Το νηπιαγωγείο και φέτος συμμετείχε στη μεγάλη αυτή γιορτή του αδόμητου παιχνιδιού στα σχολεία (πληροφορίες εδώ) που ήταν στις 2 Φεβρουαρίου.
[Το αδόμητο παιχνίδι ή μη δομημένο παιχνίδι σημαίνει το ελεύθερο παιχνίδι, δηλαδή η αυθόρμητη δραστηριότητα των παιδιών, που δεν είναι κατευθυνόμενη και στοχεύει στη συναισθηματική τους ευχαρίστηση.
Η Παγκόσμια Ημέρα Σχολικού Παιχνιδιού ξεκίνησε το 2015 από τους Scott
και Tim
Bedley, Eric Saibel,Oliver Schinkten, Misty Higgins
και Bethany Chaffin.
Αυτή η ομάδα εκπαιδευτικών εμπνεύστηκε από τις παρατηρήσεις τους
για τις μειωμένες ευκαιρίες για μη δομημένο παιχνίδι
στα σχολεία .
Η εναρκτήρια Παγκόσμια Ημέρα Σχολικού Παιχνιδιού πραγματοποιήθηκε
στις 4
Φεβρουαρίου 2015 και συμμετείχαν πάνω από 65.000
μαθητές από όλο τον
κόσμο.
Με τα χρόνια, η
εκδήλωση έχει αποκτήσει δυναμική, με έναν αυξανόμενο
αριθμό
σχολείων και εκπαιδευτικών που συμμετέχουν κάθε χρόνο.
https://globalschoolplayday.com/about?fbclid=IwAR2BhhiZePIqRmPZQfbEttbO5zXZnxd6xZMlLGiu4Cl7y0F96fLB8GO3j54
https://globalschoolplayday.com/about?fbclid=IwAR2BhhiZePIqRmPZQfbEttbO5zXZnxd6xZMlLGiu4Cl7y0F96fLB8GO3j54ο είδος παιχνιδιού που δεν υποστηρίζεται από καμία τεχνολογία, κανένα προκαθορισμένο σενάριο, και κανέναν απώτερο σκοπό, πέρα από την ανακάλυψη νέων κόσμων και τη δημιουργία νέων ιδεών.]
Τα παιδιά στο Νηπιαγωγείο μας έπαιξαν ελεύθερα, χωρίς κανόνες και καθοδήγηση από τον εκπαιδευτικό.
Όμως υπό την επίβλεψή του εκπαιδευτικού διασφαλίζοντας την ασφάλειά τους!
Όλη η μέρα ήταν αφιερωμένη στα παιδιά και στις δικές τους επιλογές , ιδέες και επιθυμίες.
Όλο
και περισσότερες έρευνες τονίζουν τη σημασία που έχει στην κοινωνική,
συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη των παιδιών ο ελεύθερος χρόνος και το μη
δομημένο παιχνίδι. Τις τελευταίες
δεκαετίες πολλά παιδιά στερούνται ελεύθερο χρόνο και παιχνίδι, γιατί
υπερφορτώνονται με δραστηριότητες που, αν και έχουν σχεδιαστεί για να τους
κάνουν καλό, αρκετά συχνά καταλήγουν να έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα.
Ο ελεύθερος χρόνος για τα παιδιά είναι εξαιρετικά παραγωγικός και ουσιαστικός. Τις ελεύθερες ώρες τους τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να εξερευνήσουν τον κόσμο με τον δικό τους ρυθμό, να αναπτύξουν τα προσωπικά τους ενδιαφέροντα, να συμμετέχουν σε πράγματα που τα ίδια επιθυμούν να ακολουθήσουν, να δημιουργήσουν τη δική τους ευτυχία και να διαχειρίζονται λογικά τον χρόνο τους.
Παράλληλα, το
μη κατευθυνόμενο παιχνίδι βοηθά τα παιδιά να εργάζονται από κοινού, να
μοιράζονται, να διαπραγματεύονται, να επιλύουν συγκρούσεις και να μαθαίνουν
σημαντικές κοινωνικές δεξιότητες.
Ο
ελεύθερος χρόνος είναι αυτός που τους επιτρέπει να εξερευνούν, να μελετούν στην
πράξη, να ονειροπολούν, να δημιουργούν και να καινοτομούν. Με λίγα λόγια, δεν
πρέπει να ξεχνάμε να αφήνουμε τα παιδιά να είναι παιδιά!
Ελεύθερος χρόνος δεν είναι το να μην κάνεις τίποτα, αλλά το αντίθετο, με τον ελεύθερο χρόνο κάνεις πολλά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου