Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΠΑΤΡΑ, ΑΧΑΙΑ, Greece
Πολυαγαπημένα μας παιδιά και γονείς,αγαπητοί συνάδελφοι ... Ονομάζομαι Παγανιά Γεωργία ,Νηπιαγωγός και προϊσταμένη του 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών. Το 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών βρίσκεται στην Μαιζώνος 26 ΤΚ 26223 στο κέντρο της πόλης. Λέγεται και Στρούμπειο και συστεγάζεται με το 2ο Δημοτικό σχολείο Πατρών. Το Στρούμπειο είναι ένα από τα ιστορικότερα σχολεία των Πατρών με την ίδρυση του να χρονολογείται το 1883.

Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2021

eTwinning 2021-22: Κόκκινη κλωστή δεμένη ,Δεξιότητες γυρεύει #skillslabs – Θεματική:Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία.

 Και ήρθε η στιγμή και ο μήνας Οκτώβριος για να ασχοληθούμε με τις Θεματικές ενότητες της

Κόκκινης κλωστής δεμένης ,Δεξιότητες γυρεύει#skillslabs.

Χρονική περίοδος: Οκτώβριος-Νοέμβριος 2021-22

Ξεκινήσαμε  τραγουδώντας το αγαπημένο μας λάχνισμα για τις ημέρες της εβδομάδας  για το έργο μας που αποτελεί έμπνευση της κυρίας Ανθής Ζήση και  μιας μικρής τελικής προσθήκης από την κυρία Γωγώ.

Τη Δευτέρα ξεκινώ,

μες στο δάσος τριγυρνώ!

Τρίτη ξέφωτο θα βρω

και Τετάρτη σπιτικό!

Πέμπτη θα ξεκουραστώ

και Παρασκευή αργά θά ‘χω νάνους συντροφιά!

Το Σαββάτο καταφθάνει μια γριούλα μάνι μάνι,

μήλο αμέσως μου προσφέρει

και μια ζάλη θα μου φέρει!

Μα σαν φτάσει η Κυριακή,

πρίγκιπας φτάνει εκεί

και μου σκάει ένα φιλί!

 

Και ξαναρχίζω από την αρχή

άλλους ήρωες να βρω,

δεξιότητες να μάθω ένα σωρό

μέσα στον κύκλο της εβδομάδας

που πηγαίνω στο σχολειό.

Το ζωγραφίσαμε και σε φύλλο εργασίας.

Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of A New Design Made with PosterMyWall 8

Η επικοινωνία με τους εταίρους μας εκπαιδευτικούς ήταν συνεχής……

Έγιναν  προσκλήσεις συντονισμού,προγραμματισμού ,σχεδιασμού δράσεων και πορείας του έργου μας με  διαδικτυακές  συναντήσεις στο τέλος  της  εβδομάδας  τόσο τον Οκτώβριο ,όσο και τον Νοέμβριο.

po Copy of Copy of Copy of Copy of A New Design Made with PosterMyWall

Αναφερθήκαμε πρωτίστως στην Ασφάλεια στο διαδίκτυο και γνωριμία με τον υπολογιστή που είναι το ζητούμενο στα έργα etwinning.

Copy of Copy of Brown Family Tree Instagram Image Made with PosterMyWall Copy of Copy of Copy of A New Design Made with PosterMyWall 

Παίξαμε ηλεκτρονικά παιχνίδια σχετικά με τα μέρη του υπολογιστή και την ασφάλεια ,τα οποία έφτιαξαν οι εταίροι μας εκπαιδευτικοί.

Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of A New Design Made with PosterMyWall 3

Ένα από αυτά τα ψηφιακά παιχνίδια που ήταν τύπου κρεμάλας άρεσε τόσο πολύ που μαθητής μας που με δική του πρωτοβουλία το αποτύπωσε με μολύβι στο χαρτί.

8

Στη συνέχεια έγινε η Αρχική αξιολόγηση προγράμματος από τους γονείς. Ευχές και προσδοκίες τους για το πρόγραμμα …

Copy of A New Design Made with PosterMyWall 1   247190410 559607541791359 1735264164429844183 n

Εμπλουτίζαμε την γωνιά του προγράμματος μας με τις μασκότ και με καινούργια παραμύθια.Και αφιερώσαμε ένα παιχνίδι γνωριμίας με το κόκκινο κουβάρι να ξετυλίγεται και να δημιουργεί έναν ιστό αράχνης καθ όλη την διάρκεια που το κάθε παιδί μιλούσε για το εαυτό του προκειμένου να μας γνωρίσει η γιαγιά κούκλα Στρουμπουλή που μας παρακολουθούσε από την γωνιά του προγράμματος μας.

Copy of Copy of Copy of A New Design Made with PosterMyWall 1

Παίξαμε παιχνίδια συνεργασίας για να μάθουμε με διασκεδαστικό τρόπο, να λειτουργούμε  και να σκεφτόμαστε σαν ομάδα, να συνεργαζόμαστε  αρμονικά,ελέγχοντας αν πετυχαίνουμε το στόχο μας.

Copy of Copy of Butterfly Made with PosterMyWall

και ξεκινάμε τα εργαστήρια του προγράμματος με την πρώτη μας θεματική που είναι :

ΘΕΜΑΤΙΚΗ:

Δημιουργώ και Καινοτομώ  –  Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

 

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ:

STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

 

Τίτλος

Με τα παραμύθια οδηγό, στον ψηφιακό κόσμο θα διαβώ!!

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου

Με την μεθοδολογία STEAM ακολουθούνται προσεγγίσεις στο πλαίσιο των οποίων οι μαθητές έχουν την δυνατότητα να καλλιεργούν και να ενισχύουν πολλές και σημαντικές δεξιότητες.

Μέσα από πειράματα, εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά, δημιουργία μηχανικών κατασκευών, καλλιέργεια μαθηματικής σκέψης και εξοικείωσης με βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με την φιλοσοφία του STEAM, προτρέποντας τους μαθητές να περάσουν από όλα τα στάδια της επιστημονικής έρευνας: να θέσουν μία ερώτηση, να αναπτύξουν μια υπόθεση, να σχεδιάσουν πώς να δοκιμάσουν αυτήν την υπόθεση, να συλλέξουν δεδομένα, να αναλύσουν τα αποτελέσματα και να τα μοιραστούν με τους συμμαθητές.

Η μεθοδολογία STEAM βασίζεται εκτός από την έρευνα και στη μάθηση με βάση ένα πρόβλημα με στόχο να κάνει τους μαθητές καλούς επιλυτές προβλημάτων στον πραγματικό κόσμο.

Ποια όμως είναι τα Κλασικά παραμύθια?

Η καταπληκτική παρουσίαση της Ανθής Ζήση μας βοήθησε να μάθουμε ποια παραμύθια ανήκουν στα Κλασικά παραμύθια και ποιοι είναι οι συγγραφείς.

https://docs.google.com/presentation/d/14BoI10W1mXhuFI195SRIGg2qWFSSasAjyemKZEARCs8/edit#slide=id.gb95ad78071_0_5

1ο εργαστήριο: Το παραμύθι αρχίζει…

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Να γίνει ανίχνευση πρότερων γνώσεων.

-Να πραγματοποιηθούν οι ρουτίνες σκέψης.

-Παιχνίδια γνωριμίας της ομάδας.

– Να γίνει εισαγωγή στο θέμα  και να  προκληθεί ενδιαφέρον.

-Να γίνει συζήτηση με τα παιδιά .

-Να έρθουν σε επαφή  με ένα συγγραφέα.

Copy of Copy of Copy of A New Design Made with PosterMyWall 2

1η Δραστηριότητα : Ρουτίνες σκέψης

Πείτε μου 3 λέξεις που σας έρχονται στο μυαλό, όταν ακούτε τη λέξη παραμύθι?

Τι νομίζετε ότι είναι ένα παραμύθι;

Έχετε εσείς κάποιο παραμύθι;

Τι θα θέλατε να μάθετε για τα παραμύθια;

Γράφουμε τις ιδέες σε ένα χαρτόνι κάνοντας ένα ιστόγραμμα.

Copy of Copy of A New Design Made with PosterMyWall  247512019 557863638658104 3337046561310676184 n

2η Δραστηριότητα : Παιχνίδια γνωριμίας με την ομάδα!

Εισαγωγή στο θέμα – πρόκληση ενδιαφέροντος.

Χρήση καρτών παραμυθιών – δημιουργία ομάδων με την εύρεση της ίδιας καρτέλας με μουσική υπόκρουση.

Μουσική προτεινόμενη από το The Internet Archive πηγή ανοιχτού περιεχομένου παγκοσμίως ελεύθερο https://archive.org/details/MozartComplete9Vol44FullCD.Flac/Mozart/Volume+1(CD03)+Symphonies+KV+114-124-128-129.flac.

 Ξεκινήσαμε με  το κυνήγι του χαμένου θησαυρού.  

Με ένα μήνυμα από avatar προτρέπουμε τα παιδιά να αναζητήσουν τα παραμύθια που κρύφτηκαν από κάποιο μάγο ή εξωγήινο  γιατί άκουσαν ότι κυκλοφορεί ένας τρομερός δράκος, για να δώσουμε μια πιο μαγική διάσταση στο έργο μας.

7 Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of A New Design Made with PosterMyWall 2 Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of A New Design Made with PosterMyWall 1

Τα παιδιά με την ίδια καρτέλα την παρατηρούν και συζητούν μεταξύ τους.

3η Δραστηριότητα : Οργάνωση παραμυθοεπίσκεψης!

Συζήτηση με τα παιδιά:

Ποιος γράφει παραμύθια;

Θα μπορούσαμε να καλέσουμε ένα στο σχολείο μας;

Τι θα θέλαμε να τον ρωτήσουμε;

Τι νομίζετε ότι πρέπει να ετοιμάσουμε;

Ας το οργανώσουμε λοιπόν!!!

Η συγγραφέας που επιλέξαμε να πάρουμε την συνέντευξη μας και να λύσουμε τις απορίες μας ήταν η αγαπημένη μας Δέσποινα Τζιάκη ,Νηπιαγωγό στις Στέρνες Χανίων.

m

Η καλή μας κυρία Δέσποινα μας έστειλε και ένα δικό της παραμύθι σε ηλεκτρονική μορφή σαν μία πρώτη επαφή μαζί της.

Το παραμύθι είχε τίτλο : Η πυγολαμπίδα στο βάζο.

https://read.bookcreator.com/0LVCffcTeaPwmSmZaqT1cprCE4p2/yqb092BxSuq1vEuukJhejQ?fbclid=IwAR2gkLuLuqMJAvRfeICZZwJknlsvX2ioU6_NQt_CsyYjQ_AlLrNL9Oop7tk

10

Μας άρεσε πάρα πολύ και μας έκανε να θέλουμε να την γνωρίσουμε από κοντά.Πως όμως να γίνει αυτό που η Κρήτη είναι τόσο πολύ μακριά μας?

Εκτός από εμάς την ίδια συγγραφέα επέλεξαν και άλλα σχολεία του έργου μας από όλη την Ελλάδα.

Νηπιαγωγείο Στερνών Χανίων, 1ο Νηπιαγωγείο Κουνουπιδιανών, 4ο Νηπιαγωγείο Κουνουπιδιανών, 1ο Νηπιαγωγείο Ανωγείων,13ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου, 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών, 7ο Νηπιαγωγείο Λιβαδειάς, Νηπιαγωγείο Μεσορόπης, Νηπιαγωγείο Αντιφιλίππων, Νηπιαγωγείο Παραλίας Οφρυνίου και εμείς 3ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου.

Για τον καλύτερο συντονισμό και για να εκμηδενίσουμε τις αποστάσεις δημιουργήσαμε ένα συνεργατικό έγγραφο όπου το κάθε Νηπιαγωγείο έγραφε τις ερωτήσεις για την συγγραφέα ,και έστελνε και τις ζωγραφιές των παιδιών ως εκδήλωση αγάπης προς την συγγραφέα.

Copy of Brown Family Tree Instagram Image Made with PosterMyWall

https://www.dropbox.com/scl/fi/r675jme9p44mjzwlohn33/%CE%A3%CF%85%CE%BD%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%BC%CE%B5-%CE%A3%CF%85%CE%B3%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AD%CE%B1%E2%80%A6..paper?dl=0&fbclid=IwAR22PIFQCek2CiZ-osuEfgb3XbeSIx0PVk02qKn0_KkcdPb0CVfm8AIeqO8&oref=e&rlkey=tvpevbn1nz47q2dec5qfndmfh

Η κυρία Δέσποινα αφού μελέτησε το κοινό έγγραφο ετοίμασε ένα υπέροχο βίντεο μέσα από το οποίο ,εκμηδενίζοντας πραγματικά τις αποστάσεις μπορέσαμε να την γνωρίσουμε ,να την χαρούμε και απάντησε σε όλες τις απορίες μας.

Στο τέλος του βίντεο ακούσαμε να μας αναθέτει από μία αποστολή δημιουργίας νέου παραμυθιού με ήρωες κλασικών παραμυθιών χωρίζοντας τα σχολεία σε ομάδες των τριών ή τεσσάρων σχολείων μαζί.

9

Εμείς είμαστε στην ομάδα με ήρωα την κοκκινοσκουφίτσα παρέα με τα παρακάτω σχολεία 

Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of A New Design Made with PosterMyWall

και δημιουργήσαμε μία υπέροχη ιστορίας περιπέτειας της κοκκινουσκουφίτσας από την Κρήτη έως την Βόρεια Ελλάδα.

Απολαύστε τη από τα Νηπιαγωγεία: Στερνών ,1ο Αβωγείων, 15ο Πατρών και Αντιφιλίππων.

https://www.storyjumper.com/book/read/116585872/—-?fbclid=IwAR3_e72ZKP2jHIxX4r8RIMtVzYnTOI1Lb-OBmMJwH9awVHR3_33Sxj3oAto#

Κατά τον ίδιο τρόπο και οι υπόλοιπες ομάδες δημιούργησαν πρωτότυπες ιστορίες :

4ο Νηπιαγωγείο Κουνουπιδιανών, 3ο Ρεθύμνου και Νηπιαγωγείο Μεσορόπης

https://www.storyjumper.com/book/read/117897222/—-#page/10

Να και ο Πινόκιο σε νέες περιπέτειες…….από τα Νηπιαγωγεία:

1ο Κουνουπιδιανών, 13ο Ρεθύμνου,  7ο Λειβαδιάς, Παραλίας  Οφρυνίου Καβάλας.

AS

https://docs.google.com/presentation/d/e/2PACX-1vSNsVgi6PungbOA6QBQP0pLWDKCm5Y35nyPvNZAZWvUbho6KveTO6lr91Ll18Zi7YuRNzxgm4nll6Zq/pub?start=false&loop=false&delayms=3000&fbclid=IwAR2N-YZwgAI_09Hk0Kxp-Vnaq7T8Tp-o6tyCNwH3YE-MbE7qH7Ok6w40zW8&slide=id.p

Ευχαριστούμε κυρία Δέσποινα ,Σας αγαπάμε πολύ.

Copy of Copy of Copy of Copy of A New Design Made with PosterMyWall 2

4η Δραστηριότητα: Ένας παραμυθάς στην τάξη μας!

Ο παραμυθάς επισκέπτεται διαδικτυακά το σχολείο μας και τα συνεργαζόμενα σχολεία, γνωριζόμαστε μεταξύ μας, παρουσιάζουμε τις δράσεις που έχουμε ετοιμάσει και στη συνέχεια κάνουμε τις ερωτήσεις μας.

Στο παρακάτω ψηφιακό εργαλείο φαίνονται συγκεντρωτικά οι δράσεις μας για το 1ο εργαστήριο: Το παραμύθι αρχίζει…

m

 

https://www.canva.com/design/DAEwEAIL4a4/RPpRPC_BLnMJ_WCO0l_vhA/view?utm_content=DAEwEAIL4a4&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=homepage_design_menu

https://www.canva.com/design/DAEwEAIL4a4/RPpRPC_BLnMJ_WCO0l_vhA/view?utm_content=DAEwEAIL4a4&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=viewer

 

2ο εργαστήριο : Παραμυθοκώδικες

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Να μάθουν να λύνουν γρίφους

– Να συνεργαστούν για να φτάσουν σε ένα κοινό αποτέλεσμα.  

 – Να οπτικοποιήσουν τη σκέψη τους

 -Να εκφραστούν με δημιουργικό τρόπο .

– Να αναπαραστήσουν διαδρομές με βιωματικό τρόπο.

– Να γνωρίσουν τον τρόπο που προγραμματίζεται ένα ρομπότ .

– Να εξοικειωθούν με τη χρήση ενός ρομπότ .

 -Να σκεφτούν , να συνεργαστούν  και να συνθέσουν πληροφορίες προκειμένου να δημιουργήσουν ένα συνεργατικό βίντεο.

1η Δραστηριότητα: Μες το χώρο περπατώ… ποια παράσταση θα δω;

Βιωματικό παιχνίδι με παραμύθια.

Επιδαπέδιο παιχνίδι σε δυάδες στο οποίο θα έχουν τοποθετηθεί κάρτες παραμυθιών και οι μαθητές θα κινούνται μπρος, πίσω, δεξιά, αριστερά ακολουθώντας εντολές.

 Ο μαθητής οδηγός θα λύνει ένα γρίφο και στη συνέχεια για να πάρει το εισιτήριο και να δει την παράσταση με το φίλο που επίλεξε, θα πρέπει να δώσει οδηγίες στο μαθητή – ρομπότ, προγραμματίζοντας  τον έτσι ώστε να φτάσει στο στόχο.

b 1

2η Δραστηριότητα: Ο μυστικός κώδικας.

Αντικαθιστώντας εικόνες με γράμματα, τα παιδιά ανακαλύπτουν τον τίτλο του παραμυθιού ή των ήρωα.

Φύλλο εργασίας ή Qr code.

Copy of Copy of Copy of Copy of A New Design Made with PosterMyWall 1

3η Δραστηριότητα: Παραμυθοδιαδρομές!

Το Beebot ακολουθεί παραμυθοδιαδρομές, λύνοντας γρίφους που έχουν δημιουργηθεί από τα συνεργαζόμενα σχολεία.

Τα παιδιά εξοικειώνονται με τη χρήση του ρομπότ ακολουθώντας διαδρομές με τη χρήση καρτών (δεξιά, αριστερά κλπ)

Εξάσκηση – προσομείωση των κινήσεων της μελισσούλας στο Bee-Bot Online (terrapinlogo.com)

4η Δραστηριότητα: Code week.

Συμμετοχή των σχολείων στην εβδομάδα κώδικα, αλληλεπίδραση και συνεργασία.

 

Οργάνωση δράσεων Code week  Διοργανώτριες: Έφη Ταραλάικου & Ευγενία Τσακίρη

Περιγραφή Δραστηριότητας:

Κάθε παιδί διαλέγει ένα δωρεάν εισιτήριο παρακολούθησης κουκλοθεατρικής παράστασης κάποιου κλασικού παραμυθιού, για 2 άτομα! Για να βρει για ποιο παραμύθι ισχύει η δωρεάν παρακολούθηση πρέπει να αντιστοιχίσει το κρυμμένο αντικείμενο που θα δει στο εισιτήριο, χρησιμοποιώντας τον κόκκινο φακό, με μία από τις εικόνες των παραμυθιών που υπάρχουν τοποθετημένες πάνω σε τετραγωνισμένο πλέγμα! Το παιδί διαλέγει έναν φίλο/φίλη για να παρακολουθήσουν μαζί την παράσταση αφού το εισιτήριο είναι για 2 άτομα και ξεκινούν αφού έχουν κάνει την αντιστοίχιση αντικειμένου-παραμυθιού! Το ένα παιδί (προγραμματιστής) τοποθετεί τα βελάκια στο τετραγωνισμένο πλέγμα από την αφετηρία ως την εικόνα του παραμυθιού και μετά με συμφωνημένες κινήσεις (πχ 1 άγγιγμα στο κεφάλι= 1 βήμα εμπρός, άγγιγμα στον δεξιό ώμο= στροφή στα δεξιά κ.ο.κ) οδηγεί το παιδί (ρομπότ) στην εικόνα στόχο. Όταν φτάσει το παιδί ρομπότ στον σωστό προορισμό σηκώνει την εικόνα του παραμυθιού και από κάτω βρίσκει την εικόνα από το ίδιο αντικείμενο που είχε δει με τον κόκκινο φακό ( δηλ. γίνεται έλεγχος) και κάνουν έναν πανηγυρισμό! Αν όμως δει άλλο αντικείμενο να υπάρχει κάτω από την εικόνα, τότε το ζευγάρι επαναπροσδιορίζει την εικόνα στόχο και τη διαδρομή! Η συγκεκριμένη δραστηριότητα έχει κατασκευαστεί για το eTwinning Project: " Κόκκινη κλωστή δεμένη δεξιότητες γυρεύει."

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΜΕΓΕΘΥΝΤΙΚΟ ΦΑΚΟ

Τα παιδιά παίρνουν στα χέρια τους ένα πολύ μυστηριώδες μαγικό εισιτήριο.  Για να ανακαλύψουν το κρυμμένο αντικείμενο, που θα τους οδηγήσει στο σωστό παραμύθι, υπάρχει μόνο μία λύση: να φέρουν το μαγικό μεγεθυντικό φακό που εξαφανίζει το κόκκινο χρώμα. Το πιο σημαντικό στοιχείο σε αυτόν το φακό είναι το διάφανο κόκκινο πλαστικό.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

  1. Κόβετε το φακό από το πατρόν που έχει δοθεί.
  2. Κόβετε έναν κύκλο από ένα πλαστικοποιημένο κόκκινο κάλυμμα σημειωματάριου (ζελατίνα PVC) και τον κολλάτε στο εσωτερικό μέρος του μεγεθυντικού φακού.
  3. Τέλος κολλάτε τα δύο μέρη του φακού.

Copy of Rizal Day Poster Template Made with PosterMyWall

 

Μπορείτε να δείτε όλες τις δράσεις μας στο παρακάτω βίντεο.

3ο εργαστήριο: Παραμύθια  του παππού και της γιαγιάς…

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

-να γνωρίσουν έργα μεγάλων ζωγράφων

-να αναπτύξουν τη γλώσσα και την επικοινωνία

– να αξιοποιήσουν τις ΤΠΕ για τη δημιουργία συνεργατικών έργων

-να αναλάβουν πρωτοβουλίες, να συντονίσουν δραστηριότητες ,να πειραματιστούν, να συλλέξουν πληροφορίες

-να αξιοποιήσουν στο πλαίσιο των δυνατοτήτων τους την τεχνολογία

να καλλιεργήσουν  δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας

-να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους και με τα παιδιά άλλων σχολείων

-να μάθουν να χρησιμοποιούν  εργαλεία web2.0

1η δραστηριότητα: Με το μεγεθυντικό φακό στοιχεία σε πίνακες ζωγραφικής αναζητώ!!

Πίνακες ζωγραφικής ας παρατηρήσουμε, το παραμυθένιο θέμα μας ας αρχίσουμε!

Το μεγεθυντικό φακό κρατώ, τα έργα με προσοχή παρατηρώ!

Τι διαβάζει ο παππούς και η γιαγιά;

Τι λένε άραγε στα μικρά παιδιά;

Μπορούμε να επεξεργαστούμε το παραμύθι της γιαγιάς του Γύζη ή και άλλους πίνακες ζωγραφικής.

Copy of A New Design Made with PosterMyWall 2

Ζωντανεύω τους πίνακες που γνωρίσαμε με παππούδες και γιαγιάδες να αφηγούνται παραμύθια.

Η δραματοποίηση έγινε στο αμφιθέατρο του σχολείου μας και τα παιδιά έστησαν το σκηνικό και μιμήθηκαν τον πίνακα σαν μία παγωμένη εικόνα.

Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of A New Design Made with PosterMyWall 7

Μνήμες από το μυαλουδάκι μου ανακαλώ και στην παρεούλα θα τις πω!

 Με όλες τις λεξούλες δημιουργήσαμε το παρακάτω   Συννεφόλεξο !!!!

κλώστηανέμη.

2η δραστηριότητα: Συνέντευξη από τον παππού ή τη γιαγιά

Ετοιμάσαμε την παρακάτω ψηφιακή πρόσκληση.

245142849 228808315897619 3852742464897162818 n

Τα παιδιά θα πάρουν συνέντευξη από τον παππού ή τη γιαγιά.

Θα οργανώσουμε τη δράση.

Τι θα ρωτήσουμε στον παππού ή τη γιαγιά για τα παραμύθια;

Τις ερωτήσεις τις οργανώνουμε μαζί με τα παιδιά κι αφού αποφασιστεί ο αριθμός τους, στέλνουμε mail στους γονείς ζητώντας τη βοήθειά τους για να τραβήξουν βίντεο ή να ηχογραφήσουν τη συνέντευξη..

Ποιο παραμύθι έχει πει στα εγγονάκια του;

Τι θυμάται από τα παιδικά του χρόνια;

Είχε παραμύθια σε έντυπη μορφή;

Ποιος του έλεγε τα παραμύθια;

Πότε; Ποια ώρα της μέρας;

Ήταν μόνος/η ή περισσότερα άτομα;

3η δραστηριότητα: Παππού, πες μου ένα παραμύθι!!

Παππού, πες μου ένα παραμύθι!

Όλα τα παραμύθια που λάβαμε και ακούσαμε η διαβάσαμε συγκεντρώθηκαν στο παρακάτω βιβλίο.

b

https://read.bookcreator.com/7fFpMjdq3qVs9RTM5tu1cjcw7ae2/2zheuZzHR7-qDqdq_b2wXA

Οι ζωγραφιές μας από τα ηχογραφημένα παραμύθια της γιαγιάς τις κάναμε ψηφιακό παζλ.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=26b4efa9992c

Παίξαμε και μεις τα παιχνίδια των συνεργατών μας.

https://learningapps.org/watch?v=pz9ryr5y221 από την Αναστασία Κωσταντίνου.

 

4ο εργαστήριο: Παραμυθοπαίζουμε!

Έγινε μία ακόμα διαδικτυακή συνάντηση εκπαιδευτικών και ορίστηκαν οι στόχοι και η πορεία του έργου .

 e2

 

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

1.Πρώτης και δεύτερης δραστηριότητας

-Να αναπτύξουν  προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες, να συνεργάζονται και να αλληλεπιδρούν με συνομηλίκους θέτοντας κοινούς στόχους

-Να έρθουν σε επαφή με την παιδική λογοτεχνία μέσω της αφήγησης παραμυθιού

-Να γνωρίσουν τα δομικά στοιχεία της αφήγησης (αρχή-μέση-τέλος, πλοκή , ήρωες κλπ) ώστε να τα αναγνωρίζουν κατά την αφήγηση αναπτύσσοντας και την κριτική τους σκέψη

-Να αναπτύξουν την αφηγηματική τους, αλλά και την αναγνωστική τους ικανότητα

-Να κατανοήσουν  απλές χρονικές σχέσεις και να αντιλαμβάνονται τη χρονική ακολουθία γεγονότων ώστε να αναδιηγούνται τηρώντας τη διαδοχική σειρά των γεγονότων

-Να κατανοούν την πλοκή  της ιστορίας, συσχετίζοντας τις  αιτίες με τα αποτελέσματα

  -Να ενθαρρύνονται ώστε να παρατηρούν και να περιγράφουν  τους ήρωες των παραμυθιών, εμπλουτίζοντας τον προφορικό τους λόγο

 2.Τρίτης και τέταρτης δραστηριότητας

Να βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν και να καλλιεργήσουν την κριτική τους  σκέψη,

την ομαδικότητα και ομαδική εργασία,

τη δημιουργικότητα,

τον τεχνολογικό αλφαβητισμό και τις βασικές τους  δεξιότητες,

θέτοντας ερωτήματα, διεξάγοντας πειράματα, επιλύοντας προβλήματα,

ανακαλύπτοντας τις βασικές αρχές και νόμους που διέπουν τη φύση.

Να αναπτύξουν δεξιότητες, όπως ακριβής παρατήρηση, αποτελεσματική συνεργασία, κιναισθητική αντίληψη.

 

Και ξεκινάμε  με Παιχνίδι ενεργοποίησης και δημιουργίας ομάδων.

1η δραστηριότητα.

Φρεσκάραμε την μνήμη μας για το ποια είναι κλασικά παραμύθια και ποια όχι.

37

Παίξαμε το παιχνίδι μάντεψε ποιο παραμύθι αγαπώ. Ακούω ένα κείμενο και βρίσκω σε ποιο παραμύθι ανήκει.

bnm

Παρουσιάσαμε ο καθένας το αγαπημένο του κλασικό παραμύθι και εμπλουτίσαμε την γωνιά του προγράμματος μας.

38

Μετά την δράση μας αυτή κολλήσαμε στο χαρτί αυτοκόλλητα ζωάκια και ζωγραφίσαμε το περιβάλλον που ζουν και διηγηθήκαμε μια φανταστική ιστορία .

39

Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες και ακούσαμε παραμύθια που είπαν γιαγιάδες τόσο από το δικό μας όσο και από τα υπόλοιπα συνεργαζόμενα σχολεία και βρίσκαμε τον τίτλο του παραμυθιού ή δίναμε ένα νέο δικό μας τίτλο

b m

και ζωγραφίζαμε από το παραμύθι τι μας έκανε εντύπωση.

c 40

Παίξαμε με τα ψηφιακά παιχνίδια με τις αγαπημένες μας μασκότ των εταίρων μας.

62

2η δραστηριότητα: Γνωριμία με το παραμύθι.

Επικοινωνία της 1ης ομάδας για  δραστηριότητες S.T.E.A.M

Το παραμύθι που έτυχε να ασχοληθεί η ‘Α ομάδα του έργου μας στην οποία ανήκουμε ήταν τα Τρία γουρουνάκια.

xcv n 2

Ας γνωρίσουμε λοιπόν το παραμύθι με τα Τρία γουρουνάκια  καλύτερα.

Αναζητήσαμε το παραμύθι Τα τρία γουρουνάκια από την γωνιά της βιβλιοθήκης

IMG 20211122 160406

Θυμηθήκαμε το παραμύθι ξεφυλλίζοντας το και βλέποντας τις εικόνες.

Ασχοληθήκαμε με το  παραμύθι και το αναλύσαμε : Αρχή – μέση – τέλος

Είδαμε τις εικόνες-κάρτες και κάναμε ταξινόμηση  ποιες δείχνουν την αρχή του παραμυθιού ποιες τη μέση και ποιες το τέλος.

Ζωγραφίσαμε ,κόψαμε και κολλήσαμε τις εικόνες στην σωστή σειρά.

41 v 1

Έγινε και ανά διήγηση ταυτόχρονα.

Μετά ομάδες 6 παιδιών κινούνταν ελεύθερα στο χώρο όσο παιζόταν ένα μουσικό όργανο.

Όταν σταματούσε ο ήχος έμπαιναν στη σωστή σειρά τα παιδιά που είχαν στις μπλούζες τους κολημμένες τις κάρτες και έφτιαχναν το παραμύθι.

nmk

Μιλήσαμε για τους ήρωες του παραμυθιού

(Τι φοράνε; Πώς κινούνται; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους και ο χαρακτήρας τους;)

Σκεφτήκαμε και προτείναμε ονόματα για τα τρία γουρουνάκια.

nj

Τι ζωάκι όμως είναι αυτό το γουρουνάκι?

Τι ξέρω για αυτό και τι μπορώ να μάθω ακόμα?

Πως είναι η φωνή του?

https://www.youtube.com/watch?v=kvN-Z4i_CVg

τι χρειάζεται ένας χοίρος για να μεγαλώσει σωστά

https://www.youtube.com/watch?v=35Q2RdDCDKk

https://www.youtube.com/watch?v=02q3IPYBgx4

Ποια είναι τα μέρη του σώματος του?

cv

Τι τρώει και μεγαλώνει το γουρουνάκι?

42

Και αφού μάθαμε όλα αυτά ,Τραγουδήσαμε και διασκεδάσαμε…..

https://www.youtube.com/watch?v=WqWbbGmlb1A

https://www.youtube.com/watch?v=-V0BDWI5c-o

 

3η δραστηριότητα : Ώρα για S.T.E.A.M με το παραμύθι «Ο λύκος και τα 3 γουρουνάκια».

43

Μέσα από την συνάντηση συνεργατών της Ά ομάδας ορίστηκε με την βοήθεια του εργαλείου Random με ποιο κομμάτι των πέντε  επιστήμων του steam θα ασχοληθούμε  και θα δώσουμε συνεργατικά προϊόντα στην ομάδα.

Μας έτυχε η art- τέχνη και μας άρεσε πολύ.

256365584 3011394069189318 8008929341340407414 n

Συγχρόνως βέβαια θα έπρεπε να ασχοληθούμε με τα Τρία γουρουνάκια διαθεματικά με διάθεση steam.

λήψης

Τι σημαίνει η λέξη STEAM  κυρία?

Για να  αναλύσουμε  τη λέξη:

To  STEΑM είναι το ακρωνύμιο πέντε επιστημών

Science – Επιστήμη

Technology- Τεχνολογία

Engineering- Μηχανική,

Art- Τέχνη

Mathematic –  Μαθηματικά

χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει την έννοια της ολιστικής προσέγγισης της μάθησης μέσα από πέντε γνωστικά αντικείμενα, της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής, της Τέχνης και των Μαθηματικών.

Η Τέχνη στις διάφορες μορφές της γίνεται ένα σημαντικό μέρος της εκπαίδευσης STEΑM, καθώς η φαντασία και η δημιουργία αποτελεί τη βάση για την ύπαρξη της καινοτομίας, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης μέσω των εφαρμοσμένων τεχνών σε πραγματικές καταστάσεις ή γεγονότα.

Το STEΑM πλαισιώνει τον τρόπο με τον οποίο το μυαλό ενός παιδιού μαθαίνει καθώς εξερευνά τον κόσμο συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ανάπτυξη της Υπολογιστικής Σκέψης!

Αλλά εμείς είμαστε μικροί εξερευνητές και απλοποιήσαμε τις δύσκολες αυτές έννοιες με λέξεις που μας αρέσουν πιο πολύ.

Έτσι θυμόμαστε τις παρακάτω επιστήμες ως εξής

Τι σημαίνει Science – Τα αγαπημένα μας Πειράματα

Τι σημαίνει Technology- την αγαπημένη μας BEEBOT

Τι σημαίνει Engineering- Η αγαπημένη μας ενασχόληση με κατασκευές

Τι σημαίνει Arts- Η αγαπημένη μας ενασχόληση με ζωγραφική ,ποίηση, γλυπτική .κ.α

Τι σημαίνει Mathematic –  Οι αγαπημένοι μας αριθμοί.

Μας το δίδαξε και ο κύριος Δημήτρης

72

Το αποτυπώσαμε και εικαστικά.

44 

Και ξεκινήσαμε να δούμε με βάση το παραμύθι τα τρία γουρουνάκια τι μας δίνει αφορμή να ασχοληθούμε με την πρώτη επιστήμη τα πειράματα.

S: science – Φυσική – Πειράματα ( Τροποποιούμε το παραμύθι μας έτσι ώστε να βγει κάτι σε πείραμα, πχ τα τρία γουρουνάκια παρατηρούσαν τον αέρα, που βγαίνει από το λύκο και τι μπορεί να παρασύρει. Εμείς αν φυσήξουμε τι μπορούμε να μετακινήσουμε;)

Τα παιδιά λατρεύουν τα πειράματα και ακόμα και τα πιο απλά, τα ενθουσιάζουν. Κάνοντας πειράματα, τα παιδιά όχι μόνο διασκεδάζουν, αλλά παράλληλα μαθαίνουν, αναπτύσσουν τις κινητικές τους δεξιότητες και εξασκούν την παρατηρητικότητά τους.

Και τώρα τα δικά μας Πειράματα με τον αέρα.

Ά πείραμα για παιδιά με ξύδι, μαγειρική σόδα και ένα μπαλόνι- πως μπορούμε να δούμε τον αέρα

Στο μπουκάλι βάλαμε ξύδι και μέσα στο μπαλόνι σόδα.

Όταν η σόδα έπεσε μέσα στο μπουκάλι το μπαλόνι φούσκωσε.

Μεγάλος ενθουσιασμός.

45

΄Β πείραμα :

Υπάρχει αέρας και ας μην τον βλέπουμε. Τον κλείσαμε στο στόμα μας, σε μια σακούλα και ξαπλώσαμε κάτω βάλαμε το χέρι στην κοιλιά και ανεβοκατέβαινε με την αναπνοή.

΄Γ πείραμα:

Έχει βάρος άραγε ο αέρας?

Ζυγίσαμε τον αέρα.

46

΄Δ πείραμα:Κάναμε κι ένα πείραμα  για διασκέδαση.Χρησιμοποιήσαμε αφρό ξυρίσματος και τέμπερα καφέ.

47

Στο τέλος καταφέραμε να λασπώσουμε το γουρουνάκι αφού τόσο του αρέσει να παίζει με τις λάσπες.

T: Tecnology – Στο κομμάτι της τεχνολογίας φυσικά παίξαμε με τo αγαπημένη μας BeeBot

Bee bot και χρονική ακολουθία του παραμυθιού.

 

48

Το 8ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης πρότεινε στην Ά ομάδα του έργου μας να ετοιμάσουμε ένα συνεργατικό χαλάκι με τις εικόνες του παραμυθιού αναλαμβάνοντας το κάθε σχολείο και μία εικόνα .

Με το γνωστό εργαλείο Random μοιράστηκαν ποιος θα ζωγραφίσει τι?

Στο δικό μας σχολείο έτυχε να ζωγραφίσουμε το αχυρένιο σπιτάκι.

Αφού ετοιμάστηκε συνεργατικά το χαλάκι Beebot  το 8ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης έστειλε online προσκλήσεις

στα συνεργαζόμενα σχολεία με κωδικοποιημένες εντολές.

Για να βρεις τη δική σου πρόσκληση πάτα πάνω στο δικό σου Νηπιαγωγείο

15ο Πατρών και 7ο Βέροιας και 4ο Φαρσάλων και Τρικάλων Ημαθίας.

Οι πρόσκληση μας ενθουσίασε

https://www.greetingsisland.com/ecard/pihscmnroyft/en?fbclid=IwAR2PKKih1MTqCMtHWRbgSX1x3VwCD-qHxfuulrTSw9Kjpvzf2NOaElDQQBI

και δεχτήκαμε με χαρά την Πρόσκληση ΣΤΕΜ με το Beebot μέσα στο παραμύθι τα Τρία γουρουνάκια.

Μελετήσαμε με προσοχή την εντολή και προγραμματίσαμε  το bee bot…

vb

Χρειάστηκε να κάνουμε κάποιες δοκιμές αλλά στο τέλος πετύχαμε το στόχο μας που ήταν το αχυρένιο σπιτάκι από τα τρία γουρουνάκια.

XCV

Το χαρήκαμε και κάναμε πολλές ακόμα κωδικοδιαδρομές.

SDF

Ευχαριστούμε κυρία Έφη.

Παίξαμε παζλ τα τρία γουρουνάκια

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=035d3274f96d

Παίξαμε πολλά online παιχνίδια που έφτιαξαν οι συνεργάτες μας και τους ευχαριστούμε πολύ γιατί περάσαμε πολύ ωραία.

49

E: Engineering –

 Αναρωτηθήκαμε Τι θα μπορούσαμε να κατασκευάσουμε και πως?

Μιλήσαμε για  τα είδη σπιτιών και το πως κατασκευάζεται ένα σπίτι ?

50

Μιλήσαμε για το πως κατασκευάζεται ένα σπίτι και ανά ομάδες έφτιαξαν σπίτια με διαφορά υλικά.

bn

Μετά ήρθε ο κακός ο λύκος φύσηξε και πολλά από αυτά μας τα γκρέμισε.

vb 1

51

 Η Μηχανική μας άρεσε πάρα πολύ και με κάθε ευκαιρία στήσαμε σπίτια με τουβλάκια και άλλα υλικά

njm 52 bnh

Κάναμε και μία Δημοσκόπηση για το αν είμαστε πραγματικά και μεις ήρωας του παραμυθιού ποιο σπιτάκι θα κατασκευάζαμε ?

https://www.easypolls.net/poll.html?p=61a4f5dae4b0393e13998ba2&fbclid=IwAR0CSQX51k-XAGLKwhBR2btn2kovfjnmJ9vvOKZVHYAbfKt4t6x8_svRT60

 

Όλοι διαλέξαμε το τούβλικο φυσικά γιατί είμαστε έξυπνοι μηχανικοί.

53

Art 

Στο τομέα της Τέχνης -ART  γνωρίσαμε τον λύκο μέσα από την Τέχνη, τη ζωγραφική, την ποίηση, την γλυπτική ,τις ταινίες και τα παραμύθια και τους μύθους.

Μάθε τε για το λύκο μας και σεις ανατρέχοντας στην παρακάτω παρουσίαση ως pdf

https://documentcloud.adobe.com/link/file/?x_api_client_id=anonymous_home&x_api_client_location=google&uri=urn%3Aaaid%3Asc%3AUS%3A986f68c5-bdc5-413c-a6a3-90adba6279bf

αλλά και ως βιβλίο

https://fliphtml5.com/pwuer/krkz

και στη συνέχεια γίναμε συγγραφείς και ποιητές δημιουργώντας μια φανταστική έμμετρη ιστορία με τίτλο :Τι απόγινε ο Λύκος με την καμένη του ουρά μετά το τέλος του παραμυθιού :Τα τρία γουρουνάκια.

Δημιουργήθηκε το παρακάτω συνεργατικό έγγραφο ,έγραψαν τις ιδέες τους όλα τα νηπιαγωγεία της Ά ομάδας με τα παιδιά συγγραφείς και εικονογράφοι

https://docs.google.com/document/d/1zW4LkkqPf7RAtq7GENs-BAkE4Uy9S8CDQ_IqSNRjD1s/edit?userstoinvite=vasilikikarapa%40gmail.com

στη συνέχεια η πορεία της δράσης  παρουσιάστηκε με το παρακάτω εργαλείο

https://wke.lt/w/s/gRAFOV

https://wakelet.com/wake/p8Glqwfu2s0RojcYEkuMi

και στο τέλος την υπέροχη αυτή συνεργατική έμμετρη ιστορία την παρουσιάσαμε με το παρακάτω ψηφιακό εργαλείο ως βιβλίο.

 

 

https://fliphtml5.com/pwuer/ybvo

Δεν θα μπορούσαμε όμως και να μην εκφραστούμε μέσα από την ζωγραφική. Πήραμε τα πινέλα μας και με έμπνευση από τα τρία γουρουνάκια μεγαλουργήσαμε.

54

Στο τομέα της Τέχνης επίσης εμείς αποφασίσαμε να παίξουμε κουκλοθέατρο

Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη για το τι θα χρειαστούν για να αναπαραστήσουν το παραμύθι.

55

Συγκέντρωση υλικών και κατασκευών πχ καπέλων ή μασκών για τον κάθε ήρωα.

Και πιάσαμε δουλειά.Μέσα από την τέχνη δουλέψαμε και την μηχανική ταυτόχρονα.

Κατασκεύασε κι εμείς τα σπιτάκια που έχτισαν τα 3 γουρουνάκια.

Τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε ήταν χαρτόνια, μπαγιονέτες, καλαμάκια, lego και ξύλινα τουβλάκια.

Οι ομάδες που χρησιμοποίησα χαρτί, καλαμάκια και μπαγιονέτες δυσκολεύτηκα στο στήσιμο των σπιτιών τους.

Αντάλλαξαν ιδέες για εξεύρεση λύσεων και αφού πειραματιστήκαμε με

διάφορους τρόπους (ζελοτειπ, κόλλα, απλή συναρμολόγηση κατέληξαν η ομάδα με τα χαρτόνια χρησιμοποίησε κόλλα, η ομάδα με τα καλαμάκια και τις μπαγιονέτες πλαστελίνη σαν συνδετικό υλικό.

56

Και η ωραία στιγμή να παίξουμε το κουκλοθέατρο έφτασε.

v 2

Και τελειώσαμε αυτή την παράσταση με ζωγραφική.

bhy

M: Mathematics

Mathematics Μαθηματικά κάναμε  με τις κάρτες λογικής αλληλουχίας στην προηγούμενη δραστηριότητα, αλλά και με αριθμούς, σχήματα, μεγέθη κ.α που  προέκυψαν από το παραμύθι μας.

Τα τρία γουρουνάκια στην επιστήμη των μαθηματικών μας έδωσαν έμπνευση να κάνουμε Αντιστοίχιση σπιτιών και υλικών

57

Παίξαμε κι ένα τυχερό παιχνίδι, το ρίξε το ζάρι και θα δεις πιο σπιτάκι θα κερδίσει.

Και για άλλη μια φορά έστω και στην τύχη το τούβλινο σπιτάκι ήταν ο μεγάλος νικητής.

58

4η δραστηριότητα: Δραματοποίηση παραμυθιού.

Παρακολουθήσαμε την  Δραματοποίηση παραμυθιού – βίντεο δράσεων άλλων σχολείων του έργου μας.

https://www.youtube.com/watch?v=iGZJbjwlsQw

και στη συνέχεια δραματοποιήσαμε και μεις το παραμύθι διαφοροποιημένο και το χαρήκαμε πάρα πολύ.

Γίναμε Λύκος, Γουρουνάκια, φτιάξαμε το σπίτι το γερό και πείσαμε τον λύκο να γίνει φίλος μας και χορέψαμε μαζί στο τέλος ένα χορό .

Το μήλο μου κόκκινο του ταίριαζε θαρρώ γιατί έγινε καλός χορτοφάγος και αγαπητός.

59

Όλες οι δράσεις μας steam παρουσιάστηκαν με το παρακάτω συνεργατικό ψηφιακό εργαλείο δημιουργία της Ανθή Ζήσης.

Κάναμε πολλά Φύλλα εργασίας αλλά και Online παιχνίδια.

https://padlet.com/pkaragiannakou/k7ict20hcr4pppw

Ευχαριστούμε πολύ την Ανθή αλλά και όλους τους εταίρους μας για το πλούσιο υλικό δραστηριοτήτων που μας προσέφεραν.

Από την Αναστασία Κωνσταντίνου και την δεύτερη ομάδα είδαμε τις υπέροχες δράσεις τους steam με το παραμύθι.

Ο λύκος και τα επτά κατσικάκια

https://wakelet.com/wake/FOH6kRlO6ZwuxOpJnpFCv

Από την Ελισάβετ Κωνσταντοπούλουν  και την τρίτη ομάδα είδαμε τις υπέροχες δράσεις τους steam με το παραμύθι

Οι μουσικοί της πόλης Βρέμης

https://wakelet.com/wake/C-0dNboFPr5Qu1wXW2h56

Το Νηπιαγωγείο Φαρσάλων και η κυρία Ειρήνη Μαυρίδου  που  συμμετείχε στην 4 ομάδα επεξεργάστηκαν με steam το παραμύθι Ο Τζακ και η Φασολιά και μας παρουσίασαν τις υπέροχες δράσεις τους.

https://docs.google.com/presentation/d/e/2PACX-1vSNxd0yvGy–fI6GWE1cn2INHqXnGOFg6be8jTts6arNOWvoKdcC0hvLKcuzBT8hPW3c_QTudxwJYhV/pub?start=true&loop=false&delayms=3000&slide=id.g105f80f173a_0_18

 

50 Εργαστήριο: Αξιολόγηση-Διάχυση.

Στόχοι:

1. Να συγκρίνουν δύο εννοιολογικούς χάρτες και να παρατηρούν τις μεταξύ τους διαφορές, διαπιστώνοντας τι γνώριζαν και τι έμαθαν στην πορεία των εργαστηρίων.

Να συσχετίζουν τις νέες με τις προϋπάρχουσες γνώσεις. 

2.

Να αναστοχάζονται με βάση  τα έργα τους.

3.

να αξιολογούν και να έτερο αξιολογούν τη δράση τους με βάση τα κριτήρια της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της δημιουργικότητας και της ανάπτυξης κριτικής σκέψης

4.

να δομούν ένα ερωτηματολόγιο για τη διερεύνηση απόψεων για ένα συγκεκριμένο θέμα.

 

1η δραστηριότητα: Παρατηρώ και συγκρίνω!

Δημιουργία ενός νέου εννοιολογικού χάρτη με τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει πλέον οι μαθητές. 

Σύγκριση εννοιολογικών χαρτών. (Technology)

Με βάση τον πρώτο εννοιολογικό μας χάρτη δημιουργήσαμε τον δεύτερο εννοιολογικό χάρτη μεταγνώσης και συγκρίναμε τις νέες γνώσεις των μαθητών.

63

2η δραστηριότητα: Κουίζ

Κουίζ εμπέδωσης αξιολογώντας τις γνώσεις των παιδιών. (Technology)

64

https://view.genial.ly/61a7a1b792c1e70dc57c1006/interactive-content-kokkinh-klwsth-demenh-de3iothtes-gyreyei-skillslabs?fb

3η δραστηριότητα:Συμπλήρωση ερωτηματολόγιου μέσω της googleform

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScW9hMipnjaCkHK9rKU2JC9mP2fdD4Ik6nGty3cZEtzP8SjZQ/viewform?fbclid=IwAR2oYGtDm1LekQnMiuBVtt2UU0gpu-NLB6clG0HHSxGrp4AE_JwjlnjKqmk

65

και με βάση τις απαντήσεις είχαμε τα εξής αποτελέσματα.

https://docs.google.com/presentation/d/1ILJqIgDUU3KrO4Na_fh_8GW7ArszgWQuAX-Pjz_qtO8/mobilepresent?fbclid=IwAR2f9megvgYy5bx2-_hPKzrwOIYJyf9SCZjKqwfqX1XyqheKjlwp9HadUH8&slide=id.g107e69acaf2_0_360

 

4η δραστηριότητα: Αξιολόγηση – Διάχυση

Συμπλήρωση φύλλου αξιολόγησης από τους μαθητές .

66

Έγινε ένα ακόμα Φύλλο περιγραφικής αξιολόγησης από τους μαθητές.

71

Επίσης,ανοίξαμε τους ατομικούς μας φακέλους και κάνοντας μία ανασκόπηση οι μαθητές έλεγαν  πως ένιωσαν, αν τους άρεσε το πρόγραμμα, ποια δραστηριότητα τους άρεσε περισσότερο, τι άλλο θα ήθελαν να κάνουν, τι τους δυσκόλεψε, τι είδους δραστηριότητες θα ήθελαν να έχει πιο πολύ κλπ

70

Προαιρετικά:Στην αξιολόγηση του προγράμματος μπορούν να συμμετέχουν και οι γονείς μετά την διάχυση του προγράμματος οι οποίοι θα συμπληρώνουν ερωτηματολόγιο που δομείται από τους μαθητές και τον εκπαιδευτικό ή θα καταθέσουν την άποψη τους και τα σχόλια τους για το έργο μας.

 

Διάχυση του προγράμματος.

Η διάχυση του προγράμματος θα γίνει μέσω του ιστολογίου μας στα εμαιλ των γονέων αλλά και σε εκπαιδευτικά site κοινωνικής δικτύωσης.

Όλες οι παραπάνω δράσεις μας τις κάναμε  και σε ψηφιακό βιβλίο

https://online.fliphtml5.com/pwuer/wpho/#p=52

 

Περάσαμε  πολύ ωραία με την πρώτη θεματικής της Κόκκινης κλωστής δεμένης ,δεξιότητες γυρεύει και σας χαιρετούμε με τις φιγούρες  μας με τον τροχό γυμναστικής παρέα με τους ήρωες των παραμυθιών.

60 CV

Και σας χαρίζουμε τα παιδάκια του eTwinning με δακτυλομπογιά Αγαπάμε eTwinning.

61

Επίσης αυτή την χρονιά θα είμαστε συνέχεια απασχολημένοι με τα κλασικά παραμύθια και θα είναι αυτά οι καλύτεροι μας φίλοι…..

Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of A New Design Made with PosterMyWall

Τα παραμυθοαινίγματα της Ανθής για τα κλασικά παραμύθια  έδωσαν έμπνευση  και κάναμε Ένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης για το έργο μας. Κάθε μέρα  ένα αίνιγμα ,ένα παραμύθι και μία πρόκληση. Συντάκτης η Μπαλαρίνα των Δεξιοτήτων μας.

Ήρθε ο Δεκέμβρης μύρισαν Χριστούγεννα…..μήνας Αγάπης και ενσυναίσθησης.

https://calendar.myadvent.net/?id=65fdfa469ccb44df6ee6cba42e63a929&fbclid=IwAR0rvTjAdL0r_FsEVhoZYcrevJ8lqnLYT1aYa_N2fSpV0r45YOXp85Ym6_8


Μετάβαση στο calendar.myadvent.net.

Μείνετε συντονισμένοι στη συχνότητα της Κόκκινης κλωστής γιατί περνάμε ολοταχώς στην Δεύτερη θεματική  το Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη .

  IMG 20211022 134036

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφιέρωμα στην γιορτή του Πολυτεχνείου…2024

  Η εβδομάδα αυτή ξεκίνησε με ένα παραμύθι της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου για να εξηγήσουμε στα παιδιά την αξία της Δημοκρατίας και να θυ...