Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΠΑΤΡΑ, ΑΧΑΙΑ, Greece
Πολυαγαπημένα μας παιδιά και γονείς,αγαπητοί συνάδελφοι ... Ονομάζομαι Παγανιά Γεωργία ,Νηπιαγωγός και προϊσταμένη του 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών. Το 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών βρίσκεται στην Μαιζώνος 26 ΤΚ 26223 στο κέντρο της πόλης. Λέγεται και Στρούμπειο και συστεγάζεται με το 2ο Δημοτικό σχολείο Πατρών. Το Στρούμπειο είναι ένα από τα ιστορικότερα σχολεία των Πατρών με την ίδρυση του να χρονολογείται το 1883.

Τετάρτη 16 Ιουνίου 2021

Δράσεις σχολικού ψυχολόγου Απριλίου - Μαΐου - Ιουνίου εξαποστάσεως και διαζώσης 2021.

 Ξεκινήσαμε με το παραμύθι το  Χωριό του Όλοι μαζί.

file:///C:/Users/user/Downloads/tohwriotouoloimazi%20(1).pdf

Στόχος του παραμυθιού είναι η προαγωγή της φιλίας, της συνεργασίας, της καλοσύνης , της αγάπης και της αποδοχής του διαφορετικού.Και δείχνει και τι συμβαίνει όταν δεν υπάρχουν. 

Ταυτόχρονα στο τέλος του παραμυθιού παίξαμε το παιχνίδι ο τροχός της αγάπης όπου αν και μέσω του υπολογιστή ήρθαμε κοντά ο ένας με τον άλλον , με διαδικτυακές αγκαλιές και φιλιά, πολύ σημαντικά στοιχεία για την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών.

Στο δικό μας το σχολείο Το μικρόβιο της ζήλιας δεν χωράει.
Διαβάσαμε την παρακάτω ιστορία για τους τρόπους διαχείρισης αυτού του αρνητικού συναισθήματος.
Ζωγραφίσαμε συνεργατικά και σκεφτήκαμε συνθήματα όπως Αγάπη και όχι Ζήλεια.
Παίξαμε το παιχνίδι με τα emoji προσωπάκια, δείχνουμε  μια εικόνα με συναίσθημα στην οθόνη και ταυτόχρονα ακούμε  μουσική και όταν σταματάει η μουσική θα πρέπει να παγώνουμε όλοι μπροστά στην οθόνη κάνοντας τη γκριμάτσα ή  το συναίσθημα που δείχνει η  οθόνη.
Μέσω του παιχνιδιού αυτού ενισχύεται η μίμηση προτύπων, η έκφραση των συναισθημάτων, η εν συναίσθηση, η αναγνώριση της γλώσσας τους σώματος.
Και πριν κλείσουμε για τις διακοπές του Πάσχα ……………
Παίξαμε τα παιχνίδια με τα ποτηράκια, φτιάξαμε την πυραμίδα και τον πύργο από πλαστικά ποτήρια, που ενισχύει την συγκέντρωση, τη λεπτή κινητικότητα και ελέγχει την παρορμητικότητα αλλά ενισχύει και την οπτική μνήμη και αντίληψη.
Το Μάιο πια  δια ζώσης  παίξαμε με δικές μας κούκλες κουκλοθέατρου που φτιάξαμε στο σχολείο για την ιστορία, Η ΓΕΛΑΣΤΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ , αφήσαμε τη φαντασία μας, εκφράσαμε συναισθήματα και ιδέες ώστε να καταφέρουμε να αλλάξουμε τη κακιά και θυμωμένη μάγισσα ΦΙΡΦΙΡΙΚΟΥ που θέλει όλοι να είναι τσακωμένοι και θυμωμένοι μεταξύ τους και να την κάνουμε καλή και χαρούμενη και φτιάξαμε το φίλτρο που αντιμετωπίζει τα αρνητικά συναισθήματα με συστατικά την ηρεμία αντί του θυμού, το θάρρος αντί του φόβου, τη συνεργασία και την αλήθεια αντί της ζήλιας και το γέλιο αντί της λύπης.
Κι αν θέλετε περισσότερη εξάσκηση από το θυμό στην ηρεμία  ας θυμηθούμε    το θυμό και την προσομοίωση του με το φανάρι κυκλοφορίας. Στο κόκκινο χρώμα θα είμαστε όλοι θυμωμένοι και μπορούμε να κάνουμε ότι μας φέρνει ο θυμός στο πράσινο χρώμα θα κάνουμε κάτι από όλα αυτά που έχουμε  ότι να ηρεμούμε (ανάσες, κάθομαι μόνος μου στο δωμάτιό μου, ζωγραφίζω)
Συνεχίσαμε με το Παραμύθι <<Κι αν δεν τα καταφέρω;>>, συζήτηση για την αυτοεκτίμηση, τι είναι, τι δυσκολεύει τον καθένα, τι μπορώ να κάνω για να τα καταφέρω και πώς να διαχειρίζομαι τη ματαίωση για να τα καταφέρω.
Ακολούθησε το παιχνίδι << Ρίξε το ζάρι>>, όπου κάθε αριθμός που τύχαινε έπαιρνε και ένα χαρτάκι το κάθε παιδί και συμπλήρωνε την κάθε  πρόταση, για παράδειγμα << Μπορώ να καταφέρω…..>>, <<τρία πράγματα στα οποία είμαι πολύ καλός/ή>> κοκ…

