Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΠΑΤΡΑ, ΑΧΑΙΑ, Greece
Πολυαγαπημένα μας παιδιά και γονείς,αγαπητοί συνάδελφοι ... Ονομάζομαι Παγανιά Γεωργία ,Νηπιαγωγός και προϊσταμένη του 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών. Το 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών βρίσκεται στην Μαιζώνος 26 ΤΚ 26223 στο κέντρο της πόλης. Λέγεται και Στρούμπειο και συστεγάζεται με το 2ο Δημοτικό σχολείο Πατρών. Το Στρούμπειο είναι ένα από τα ιστορικότερα σχολεία των Πατρών με την ίδρυση του να χρονολογείται το 1883.

Παρασκευή 25 Ιουνίου 2021

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:«Τα παιδία παίζει… Τα Στρουμπειάκια δεν παίζονται!»2020-21

 Το Α2 κλασικό τμήμα του Νηπιαγωγείου μας εκπόνησε και παρουσιάζει το πολιτιστικό του πρόγραμμα!

Κατά την υλοποίησή του, τα παιδιά γνώρισαν κι έπαιξαν παιχνίδια ατομικά, ζευγαρωτά και ομαδικά (τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για την πανδημία covid-19), εσωτερικού και εξωτερικού χώρου.

Αφορμή ενασχόλησης με το θέμα στάθηκε η εξής παρατήρηση κάποιων νηπίων, όταν άρχισε η σχολική χρονιά:
«Πάλι δεν έχουμε τα παιχνίδια μας ;»

Η πρόταση προς τα παιδιά να γνωρίσουμε παιχνίδια διαφορετικού τύπου από εκείνα που μέχρι τότε ήξεραν, έγινε δεκτή με ενθουσιασμό…

Θέσαμε τους στόχους μας και ξεκινήσαμε. Οι στόχοι μας χωρίζονταν σε

  • γνωστικούς: εμπλουτισμός λεξιλογίου, γλωσσική ανάπτυξη, επιχειρηματολογία
  • συναισθηματικούς: διέγερση φαντασίας, καλλιέργεια παρατηρητικότητας, ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας τόσο μεταξύ των παιδιών όσο και μεταξύ σχολείου & οικογένειας
  • ψυχοκινητικούς: καλλιτεχνική έκφραση, κοινωνικοποίηση, άσκηση λεπτής κινητικότητας

 

 

 

Η μέθοδος που ακολουθήσαμε ήταν η βιωματική με διαθεματική σύνδεση με τις μαθησιακές περιοχές:

  • Γλώσσα: παρουσίαση αγαπημένων παιχνιδιών κ.ο.κ.
  • Μαθηματικά: σειροθέτηση κ.ο.κ.
  • Μελέτη Περιβάλλοντος: γνωριμία με παιχνίδια του εξωτερικού κ.ο.κ.
  • Δημιουργία/Έκφραση: κατασκευή παιχνιδιών κ.ο.κ.
  • Νέες Τεχνολογίες: εικονική επίσκεψη σε Μουσεία Παιχνιδιών κ.ο.κ.

Οι συνθήκες δεν επέτρεψαν τη μελέτη πεδίου (επισκέψεις σε συσχετιζόμενους χώρους και πρόσκληση ειδικών στο χώρο του σχολείου).

 

Το ταξίδι μας στη χώρα των παιχνιδιών ξεκίνησε με τη δημιουργία γωνιάς. Αρχικά η γωνιά μας σχηματίστηκε με ένα κουκλόσπιτο, ενώ στην πορεία εμπλουτίστηκε με τα παιχνίδια που μαθαίναμε.

 


Ξεκινώντας, τα παιδιά παρουσίασαν στους φίλους τους το αγαπημένο τους παιχνίδι – αντικείμενο (π.χ. ποδήλατο) καθώς και κάποιο παιχνίδι που έπαιζαν οι γονείς τους (ή ο παππούς και η γιαγιά).

  

Μάθαμε τους χαρακτήρες από το Θέατρο Σκιών και κατασκευάσαμε Καραγκιόζη και Βεζυροπούλα.
Παρακολουθήσαμε κουκλοθέατρο (Ντενεκεδούπολη).

 
Έπειτα, γνωρίσαμε τα παιχνίδια της Πρωτοχρονιάς (τράπουλα, black jack, πάρτα-όλα). Παίξαμε τον  ‘‘Παπά’’  και κατασκευάσαμε τη δική μας πάρτα-όλα. Εμπλουτίσαμε τη γωνιά μας με ένα Χριστουγεννιάτικο Δέντρο για μελλοντική χρήση, ενώ φτιάξαμε και το χιονάνθρωπό μας.
  

Χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς με μιμητικές κινήσεις, όπως το χοροτράγουδο  ‘‘Κουκιά’’.  Τα παιδιά με οικογενειακούς δεσμούς παρίσταναν το φόρτωμα των σακιών ζευγαρωτά καθώς τα υπόλοιπα μιμούνταν την κίνηση χρησιμοποιώντας την τσάντα τους ως σακί.

Ακολούθως, παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια (ντάμα, φιδάκι) αλλά και επιδαπέδια (κουτσό, twister).
  

Διασκεδάσαμε με καρναβαλικά παιχνίδια και κατασκευάσαμε κινέζικους χαρταετούς, τους οποίους και πετάξαμε μια μέρα με αεράκι. Φτιάξαμε κλόουν – μαριονέτες. Κάναμε αγώνες ιπποδρομίας και χαρήκαμε ιδιαιτέρως το Global Day (Play Day: 1 ημέρα με παιχνίδια).
     
Αξιοποιήσαμε το δέντρο μας στολίζοντάς το με 21 παραδοσιακά παιχνίδια από όλη την Ελλάδα, πολλά από τα  οποία παίξαμε κι εμείς (π.χ. γυαλένια).
 
Για την πραγματοποίηση των παραδοσιακών παιχνιδιών χρειάστηκε να μάθουμε λαχνίσματα (απαγγελίες αρχής παιχνιδιού). Έτσι μάθαμε το  ‘‘Ένα αυτοκινητάκι τρέχει-τρέχει’’, το ‘‘Α μπε μπα μπλομ’’, το ‘‘Πέντε φούσκες στον αέρα’’ κ.ά.
Γνωρίσαμε τα παιχνίδια της αρχαιότητας και κατασκευάσαμε σείστρο (κουδουνίστρα), άθυρμα (τροχήλατο αλογάκι), πλαγγόνα (κούκλα), πάζλ, σκάκι (απόγονος του ζατρικίου).
    
Ενθουσιαστήκαμε με τα παιχνίδια Παιδικής Χαράς (τραμπάλα κλπ) και Λούνα Παρκ (πέντε κρίκοι ένα τάλιρο).
 
Παίξαμε παιχνίδια για την Πρωταπριλιά (‘‘Ουρά του Γαϊδάρου’’ αντί του ‘‘Μύτη του Πινόκιο’’).

Γνωρίσαμε την τρίλιζα και φτιάξαμε τρίλιζα-καρδιά με πιόνια καρδούλες σε δύο χρώματα για τη μαμά μας που γιόρταζε ώστε να παίζουμε μαζί της και, φυσικά, να τη νικάμε! 

Το Bee-Bot μας ενθουσίασε και παίξαμε επανειλημμένα μαζί του (σχολικός αθλητισμός, προσανατολισμός στο χώρο κλπ) ενόψει του Code Week.
  
Επισκεφθήκαμε εικονικά Μουσείο Παιχνιδιών και κατασκευάσαμε μακέτα για να εμπλουτίσουμε τη γωνιά μας. Παρακολουθήσαμε το Φεστιβάλ ΤΕΕΑΠΗ και είδαμε πως μπορούμε να παίξουμε εξ αποστάσεως μέσω του Η/Υ (π.χ. κρυφτό, ντύνω τις κούκλες κλπ).
 
Στον προαύλιο χώρο γίναμε λαγουδάκια και παίξαμε πασχαλινά παιχνίδια (κυνήγι κρυμμένων αβγών), όπως επίσης και αβγοδρομίες με κουτάλια και αβγά.
 
Εντυπωσιαστήκαμε με τα παιχνίδια από ξένες χώρες όπως η Ματριόσκα, οι αυστραλέζικες ρακέτες, το Ψάρι του Απρίλη (Poison d’ Avril) και το ‘‘ο Σίμων λέει’’ (Αγγλία à Simon says, Γαλλία à Jacque a dit). Χαλαρώσαμε ζωγραφίζοντας mandala.
   
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με επιτυχία. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό αποκομίζοντας γνώσεις ομαδοσυνεργατικά. Η γωνιά του προγράμματος μετατράπηκε τελικά σε έκθεση με ενδεικτικά παιχνίδια από τις δραστηριότητές μας.

 

Βιβλιογραφία
 
 

Συνεργασίες

  • Νήπια & Προνήπια 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών
  • Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων
  • 2ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών (συστεγαζόμενο)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφιέρωμα στην γιορτή του Πολυτεχνείου…2024

  Η εβδομάδα αυτή ξεκίνησε με ένα παραμύθι της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου για να εξηγήσουμε στα παιδιά την αξία της Δημοκρατίας και να θυ...