Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΠΑΤΡΑ, ΑΧΑΙΑ, Greece
Πολυαγαπημένα μας παιδιά και γονείς,αγαπητοί συνάδελφοι ... Ονομάζομαι Παγανιά Γεωργία ,Νηπιαγωγός και προϊσταμένη του 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών. Το 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών βρίσκεται στην Μαιζώνος 26 ΤΚ 26223 στο κέντρο της πόλης. Λέγεται και Στρούμπειο και συστεγάζεται με το 2ο Δημοτικό σχολείο Πατρών. Το Στρούμπειο είναι ένα από τα ιστορικότερα σχολεία των Πατρών με την ίδρυση του να χρονολογείται το 1883.

Δευτέρα 22 Μαΐου 2023

Ημερήσιο Πρόγραμμα με θέμα τον Κύκλο του νερού ,φοιτήτριας ΤΕΕΑΠΗ-Βλάχου Ειρήνη . Έτος σπουδών: 4ο.

 ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ & ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

 Σχεδιασμός και Εφαρμογή Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων για το Νηπιαγωγείο 

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ: 2022-2023

ΕΞΑΜΗΝΟ: 8ο

Ημερομηνία υλοποίησης:______Ο8/05/2023________

 

 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΦΟΙΤΗΤΗ/ΤΡΙΑΣ

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: ΒΛΑΧΟΥ ΕΙΡΗΝΗ

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΣΥΜΦΟΙΤΗΤΗ/ΤΡΙΑΣ (ΖΕΥΓΑΡΙ)

ΦΡΟΝΙΜΑΚΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΑΡΙΑ


 ΤΙΤΛΟΣ 1ης ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ: (Διδασκαλίας) «Η κυρία Στιγμούλα»


Περιγραφή δραστηριότητας (βήματα υλοποίησης):

Συγκεντρώνω τα παιδιά στη γωνιά της παρεούλας και τους δείχνω το βίντεο «Η στιγμούλα εξηγεί τον κύκλο του νερού!». 

https://www.youtube.com/watch?v=VSeEwnZWrmg

Αφού παρακολουθούν το βίντεο, κάνω παύσεις κάθε φορά που εξηγεί τα στάδια του κύκλου του νερού, δηλαδή «εξάτμιση, συμπύκνωση, υγροποίηση ή βροχόπτωση και συγκέντρωση».

 Ρωτάω τα παιδιά κάθε φορά αν κατάλαβαν τι εξηγεί και στη συνέχεια τα ρωτάω εγώ για να δω αν όντως κατάλαβαν.

 Αφού τελειώσει το βίντεο, ρωτάω ξανά τα παιδιά, τι είναι εξάτμιση, τι συμπύκνωση, τι βροχόπτωση και τι συγκέντρωση. 

Έτσι η δραστηριότητα αυτή ολοκληρώνεται με αυτές τις ερωτήσεις και είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στην επόμενη.



Εναλλακτική διαδικασία υλοποίησης (διαφοροποίηση της διδασκαλίας):

Ως εναλλακτική διαδικασία σκέφτηκα πως αντί για συζήτηση, θα μπορούσα να βάλω τα παιδιά να ζωγραφίσουν αντί να συζητήσουμε. Πιο συγκεκριμένα, να τους λέω το κάθε στάδιο με αρχικό την εξάτμιση και το κάθε παιδί να ζωγραφίσει τι έχει κατανοήσει.

 

 ΤΙΤΛΟΣ 2ης ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ: «Ο δικός μου κύκλος νερού»

Απαιτούμενα υλικά / μέσα και λόγοι επιλογής τους:

  • 5 σταγόνες σε χαρτόνι
  • 4 εικονίδια-σύννεφα με τα 4 στάδια του κύκλου του νερού
  • κόλλα

 

Περιγραφή δραστηριότητας (βήματα υλοποίησης):

Για να κατανοήσουν τα παιδιά καλύτερα το βίντεο που έδειξα στα παιδιά και την συζήτηση που ακολούθησε, προχωρήσαμε σε κατασκευή.

 Αρχικά, δίνω στα παιδιά τα συννεφάκια με τα 4 στάδια και ζητάω από αυτά να τα ζωγραφίσουν. 

Στη συνέχεια τους ζητάω να τα βάλουν στη σειρά, δηλαδή την πορεία που ακολουθεί το νερό.

 Έπειτα δίνω στο κάθε παιδί τις 5 σταγόνες σε χαρτόνι, τις οποίες τις έχω φτιάξει σε σειρά ώστε να δημιουργηθεί ένα βιβλιαράκι-μαργαρίτα. 

Αφού τα παιδιά γράψουν στην πρώτη σταγόνα «Ο κύκλος του νερού», στις επόμενες σταγόνες τους ζητάω να κολλήσουν τα 4 εικονίδια με τη σειρά σε κάθε σταγόνα.

 Έτσι θα έχει δημιουργηθεί ένα βιβλιαράκι με τα στάδια του κύκλου του νερού.






Εναλλακτική διαδικασία υλοποίησης (διαφοροποίηση της διδασκαλίας):

Ως εναλλακτική διαδικασία υλοποίησης, θα μπορούσα να βάλω τα παιδιά να ζωγραφίσουν σε κάθε σταγόνα μόνα τους τα 4 στάδια χωρίς να τους έχω δώσει εγώ τα συννεφάκια για να τα κολλήσουν. Έτσι τα παιδιά θα μπορέσουν να κατανοήσουν καλύτερα αυτά τα στάδια.

 ΤΙΤΛΟΣ 3ης ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ: «Γινόμαστε σταγόνες;»

Απαιτούμενα υλικά / μέσα και λόγοι επιλογής τους:

Χαλαρωτική μουσική

 

Περιγραφή δραστηριότητας (βήματα υλοποίησης):

Συγκεντρώνω τα παιδιά στη γωνιά της παρεούλας και τους ζητάω να σηκωθούν και να φτιάξουν έναν κύκλο.

Αφού τους εξηγήσω ότι πρέπει να συμμετέχουν στο παιχνίδι με κινήσεις, αρχίζω να τους εκφωνώ το παιχνίδι.

«Είμαστε σταγόνες και κολυμπάμε στη θάλασσα (σε αυτό το σημείο λέω στα παιδιά να κάνουν ότι κολυμπούν με τα χέρια τους)… 

Ο ήλιος καίει πολύ… Θέλουμε να φύγουμε για να δροσιστούμε… Πετάμε ψηλά στον ουρανό (εδώ τα παιδιά κάνουν ότι πετούν)…

 Μαζευόμαστε σε σύννεφα(τα παιδιά κάνουν μικρές ομαδούλες)… Σιγά-σιγά γινόμαστε βροχή… Τα σύννεφα προχωρούν… Βρέχουμε τα λιβάδια…(σε αυτό το σημείο τα παιδιά μπορεί να πέφτουν σαν βροχή), τα ποτάμια… τα σπίτια… τους αγρούς… τα δάση… τους λόφους… τα βουνά…

 Εκεί έχει πολύ κρύο(τα παιδιά κάνουν ότι κρυώνουν)… Επειδή κρυώνουμε, μαζευόμαστε πολύ κοντά η μία σταγόνα με την άλλη…

 Ξαφνικά βαραίνουμε και πέφτουμε σα χιόνι(τα παιδιά πέφτουν στο πάτωμα κατά ομάδες)… Έτσι όπως είμαστε παγάκια(τα παιδιά είναι ξαπλωμένα), ο ήλιος μας ζεσταίνει και μας λιώνει(τα παιδιά σέρνονται στο πάτωμα)… 

Βρέχουμε τους λόφους, τα δάση, τους αγρούς, τα σπίτια, τα ποτάμια και καταλήγουμε στη θάλασσα… Επιτέλους, βρεθήκαμε πάλι στο σπίτι μας…

Σε όλη την διάρκεια του κινητικού παιχνιδιού τα παιδιά ακούν προσεκτικά τις οδηγίες μου και προσπαθούν να κάνουν τις κινήσεις, ενώ εγώ παράλληλα συμμετέχω μαζί με τα παιδιά.



 Εναλλακτική διαδικασία υλοποίησης (διαφοροποίηση της διδασκαλίας):

  • Ως εναλλακτική, θα μπορούσα να χωρίσω τα παιδιά σε 2 ομάδες έτσι ώστε να κατανοήσουν καλύτερα τα παιδιά το παιχνίδι.
  • Επίσης, θα επέλεγα να γίνει στο προαύλιο χώρο του σχολείου προκειμένου να υπάρχει περισσότερος χώρος να υλοποιηθεί η δραστηριότητα.

 

 ΤΙΤΛΟΣ 4ης ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ: (Αξιολόγησης) «Ας θυμηθούμε ξανά τον κύκλο του νερού»

Απαιτούμενα υλικά / μέσα και λόγοι επιλογής τους:

Εικόνα Α4 με τον κύκλο νερού

 

Περιγραφή δραστηριότητας (βήματα υλοποίησης):

Αφού έχουν υλοποιηθεί οι υπόλοιπες 3 δραστηριότητες, έφτασε η ώρα για την αξιολόγηση. 

Δείχνω στα παιδιά την εικόνα με τον κύκλο του νερού που τους είχα δείξει στην δραστηριότητα ανίχνευσης και αρχίζω να ρωτάω ξανά όλα τα παιδιά τις 6 ερωτήσεις που τους είχα κάνει στην ανίχνευσης. 

Οι ερωτήσεις είναι οι εξής:

  1. Τι βλέπετε στην εικόνα;
  2. Βλέπετε κάτι που γνωρίζετε;
  3. Τι θα γίνει αν αρχίσει να λιώνει το χιόνι;
  4. Εξηγήστε με δικά σας λόγια, τι βλέπετε στην εικόνα;
  5. Εάν αρχίσει να βρέχει, τότε οι σταγόνες βροχής που καταλήγουν;
  6. Με βάση αυτά που αναφέραμε, τι συμπεραίνετε;

Αφού κάνω τις ερωτήσεις στα παιδιά και απαντήσουν ενώ σηκώνουν το χέρι τους, τους εξηγώ ότι για να τελειώσουμε και αυτή την δραστηριότητα θα πρέπει να εξηγήσουμε όλοι μαζί την εικόνα, δηλαδή που είναι το στάδιο της εξάτμισης, της συμπύκνωσης, της βροχόπτωσης και της συγκέντρωσης.

 Τέλος, δίνω στο κάθε παιδί από ένα αυτοκόλλητο ως επιβράβευση για τη συμμετοχή των παιδιών.



 Εναλλακτική διαδικασία υλοποίησης (διαφοροποίηση της διδασκαλίας):

Ως εναλλακτική θα μπορούσα να ρωτάω κάθε παιδί ξεχωριστά τις ερωτήσεις, έτσι όπως υλοποιήθηκε η δραστηριότητα ανίχνευσης προκειμένου για να καταλάβω ότι το κάθε παιδί έχει κατανοήσει αρκετά τον κύκλο νερού.

Σε ευχαριστούμε Ειρήνη...Μπράβο και στους μαθητές μας!!!!



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας -Ρώτα τον Αμπού να σου πει με το νερό τι τρέχει…2024

Παραλάβαμε τη Μουσειοσκευή <<Ρώτα τον Αμπού να σου πει με το νερό τι τρέχει…>> από το ΜΕΤ (Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας)-Σ...