Ο στόχος της δραστηριότητας ήταν η αναγνώριση και αποδοχή εαυτού, η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και η αυθόρμητη έκφραση γύρω από τον εαυτό του το κάθε παιδί.

Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας τον ανεμόμυλο μάθαμε να αναγνωρίζουμε πώς είναι η ανάσα μας νιώθοντας κάθε συναίσθημα, πώς είναι όταν θυμώνουμε, πως είναι όταν φοβόμαστε, όταν αγχωνόμαστε, όταν είμαστε λυπημένοι και όταν είμαστε χαρούμενοι.
Ακολούθησε εκμάθηση άσκησης χαλάρωσης με αναπνοές και ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗς ΗΡΕΜΙΑΣ χρησιμοποιώντας το νερό. Στόχος τους ήταν η ανάγκη κατανόησης της χαλάρωσης μετά από τα δύσκολα αρνητικά συναισθήματα και η κατανόηση του πότε πραγματικά είμαι ήρεμος.
Τον Ιούνιο το θέμα της δραστηριότητας μας ήταν <<Χτίζω τα όρια>>, ζωγραφίζοντας σε κοινό χαρτί μέτρου με χωρισμένα τα όρια του καθενός παιδιού έπρεπε να ζωγραφίζουν στο χώρο τους χωρίς να ξεπεράσουν τα όρια και να μπουν στο χώρο του άλλου. Σε περίπτωση που τα ξεπέρναγαν θα έπρεπε να ρωτήσουν το συμμαθητή τους αν μπορούν να παρέμβουν στο δικό του χώρο αλλιώς δεν έπρεπε να τα ξεπεράσουν.
Πολύ σημαντική δραστηριότητα για την κατανόηση των ορίων και του πώς νιώθει ο άλλος όταν ξεπερνάμε τα όρια του αλλά και πως νιώθουμε εμείς όταν ξεπερνάνε τα δικά μας όρια.
Τη Δευτέρα στις 14 Ιουνίου, ως τελευταία Δευτέρα στο σχολείο κάναμε  διάφορα παιχνίδια με στόχο τη ενίσχυση και διατήρηση της προσοχής σε μία δραστηριότητα, τη δυνατότητα προσαρμογής στο δυναμικό σύστημα αλληλεπίδρασης και την κατανόηση του ρόλου στο παιχνίδι και την τήρηση της σειράς , την αμοιβαία συνεργασία και το συγχρονισμό των κινήσεων.
            1) Η μαγική καρέκλα
             2) Το μπαλόνι στον αέρα
              3) Ας κάνουμε βαρκούλα
Αποχαιρετίσαμε την κυρία Αθηνά και της δείξαμε την αγάπη μας με τις ζωγραφιές μας και μία μεγάλη αγκαλιά!!!!
Καλό καλοκαίρι Αθηνούλα!!!!Σε ευχαριστούμε πολύ για όλα!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας -Ρώτα τον Αμπού να σου πει με το νερό τι τρέχει…2024

Παραλάβαμε τη Μουσειοσκευή <<Ρώτα τον Αμπού να σου πει με το νερό τι τρέχει…>> από το ΜΕΤ (Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας)-Σ...