Στο Τμήμα Α1 του σχολείου μας υλοποιήσαμε τον Στόχο 16 “Ειρήνη, Δικαιοσύνη και Ισχυροί Θεσμοί”
Η επιλογή του θέματος έγινε με αφορμή τις διαπροσωπικές συγκρούσεις μέσα στη σχολική τάξη και στην αυλή κατά το διάλειμμα.
Χρησιμοποιήσαμε εικόνες με διάφορες προβληματικές καταστάσεις μαθητών μέσα στο σχολείο και διαβάσαμε σχετικά βιβλία.

Με αφορμή μία σύγκρουση παιδιών για τη διεκδίκηση του ίδιου παιχνιδιού έγινε συγκέντρωση όλων των παιδιών και έγινε συζήτηση όσον αφορά τη συγκεκριμένη σύγκρουση. Πως ξεκίνησε, πως συνεχίστηκε, πως έληξε, πως τη διαχειρίστηκε το ένα και το άλλο παιδί και καταγράφηκαν όλα όσα ειπώθηκαν.
Για να χτίσει ένα παιδί προσχολικής ηλικίας όμως καλή σχέση με τον εαυτό του και να μπορεί να διαχειρίζεται διάφορες συγκρουσιακές καταστάσεις πρέπει εκτός από το να:
Νιώθει αγάπη: Να ξέρει ότι το αγαπάμε όπως είναι, χωρίς όρους.
Κάνει πράγματα μόνο του: Να το αφήνουμε να δοκιμάζει και να μαθαίνει από τα λάθη του.
Ακούει καλά λόγια: Να του λέμε μπράβο για τις προσπάθειές του και να του δείχνουμε τα θετικά του.
Νιώθει ασφάλεια: Να ξέρει ότι είμαστε εκεί για αυτό, ό,τι κι αν γίνει.
Παίζει και να δημιουργεί: Το παιχνίδι το βοηθάει να ανακαλύψει τον εαυτό του.
Πρέπει να εκφράζει τα συναισθήματά του: Να το βοηθάμε να καταλαβαίνει τι νιώθει και να το εκφράζει.
Και διαβάσαμε σχετικά βιβλία

Έτσι μέσα από καρτέλες συναισθημάτων τα παιδιά αναγνώριζαν και ονομάτιζαν διάφορα συναισθήματα όπως χαρά, λύπη, απογοήτευση, φόβο, ντροπή, θυμό κ.α

Ζωγράφισαν τα παιδιά το συναίσθημα που θα ήθελαν να νιώθουν και φυσικά ήταν το συναίσθημα της ΧΑΡΑΣ

Ξεχώρισαν τα ευχάριστα συναισθήματα που μας κάνουν και νιώθουμε όμορφα από τα δυσάρεστα που μας κάνουν και νιώθουμε άσχημα.

Είδαν σε εικόνες διάφορα περιστατικά που μπορεί να συμβούν στο σχολείο και συζητάμε γι’ αυτά και τα συναισθήματα που προκαλούν καθώς και εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης των δύσκολων αυτών περιστατικών.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχημένη διαχείριση δύσκολων καταστάσεων όμως μέσα και έξω από το σχολείο είναι ο Σεβασμός.
Τι είναι όμως ο σεβασμός για κάθε παιδί και πως τον φαντάζεται; Κάναμε ατομική ζωγραφιά.

Στη συνέχεια τα παιδιά σε ομάδες έδωσαν ανθρώπινη μορφή στον Σεβασμό και τον ζωγράφισαν όπως πίστευαν ότι μοιάζει.

Καταγράψαμε με τη μέθοδο καταιγισμού ιδεών όλα όσα ξέραμε για το σεβασμό και τα ομαδοποιήσαμε για να καταλάβουν και τα παιδιά ότι ο σεβασμός εκδηλώνεται προς διάφορες πλευρές και πως σεβασμό δείχνουμε πρώτα στον εαυτό μας και έπειτα στους άλλους ανθρώπους, στα ζώα, στα αντικείμενα και στη φύση.

Και επειδή ο σεβασμός εκδηλώνεται με πράξεις τις καταγράψαμε.

Και φυσικά ο σεβασμός εκδηλώνεται και με όμορφες λέξεις. Έτσι καταγράψαμε τις λέξεις που δείχνουν σεβασμό και μας κάνουν να νιώθουμε όμορφα όπως «ευχαριστώ», «παρακαλώ», «συγνώμη», «είσαι σπουδαίος» κλπ. και τις τοποθετήσαμε σε ένα βάζο. “Το Βάζο με τις ευγενικές λέξεις”

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού διαβάσαμε σχετικά βιβλία, αναπαριστήσαμε περιστατικά διαφωνιών και πως θα μπορούσαν να επιλυθούν χωρίς τη χρήση βίας και δημιουργήσαμε στην αυλή του σχολείου μας το σύνθημα ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ με τα σώματα των παιδιών και βγάλαμε φωτογραφία από ψηλά.

Οι δραστηριότητες ήταν:
- μέρος του 2ου Θεματικού Κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
https://blogs.sch.gr/15nipat/2025/03/26/2os-thematikos-kyklos-sta-quot-ergastiria-dexiotiton-quot/
- και μέρος της Πανελλήνιας Ημέρας κατά της Σχολικής Βίας την 6η Μαρτίου που έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Με βασικό μήνυμα το ¨ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ” εκπαιδευτικοί και μαθητές κλήθηκαν να συμμετέχουν στην προσπάθεια αυτή ενάντια στην ενδοσχολική βία.
https://blogs.sch.gr/15nipat/category/panelladiki-imera-enantia-sti-scholiki-via/#prettyPhoto

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου