλβανικά σύνορα, σημείο μαχών.
Το ρομποτάκι – φανταράκι φορώντας το δίκοχο αποστολή έχει να φτάσει κάθε φορά σε ένα από τα 4 γεωγραφικά σημεία της Ελλάδας.
Τα παιδιά προγραμματίζουν την αποστολή, φορούν στο ρομπότ το δίκοχο και περιμένουν να δουν αν το ρομπότ φτάνει στην αποστολή του σύμφωνα με τον προγραμματισμό τους.
Αποκτυπτογράφησαν τον μυστικό κώδικα ώστε να εμφανιστεί η χρονολογία του 1940 και το έκαναν με δύο τρόπους,
έναν πιο εύκολο για τα προνήπια και έναν πιο δύσκολο για τα νήπια.
Οι δραστηριότητες συνδύαζαν δημιουργικότητα, τεχνολογία και εκμάθηση ιστορικών γεγονότων τόσο στον ψηφιακό όσο και στον φυσικό κόσμο και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν και να μάθουν κωδικοποίηση με διαδραστικό και διασκεδαστικό τρόπο.
2η Δραστηριότητα
Η συμμετοχή μας στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα έγινε και στα πλαίσια του 1ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Μικροί Μετεωρολόγοι”.
Οι καιρικές συνθήκες προβληματίζουν με τις μεταβολές τους την τύχη των ζώων και γίνεται σύνδεσή τους με τις επιδράσεις τους στα ζωάκια μέσα από παιγνιώδη διαδικασία.
Το Bee Bot ξεκινάει από την Ευρώπη όπου στην Ελλάδα έχει ήλιο που βγαίνει δειλά πίσω από τα σύννεφα ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο συναντάει βροχή.
Έπειτα στην Ασία πέφτει σε ξαφνικούς ανέμους (Μουσώνες), στην Αυστραλία καταιγίδα, στην Αφρική δυνατό ήλιο ενώ στη Β. Αμερική πολύ χιόνι.
Η χρήση του Bee Bot καλλιεργεί μια νοητική διαδικασία της μορφής “Προβληματίζομαι-Σκέφτομαι-Ενεργώ”
Με τη δραστηριότητα αυτή τα παιδιά διερευνούν υποθετικά προβλήματα για να οδηγηθούν στην επίλυσή τους χρησιμοποιώντας ρομποτικές διατάξεις.
Στόχος είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων Μάθησης (κριτική σκέψη ), Ζωής (οργανωτική ικανότητα ) και Νου (επίλυση προβλημάτων ).
Μπορείτε και σεις να δηλώσετε συμμετοχή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου