Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΠΑΤΡΑ, ΑΧΑΙΑ, Greece
Πολυαγαπημένα μας παιδιά και γονείς,αγαπητοί συνάδελφοι ... Ονομάζομαι Παγανιά Γεωργία ,Νηπιαγωγός και προϊσταμένη του 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών. Το 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών βρίσκεται στην Μαιζώνος 26 ΤΚ 26223 στο κέντρο της πόλης. Λέγεται και Στρούμπειο και συστεγάζεται με το 2ο Δημοτικό σχολείο Πατρών. Το Στρούμπειο είναι ένα από τα ιστορικότερα σχολεία των Πατρών με την ίδρυση του να χρονολογείται το 1883.

Κυριακή 7 Μαΐου 2023

Ημερήσιο Πρόγραμμα με θέμα την συνεργασία.Μαρίας Κουλουρίδη . Έτος σπουδών: 3ο.

 

Ημέρα υλοποίησης:  25/04/2023

 1η Δραστηριότητα

 Τίτλος δραστηριότητας: Η ανάγνωση του παραμυθιού

Μαθησιακή περιοχή: Παιδί και Περιβάλλον- Ανθρωπογενές περιβάλλον και αλληλεπίδραση

Μαθησιακό περιεχόμενο: Η σημασία της συνεργασίας

Στόχος: Να αναγνωρίσουν τη σημασία της συνεργασίας, μέσω της ανάγνωσης του παραμυθιού.

Μαθησιακή περιοχή: Παιδί και Γλώσσα- Προφορική Επικοινωνία

Μαθησιακό περιεχόμενο: Συμμετοχή στην συζήτηση

Στόχος: Να συμμετέχουν στη συζήτηση.

Υλικά/μέσα: Το παραμύθι 

https://issuu.com/saita.publications/docs/to_nero_kai_to_choma/1?ff=true


Περιγραφή δραστηριότητας:

Πρωτίστως, μαζεύουμε τα παιδιά στην παρεούλα και τους ανακοινώνουμε ότι σήμερα θα τους διαβάσουμε ένα παραμύθι που μας χάρισαν. 

Ξεκινάμε παρουσιάζοντας στα παιδιά τον τίτλο του παραμυθιού, που είναι «Το Νερό και το Χώμα», έπειτα την συγγραφέα και τον εκδοτικό οίκο. 

Ταυτόχρονα, τους δείχνουμε το εξώφυλλο και ρωτάμε τα παιδιά αν το γνωρίζουν ήδη και προχωράμε στην αφήγηση. 



Σε κάθε σελίδα που θα διαβάζουμε θα γυρνάμε και το βιβλίο (θα είναι είτε σε έντυπη μορφή, είτε ψηφιακά), για να βλέπουν τις εικόνες και να προσθέτουμε ορισμένα σχόλια κάθε φορά. 

Επίσης, θα εφαρμόσουμε την αλλαγή φωνής σε κάποια σημεία όπου υπάρχει διάλογος ανάμεσα στους χαρακτήρες.

 Επιπλέον, όταν φτάσουμε στο σημείο που το παραμύθι αναφέρει ότι θα πραγματοποιηθεί πόλεμος θα μπορούσαμε να ρωτήσουμε τα παιδιά τι πιστεύουν ότι μπορεί να συμβεί μετά από αυτό. 

Μόλις τελειώσει το παραμύθι θα διατυπώσουμε μερικές ερωτήσεις στα παιδιά, προκειμένου να δούμε αν αντιλήφθηκαν την ιστορία και αν τους έκανε κάτι εντύπωση.

Οι ερωτήσεις που θα διατυπωθούν είναι οι ακόλουθες:

1)«Σας άρεσε το παραμύθι;» (Αν ναι γιατί; Αν όχι γιατί;), 

2) «Ποιοι ήταν οι ήρωές μας;», «Ήταν φίλοι;», «Γιατί δεν ήταν φίλοι;», 

3) «Ποιος ήταν ο λόγος που τσακώνονταν;», 

4)«Τι ήθελαν να κάνουν οι δύο βασιλιάδες για να κερδίσουν το ποτάμι;», 

5) «Έγινε ο πόλεμος;», 

6) «Γιατί δεν έγινε;», 

7) «Οι στρατιώτες τι έκαναν στην αρχή;», 

8) «Τι ήθελαν να φτιάξουν οι στρατιώτες;», 

9) «Γιατί δεν έφτιαξαν τις λασποκανονιές;», 

10)«Τελικά οι στρατιώτες τι έκαναν;», 

11) «Οι βασιλιάδες τι έκαναν μετά από τις λασποκανονιές που τους πέταξαν οι στρατιώτες;», 

12) «Τι μάθαμε από το παραμύθι αυτό;», 

13)«Τελικά μας βοηθάει να τσακωνόμαστε;». 

Μέσα από τις παραπάνω ερωτήσεις επιδιώκουμε, εκτός από το να ελέγξουμε αν τα παιδιά κατανόησαν το παραμύθι, να φτάσουμε στο συμπέρασμα ότι η συνεργασία είναι μία έννοια που μας ωφελεί στην καθημερινότητά μας, μας βελτιώνει και δεν χρειάζεται να τσακωνόμαστε για ασήμαντους λόγους, αφού μπορούμε να περάσουμε όλοι μαζί όμορφα. 

Ο ρόλος μας κατά τη διάρκεια της αφήγησης θα είναι απλώς του αφηγητή, ενώ κατά τη διάρκεια των ερωτήσεων και της συζήτησης θα είναι καθοδηγητικός.





Οι κανόνες για την συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι: 

1) Δεν μιλάμε όλοι μαζί, 

2) Σηκώνουμε το χέρι μας αν θέλουμε να πούμε κάτι, 

3)Δεν ενοχλούμε τον διπλανό μας, 

4) Ακούμε προσεκτικά τους συμμαθητές μας και τη νηπιαγωγό, 

5) Δεν σηκωνόμαστε από τη θέση μας χωρίς λόγο.

 

2η Δραστηριότητα

 Τίτλος δραστηριότητας: Ένα διαφορετικό τέλος

Μαθησιακή περιοχή: Παιδί και Περιβάλλον- Ανθρωπογενές Περιβάλλον και αλληλεπίδραση

Μαθησιακό περιεχόμενο: Αναγνώριση των επιπτώσεων της απουσίας συνεργασίας

Στόχος: Να αναγνωρίσουν τις επιπτώσεις της απουσίας της συνεργασίας.

Μαθησιακή περιοχή: Παιδί Δημιουργία & Έκφραση- Εικαστικά

Μαθησιακό περιεχόμενο: Δημιουργία του δικού τους τέλους

Στόχος: Να ζωγραφίσουν ένα διαφορετικό τέλος για την ιστορία του παραμυθιού. 

Μαθησιακή περιοχή: Παιδί και Γλώσσα- Προφορική Επικοινωνία

Μαθησιακό περιεχόμενο: Ανάλυση της ζωγραφιάς τους

Στόχος: Να εξηγήσουν το τέλος της ιστορίας που δημιούργησαν.

Υλικά/μέσα: Χαρτιά Α4, μαρκαδόροι

Περιγραφή δραστηριότητας:

Έπειτα από την ανάγνωση του παραμυθιού, παραμένουμε στη γωνιά της παρεούλας μαζί με τα παιδιά, προκειμένου να υλοποιήσουμε την δεύτερη δραστηριότητα του ημερήσιου προγράμματος.

 Αρχικά, συζητάμε με τα παιδιά για τα οφέλη της συνεργασίας με αφορμή την ανάγνωση του παραμυθιού, πόσο μας βοηθά στην καθημερινή μας ζωή και πως μπορούμε να καταφέρουμε πράγματα, που μόνοι μας θα δυσκολευόμασταν να κάνουμε.

Ύστερα, ρωτάμε τα παιδιά «Τι θα συνέβαινε αν οι δύο βασιλιάδες του παραμυθιού δεν συνεργάζονταν μεταξύ τους;». 

Αφού ακούσουμε τις απαντήσεις των παιδιών, αναφορικά, με το ερώτημα που τους θέσαμε, θα προτείνουμε στα παιδιά να σκεφτούν και να ζωγραφίσουν σε ομάδες ή ατομικά, ένα διαφορετικό τέλος για το παραμύθι, δηλαδή τι θα συνέβαινε αν οι δύο βασιλιάδες δεν συνεργάζονταν στο τέλος και δεν υπήρχε ομόνοια μεταξύ τους. 

(Κάποια παιδιά θέλησαν να διαφοροποιηθούν και να μην ζωγραφίσουν ένα διαφορετικό τέλος, αλλά αυτό που τους άρεσε από το παραμύθι).

Όταν τα παιδιά ολοκληρώσουν τις ζωγραφιές τους, έρχονται σε εμάς για να γράψουμε επάνω στις ζωγραφιές τους το νόημα και την ερμηνεία που δίνουν στα προσωπικά τους δημιουργήματα. 

Σε αυτό το σημείο της δραστηριότητας ο ρόλος μας είναι κατά κύριο λόγο βοηθητικός, επειδή θα είμαστε κοντά στα παιδιά να λύσουμε ενδεχόμενες απορίες για τις ζωγραφιές τους και την ομαλή λειτουργία των ομάδων τους.

Στο τέλος κάθε ομάδα/παιδί θα μας παρουσιάσει τη δική του ζωγραφιά εξηγώντας την. Άρα ο δικός μας ρόλος σε αυτό το μέρος της δραστηριότητας είναι καθοδηγητικός, αφού επρόκειτο να κατευθύνουμε τα παιδιά να περιγράψουν τις ζωγραφιές τους, μέσω των ερωτήσεων.












3η Δραστηριότητα

 Τίτλος δραστηριότητας: Η παράδοση των δώρων

Μαθησιακή περιοχή: Παιδί και Περιβάλλον- Ανθρωπογενές περιβάλλον

Μαθησιακό περιεχόμενοΑνάπτυξη συνεργασίας με σκοπό την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδρομής

Στόχος: Να συνεργαστούν κατάλληλα, ώστε να καταφέρουν να ολοκληρώσουν επιτυχώς την διαδρομή με τα εμπόδια.

Μαθησιακή περιοχήΠαιδί Δημιουργία & Έκφραση- Φυσική Αγωγή

Μαθησιακό περιεχόμενοΑνάπτυξη της κινητικής τους δεξιότητας με τον κατάλληλο τρόπο 

Στόχος: Να αναπτύξουν την κινητική τους δεξιότητα με τον κατάλληλο τρόπο, προκειμένου να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα

Υλικά/μέσαΜπαλόνια, μαρκαδόρος, κώνοι

Περιγραφή δραστηριότητας:

 Αφού μαζέψουμε τα παιδιά στην παρεούλα, τους ανακοινώνουμε το εξής: 

«Σήμερα είναι η επέτειος συμφιλίωσης των δύο βασιλείων, του νερού και του χώματος. 

Κάθε χρόνο τέτοια μέρα τα βασίλεια γιορτάζουν την ένωση τους, και μας υπενθυμίζουν πόσο σημαντικό είναι να συνεργαζόμαστε μεταξύ μας και να είμαστε αγαπημένοι! 

Για αυτό λοιπόν σήμερα έχουν μεγάλο γλέντι και θέλουν την βοήθεια σας. 

Οι δύο βασιλιάδες θέλουν να ανταλλάξουν τα δώρα τους και σας ζητούν να τους βοηθήσετε να τα μεταφέρουν από το ένα βασίλειο στο άλλο. 

Υπάρχει όμως μια δυσκολία, όπως θα θυμάστε τα δύο βασίλεια χωρίζονται από ένα πλατύ και πολύ δυνατό ποτάμι το οποίο είναι πολύ δύσκολο να το διασχίσει κανείς, διότι λόγω της ορμητικότητάς του τα παρασύρει όλα.

 Σε ένα σημείο του ποταμιού μόνο υπάρχει ένα μονοπάτι από μεγάλες πέτρες, από εκεί με μεγάλη προσοχή μπορείτε να το διασχίσετε! 

Θα πρέπει να προσέχετε όμως τα εμπόδια που υπάρχουν και να συνεργαστείτε μεταξύ σας για να καταφέρετε...». 

Αφού ρωτήσουμε τα παιδιά αν θέλουν να βοηθήσουν τους βασιλιάδες, και μας απαντήσουν θετικά τους εξηγούμε τυχόν απορίες.

Στη συνέχεια θα χωρίσουμε τα παιδιά σε 4 ομάδες με 5-6 παιδιά η κάθε ομάδα (ανάλογα με το πόσα παιδιά θα είναι στην τάξη την μέρα αυτή) και θα ορίσουμε εμείς την σειρά με την οποία θα παίξουν. (Μπορούμε επίσης να καταγράψουμε τα ονόματα των παιδιών της κάθε ομάδας και να αριθμήσουμε τις ομάδες για να μην υπάρξει κάποιο μπέρδεμα).

Τα δώρα που θα πρέπει να μεταφέρουν τα παιδιά θα είναι με την μορφή μπαλονιών (τα μπαλόνια θα τα έχουμε φουσκώσει από πριν) που πάνω τους θα έχουμε γράψει με μαρκαδόρο τι υποτίθεται ότι περιέχουν. 

Για παράδειγμα: αγάπη, χαρά, συνεργασία, φιλία, ειρήνη κ.ά (ή θα ζητήσουμε από τα παιδιά να επιλέξουν αυτά τι θα περιέχει κάθε δώρο-μπαλόνι)



Εξηγούμε στα παιδιά τους κανόνες του παιχνιδιού οι οποίοι είναι οι εξής: 

Η κάθε ομάδα θα πρέπει να συνεργαστεί μεταξύ της ώστε να καταφέρει να μεταφέρει τα μπαλόνια-δώρα από το ένα βασίλειο στο άλλο διασχίζοντας τη διαδρομή με τα εμπόδια που έχουμε ορίσει, χωρίς να πέσει στο έδαφος  ή να σκάσει κανένα μπαλόνι-δώρο.

Το παιχνίδι έχει ως εξής, βάζουμε τα παιδιά της κάθε ομάδας να καθίσουν το ένα πίσω από το άλλο – τρενάκι.

 Έπειτα δίνουμε στο πρώτο μέλος της ομάδας ένα μπαλόνι, που πρέπει να φτάσει στα χέρια του τελευταίου, και αυτός να το τοποθετήσει ανάμεσα στον ίδιο και τον μπροστινό του, και πρέπει να το στηρίζει εκεί χωρίς να το ακουμπά με τα χέρια. 

Με τον ίδιο τρόπο δίνουμε τα μπαλόνια, έτσι ώστε ανάμεσα σε κάθε 2 παιδιά να υπάρχει 1 μπαλόνι. Όλοι μαζί θα πρέπει να διανύσουν την διαδρομή που έχουμε ορίσει, χωρίς να πέσει κάποιο μπαλόνι κάτω. 

Αν πέσει κάποιο, τότε θα πρέπει, χωρίς να χαλάσουν τη σειρά τους να πιάσουν το μπαλόνι και να το ξανά τοποθετήσουν ανάμεσα  τους.

Μια ομάδα θα παίζει κάθε φορά, όταν τελειώσει θα έρχεται η επόμενη και ούτω καθεξής.

Θα έχουμε ήδη ορίσει (πριν την έναρξη του παιχνιδιού) μια διαδρομή με εμπόδια (κώνοι, καρέκλες ή ό,τι άλλο υπάρχει διαθέσιμο) και θα πρέπει τα παιδιά της ομάδας έχοντας ανάμεσα τους τα μπαλόνια να διασχίσουν την διαδρομή σωστά, χωρίς να πέσει στο έδαφος κανένα μπαλόνι ή να σκάσει, επίσης δεν επιτρέπεται να κρατούν τα μπαλόνια με τα χέρια τους, παρά μόνο με τα σώματα τους.









Η ομάδα που θα καταφέρει να διασχίσει την διαδρομή χωρίς να πέσουν ή να σκάσουν μπαλόνια θα είναι η νικήτρια και ο βασιλιάς για να τους ευχαριστήσει για την πολύτιμη τους βοήθεια που έφεραν τα δώρα, θα τους βραβεύσει με παράσημα!


4η Δραστηριότητα

 Τίτλος δραστηριότητας: Η μεγάλη μας γιορτή!

Μαθησιακή περιοχήΠαιδί και Περιβάλλον-Ανθρωπογενές Περιβάλλον

Μαθησιακό περιεχόμενο: Σκέψη μιας κατάστασης με το στοιχείο της συνεργασίας

Στόχος: Να σκεφτούν μια κατάσταση της καθημερινότητάς τους, που έχει το στοιχείο της συνεργασίας.

Μαθησιακή περιοχή: Παιδί και Γλώσσα- Προφορική Επικοινωνία

Μαθησιακό περιεχόμενο: Περιγραφή της κατάστασης που σκέφτηκαν        

ΣτόχοςΝα περιγράψουν, μέσω του προφορικού λόγου, την κατάσταση που σκέφτηκαν ότι περιέχει το στοιχείο της συνεργασίας

Υλικά/μέσα: Μουσική, χειροποίητα παράσημα

https://www.youtube.com/watch?v=KjpGdyFhEig

Περιγραφή δραστηριότητας:

Αφού ολοκληρωθεί η 3η δραστηριότητα θα πούμε στα παιδιά ότι τώρα οι βασιλιάδες έχουν ετοιμάσει μία γιορτή για εμάς γιατί καταφέραμε να συνεργαστούμε, όπως οι στρατιώτες και θέλουν να μας ευχαριστήσουν.

 Θα επιστρέψουμε στη γωνιά της παρεούλας και θα ανακοινώσουμε στα παιδιά ότι οι βασιλίαδες, για να μας ευχαριστήσουν θέλουν να μας δώσουν κάποια παράσημα, αλλά για να τα κερδίσουμε θα πρέπει πρώτα να πούμε μία δραστηριότητα/εικόνα/κατάσταση από την καθημερινότητά μας που φανερώνει συνεργασία. 

Θα βάλουμε τη μουσική βράβευσης και θα φωνάζουμε μια μια κάθε ομάδα, και με τη σειρά τα παιδιά θα μας λένε αυτή την εικόνα (ανεξαρτήτως τι θα σκεφτούν τα παιδιά εμείς θα τα καθοδηγήσουμε στην συνεργασία)και στο τέλος θα τους κολλάμε τα παράσημα.

 Αφού έχουν πει όλα τα παιδιά και έχουν λάβει τα παράσημά τους, τότε θα κλείσουμε το ημερήσιο πρόγραμμά μας με μία περίληψη σχετικά με την  έννοια της συνεργασίας και πόσο μας βοηθάει να γινόμαστε καλύτεροι.




Θερμά συγχαρητήρια στην φοιτήτρια Μαρία Κουλουρίδη. Τα παιδιά το χάρηκαν πολύ και  την ευχαριστούμε για την όμορφη και δημιουργική συνεργασία!!!!!!






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας -Ρώτα τον Αμπού να σου πει με το νερό τι τρέχει…2024

Παραλάβαμε τη Μουσειοσκευή <<Ρώτα τον Αμπού να σου πει με το νερό τι τρέχει…>> από το ΜΕΤ (Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας)-Σ...