ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ - ΕΥ ΖΗΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ: ΥΓΕΙΑ / ΔΙΑΤΡΟΦΗ / ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: «ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΟΥ ΦΡΟΝΤΙΖΩ, ΔΟΝΤΙΑ ΓΕΡΑ ΧΤΙΖΩ»
ΣΤΟΧΟΙ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ: Σκοπός του θεματικού κύκλου είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών στο θέμα της προληπτικής ιατρικής, στον τομέα της στοματικής υγιεινής. Στους επιμέρους στόχους ανήκουν η γνωριμία των πιο σημαντικών ομάδων τροφών και της ισορροπημένης διατροφής με αναφορά στη μεσογειακή πυραμίδα. Επιπλέον, αποσκοπούμε στη διασύνδεση των καθημερινών διατροφικών μας συνηθειών με τη στοματική υγιεινή.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 7 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ: ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΡΤΙΟΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1: ‘‘Ας γνωριστούμε...’’
1η δραστηριότητα: γνωριμία μελών ομάδας με παιγνιώδεις
δράσεις.
Παιχνίδι: Τα παιδιά κάθονται σε
κύκλο. Ένα παιδί σηκώνεται στη μέση του κύκλου και κάνει μια ανακοίνωση σε
σχέση με τη διατροφή, όπως‘‘όλοι όσοι τρώνε το απόγευμα φρούτο να σηκωθούν’’. Τότε,
αυτοί που τρώνε το απόγευμα φρούτο σηκώνονται από τις θέσεις τους και αλλάζουν
μεταξύ τους θέση σε ελάχιστο χρόνο. Μπορεί ο χρόνος να ορίζεται με το χτύπημα
ενός ταμπουρίνου. Αυτός που έκανε την ανακοίνωση πρέπει, επίσης, να βρει να
κάτσει κάπου. Όποιος μείνει όρθιος, έρχεται στη μέση του κύκλου και πρέπει να
κάνει μια νέα ανακοίνωση που αφορά τα δόντια, όπως ‘‘όλοι όσοι έχασαν
δοντάκι(α) να σηκώσουν το χέρι’’.
2η δραστηριότητα: μάντεμα υποθεμάτων κύκλου από τίτλο θεματικής ενότητας.
3η δραστηριότητα: κανόνες ομάδων με στόχο τη συνεργασία.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2: ‘‘Το σπίτι των δοντιών.’’
1η δραστηριότητα: γνωριμία με τα βασικά μέρη των δοντιών.
https://drive.google.com/file/d/1E8MFHt6MMZJYwa-3PJsijxPsILa9SRS4/view
Ø Διαδραστική Αφίσα: https://www.thinglink.com/scene/1389561972017594370?fbclid=IwAR241l1CjaPclB7IVTI3XhxAEV8_cbiClNJ-Ys6Sk0b6dRx46QnGZs_8dtM
Ø
Φύλλο Εργασίας:Τα μέρη του δοντιού.
2η δραστηριότητα: πείραμα
https://issuu.com/64perifereiap.a./docs/_______________70_____
3η δραστηριότητα: ΖΩΣΠ (ΖΩγραφική-Στόμα-Πόδι) και
διασύνδεση στοματικής κοιλότητας με έργα τέχνης. Με αυτόν τον τρόπο, γίνεται
αντιληπτή η αξία της στοματικής κοιλότητας από διαφορετική οπτική γωνία.
https://zosp.gr/
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3: ‘‘Τα δόντια.’’
1η δραστηριότητα:<<Σοκολάκης&ΖαχαρούλαΤρυποδόντη>>
https://www.youtube.com/watch?v=hQsWfxbHzJM
Γνωριμία με τα 20 νεογιλά δόντια και τα 32 ενήλικα.
Εικονόλεξο στοματικής υγιεινής.
2η δραστηριότητα:<<Χάνσελ&Γκρέτελ>> (παραλλαγή).
https://www.youtube.com/watch?v=E05z2NG0aAc&list=PL-MuJbQH3Wj6rvjr7dRFkcp9ba_ax0gVX
3η δραστηριότητα: αφίσα–τρίπτυχο <<Χρώμα / Σύμβολο / Εικόνα>>.
Ονομασίες των βασικών δοντιών à 8 κοπτήρες, 4 κυνόδοντες, 20 τραπεζίτες εκ των οποίων 8 προγόμφιοι και 12 γομφίοι.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4: ‘‘Διατροφή δοντιών.’’
1η δραστηριότητα: διασύνδεση μεσογειακής πυραμίδας με υγεία δοντιών.Κατηγορίες τροφίμων à δημητριακά, λαχανικά, φρούτα, όσπρια, λίπη, γαλακτοκομικά.
Παραμύθι <<Τα πάνω & τα κάτω>>
https://www.youtube.com/watch?v=XhRECmBJRh4
Παραμύθι <<Η πριγκίπισσα & το αλάτι>>
https://www.youtube.com/watch?v=rPatPPB6v4c
Παραμύθι <<Τα άσχημα λαχανικά>>
https://www.youtube.com/watch?v=i7hFzX_OimQ
Διαδραστικό βίντεο <<Ο Λάκης & τα τρόφιμα ψυγείου>>
https://www.youtube.com/watch?v=-czG_w1tVvw
Βίντεο <<Βάζουμε χρώμα στη διατροφή μας.>>
https://www.youtube.com/watch?v=_XkTnEGZN2M
3η δραστηριότητα:η κυρά-Διατροφή πρώτη στη μαγειρική.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5: ‘‘Φροντίδα δοντιών.’’
1η δραστηριότητα:γνωριμία με προϊόντα στοματικής υγιεινής.
2η δραστηριότητα:διαδικασία σωστού βουρτσίσματος δοντιών.
Βίντεο <<Οδοντοστοιχούλα.>>
https://www.youtube.com/watch?v=pPPDT7OuIag
3η δραστηριότητα:προετοιμασία συνέντευξης με παιδοδοντίατρο.
Ενδεικτικές ερωτήσεις παιδιών:
-Πρέπει να πιπιλάμε το δάχτυλό μας;
-Πρέπει να βουρτσίζουμε τα δόντια μας το βράδυ;
-Πόσα δόντια θα μας βγουν;
-Πρέπει να φοράμε ακόμα πιπίλα;
-Πρέπει να πλένουμε τα δόντια μας πρωί-βράδυ;
-Έρχεται η νεράιδα των δοντιών;
-Πειράζει που ξέχασα να τα πλύνω το πρωί και θα το
κάνω μόλις γυρίσω;
-Πόσα ανθυγιεινά επιτρέπονται;
-Τι κάνει κακό στα δόντια;
-Γιατί τα παιδιά φοράνε σιδεράκια;
-Κάθε πότε πρέπει να πηγαίνουμε στον
παιδοδοντίατρο;
-Γιατί φοράνε μασελάκια κάποιοι;
-Πόσες σοκολάτες πρέπει να τρώμε;
-Ποια είναι τα καλά φαγητά που πρέπει να τρώμε;
-Συσχετίζονται τα δόντια με την καρδιά;
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6: ‘‘Γιατρός δοντιών.’’
1η δραστηριότητα:<<Ιππόλυτος Ιπποπόταμος>>
(παραμύθι).
2η δραστηριότητα:<<Η Δόνα Τερηδόνα & το μυστικό της γαμήλιας τούρτας>>. (έννοια προληπτικής ιατρικής)
3η δραστηριότητα:συνέντευξη με τον Παιδοδοντίατρο, κύριο Έκτορα Φουσσέκη.
https://blogs.sch.gr/15nipat/2023/04/05/episkepsi-odontiatroy-sto-scholeio-mas-2023/
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7: ‘‘Αξιολόγηση.’’
1η δραστηριότητα:<<Βάζω στόχους & Προχωρώ>>. Σύνδεση με 17 στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, 2ος στόχος à Εξάλειψη Πείνας & 3ος στόχος à Καλή Υγεία & Ευημερία
2η δραστηριότητα:<<Τότε νόμιζα>>
3η δραστηριότητα:<<Τώρα ξέρω>>.
ΦΟΡΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΠΑΙΔΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΣ ΝΗΠΙΟΥ (ΤΖΕΝΗ)
ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΟ ΠΡΟΪΟΝ: ΑΦΙΣΑ–ΤΡΙΠΤΥΧΟ (Χρώμα / Σύμβολο / Εικόνα)
ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ: ΙΠΠΟΠΟΤΑΜΑΚΙ & ΟΔΟΝΤΟΒΟΥΡΤΣΑ (Δώρο στον
παιδοδοντίατρο)
ΕΞΩΦΥΛΛΟ: ΔΟΝΤΑΚΙ ΜΕ ΟΔΟΝΤΟΒΟΥΡΤΣΑ & ΟΔΟΝΤΟΚΡΕΜΑ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Κατασκευή μενταγιόν αξιολόγησης Νεράιδας των Δοντιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου