Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΠΑΤΡΑ, ΑΧΑΙΑ, Greece
Πολυαγαπημένα μας παιδιά και γονείς,αγαπητοί συνάδελφοι ... Ονομάζομαι Παγανιά Γεωργία ,Νηπιαγωγός και προϊσταμένη του 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών. Το 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών βρίσκεται στην Μαιζώνος 26 ΤΚ 26223 στο κέντρο της πόλης. Λέγεται και Στρούμπειο και συστεγάζεται με το 2ο Δημοτικό σχολείο Πατρών. Το Στρούμπειο είναι ένα από τα ιστορικότερα σχολεία των Πατρών με την ίδρυση του να χρονολογείται το 1883.

Τρίτη 2 Ιουλίου 2024

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ-Χριστίνας Κουβελάκη 2023-24 .

Ονοματεπώνυμο: Χριστίνα Κουβελάκη

Έτος: Γ΄

15ο Νηπιαγωγείο Πατρών

 

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ

Στο πλαίσιο της πρακτικής μου άσκησης, υλοποίησα κάποιες δραστηριότητες. Οι δραστηριότητες αυτές αφορούσαν: (α) 1 δραστηριότητα βασισμένη σε ένα αντικείμενο, την ομπρέλα και (β) 4 δραστηριότητες (ανάγνωση παραμυθιού, δραματοποίηση, κινητικό παιχνίδι και τραγούδι) με βάση το παραμύθι Το Τικ και Το Τακ.  

 

Α) ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ-ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

Τίτλος δραστηριότητας: Ανακαλύπτοντας την μαγεία της ομπρέλας

 

                             







Εισαγωγή:

Αρχικά, συγκέντρωσα τα παιδιά στη γωνιά της παρεούλας και έκανα μια σύντομη εισαγωγή σχετικά με την δραστηριότητα/παιχνίδι: Κρατούσα στα χέρια μου την ομπρέλα και ρώτησα τα παιδιά αν γνωρίζουν τι είναι, που, πότε και γιατί χρησιμοποιούμε την ομπρέλα στην καθημερινότητα μας (για παράδειγμα, χρησιμοποιούμε τη ομπρέλα μόνο όταν βρέχει;) Με λίγα λόγια, αναφέρθηκα στις εποχές και τα καιρικά φαινόμενα.

 


 

 

Κύριο μέρος:

 

Στη συνέχεια, ενημέρωσα τα παιδιά ότι θα παίξουμε ένα παιχνίδι μνήμης και τους εξήγησα αναλυτικά την διαδικασία του παιχνιδιού:  

 Κάθε παίκτης με τη σειρά έπρεπε να τραβάει δύο κάρτες τη φορά. Τα παιδιά έπρεπε να προβούν στα εξής: (α) εντοπισμός δύο όμοιων αντικειμένων,  όπως ομπρέλα με ομπρέλα ή ήλιος με ήλιος και (β) ταίριασμα αντικειμένων με το συγκεκριμμένο σχέδιο (όπως φαίνεται στις παρακάτω εικόνες).  

 

 

   

 

 

                                                         


 

 


 Στο τραπεζάκι που βρισκόταν δίπλα στη γωνιά της παρεούλας τοποθέτησα τις κάρτες, οι οποίες περιελάμβαναν διάφορα καιρικά φαινόμενα (άνεμος, βροχή κλπ), αλλά και πολύχρωμες ομπρέλες.

                                


 Άν ο παίκτης/τρια κατάφερνε να βρει δύο όμοιες κάρτες, τότε το παιδί κρατούσε τις κάρτες και είχε το δικαίωμα να ξαναπαίξει, προσπαθώντας να ξαναβρεί δύο όμοια ζευγάρια καρτών .

 Σε αντίθετη περίπτωση, δηλαδή όταν το παιδί δεν κατάφερνε να εντοπίσει δύο κάρτες που ταιριάζουν, τότε ξαναγύριζε τις κάρτες ανάποδα και τη σειρά του έπαιρνε το αμέσως επόμενο παιδί.

 Και το παιχνίδι συνεχίστηκε… μέχρι τα παιδιά να εντοπίσουν όλα τα ζευγάρια καρτών με τη σωστή αντιστοίχιση αυτών.

 Νικητής ήταν ο παίκτης/τρια που θα κατόρθωνε να ταιριάξει σωστά όλες τις κάρτες ή έστω τον μεγαλύτερο αριθμό καρτών.

 

Επίλογος:

 

Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με μια συζήτηση για το ποιες εικόνες τελικά βρήκαν, ενώ έπαιζαν το παιχνίδι και στο τέλος, τους έθεσα κάποιες ερωτήσεις για να διαπιστώσω αν όντως είχαν κατανοήσει τη χρησιμότητα της ομπρέλας μετά το παιχνίδι  (για παράδειγμα, για ποιον λόγο χρησιμοποιούμε την ομπρέλα;). 


 

 Β) ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

        ΤΟ ΤΙΚ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΚ

Όλες οι παρακάτω δραστηριότητες βασίζονται στο παραμύθι: ΤΟ ΤΙΚ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΚ. Το παραμύθι αυτό έχει ως κεντρικό θέμα την φιλία. Ακολουθεί μια περίληψη του παραμυθιού: Μια μέρα, ο Μένιος τσακώθηκε με τον φίλο του, τον Μέντιο και η καρδιά του σταμάτησε να χτυπά. Ο Μένιος έκανε διάφορα πράγματα, προκειμένου να ξεπεράσει τον τσακωμό με το φίλο του (πήγε στον γιατρό, για ψώνια, να συναντήσει παλιούς του φίλους κτλ), όμως μάταια ο πόνος της καρδιάς συνεχιζόταν. Στο δρόμο συνάντησε τη γιαγιά του, και βλέποντας το εγγονάκι της στεναχωρημένο, τον ρώτησε τι συμβαίνει και ο Μένιος της εξήγησε ότι μάλωσε με τον φίλο του. Η γιαγιά του, αμέσως, τον συμβούλεψε να πάει να βρει το φίλο του και να του ζητήσει συγγνώμη. Έτσι, κι έκανε λοιπόν ο Μένιος βρήκε τον φίλο του και του ζήτησε συγγνώμη και τα δύο γαιδουράκια έγιναν και πάλι φίλοι.


 

 1η δραστηριότητα: ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΕΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ

 

Εισαγωγή:

Αρχικά, συγκέντρωσα τα παιδιά στη γωνιά της παρεούλας και τα ενημέρωσα ότι θα διαβάσουμε ένα παραμύθι: Το Τικ και το Τακ


 

 

Κύριο μέρος: 

Η ανάγνωση του παραμυθιού Το Τικ και Το Τακ έγινε ως εξής:

· Αντικατάσταση των σύνθετων λέξεων με πιο απλές ( όπως χρόνια και ζαμάνια        πολλά χρόνια)

· Αφαίρεσα ορισμένα κομμάτια, που δε άλλαζαν το νόημα του παραμυθιού

· «Χρωμάτισα» τη φωνή μου σε κάποια σημεία. Για παράδειγμα, εκεί που μιλάει η γιαγιά άλλαξα τον τόνο της φωνής μου, προκειμένου να κινητοποιήσω το ενδιαφέρον των παιδιών να ακούσουν προσεκτικά το παραμύθι

· Δεν χρησιμοποίησα ηχηρά αντικείμενα, διότι υπήρχε περίπτωση να στραφεί το ενδιαφέρον των παιδιών σε αυτά

 

Επίλογος: Μετά την ανάγνωση του παραμυθιού, έκανα κάποιες ερωτήσεις στα παιδιά: πόσα γαιδουράκια συμμετείχαν στην ιστορία; Γιατί τσακώθηκαν τα δύο γαιδουράκια και πως ξαναέγιναν φίλοι; συνδέοντάς το και με προσωπικά βιώματα των παιδιών (π.χ. αν τους έχει τύχει ποτέ να τσακωθούν με το φίλο τους και αν ναι, πως έγιναν πάλι φίλοι).

          


 

2η δραστηριότητα:  ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ

 

Εισαγωγή:  

Στην αρχή, μάζεψα τα παιδιά στη γωνιά της παρεούλας και έπειτα τους υπενθύμισα την ιστορία του γαϊδαράκου, του Μέντιου. Έπειτα, έδωσα ιδιαίτερη βαρύτητα στους χαρακτήρες του παραμυθιού (ερωτήσεις όπως πέρα από τα γαϊδουράκια, ποιοι άλλοι συμμετείχαν στην ιστορία;), ώστε να προχωρήσω με τη δραματοποίηση. 

 

Κύριο μέρος:

 Ζητούμενα Δραστηριότητας:

§ Διανομή ρόλων με βάση το παραμύθι (π.χ. ποιος θέλει να είναι ο γαϊδαράκος Μέντιος ή η γιαγιά)

§ Σε ποιο κομμάτι της ιστορίας  θα γίνει η δραματοποίηση; Ή αν θα γίνει αυτοσχεδιασμός της ιστορίας; 

«Παιδιά, θα παίξουμε το παραμύθι σαν να είμαστε εμείς οι ήρωες του παραμυθιού και θα γίνουμε μικροί ηθοποιοί». 

Ø Αφού αποφάσισαν το τμήμα της ιστορίας που ήθελαν να δραματοποιήσουν, τότε έδωσα τον απαιτούμενο χρόνο στα παιδιά να κάνουν πρόβα μεταξύ τους

Ø Για την έναρξη της παράστασης, χρησιμοποίησα ένα κουδουνάκι.

Ø Κατά την διάρκεια της παράστασης, το κάθε παιδί κρατούσε στο χέρι του μια φιγούρα (πίσω από κάθε φιγούρα είχα γράψει και το όνομα του χαρακτήρα)

 


 

 

 

  Με την ολοκλήρωση της παράστασης, η αυλαία έπεσε και ξαναγίναμε και πάλι παιδιά.

Επίλογος: Μετά την ολοκλήρωση της θεατρικής παράστασης, έγινε μια συζήτηση σχετικά με τις εμπειρίες που αποκόμισαν τα παιδιά από την δραματοποίηση (αν τους άρεσε ή όχι η δραστηριότητα, τι θα άλλαζαν σε αυτή τη δραστηριότητα και πιθανές βελτιώσεις κτλ).

 

3η δραστηριότητα: ΚΙΝΗΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ 

Εισαγωγή:

Αρχικά, συγκέντρωσα τα παιδιά στη γωνιά της παρεούλας και τους εξήγησα πως σήμερα θα παίξουμε ένα παιχνίδι, το οποίο βασίζεται στο παραμύθι Το Τικ και το Τακ.  

 

Κύριο μέρος:

Έδειξα στα παιδιά τις δύο μισές καρδιές και ζήτησα από τα παιδιά να επιλέξουν Το Τικ ή το Τακ

 

 


 

 Κάθε φορά που φώναζα δυνατά το ‘‘Τικ’’, τα παιδιά έπρεπε να μεταπηδήσουν αμέσως αριστερά, ενώ

αν φώναζα ‘‘Τακ’’, τα παιδιά της ομάδας αυτής έπρεπε να μεταπηδήσουν στη δεξιά πλευρά αντίστοιχα

Όποιο παιδί μετακινιόταν σε λάθος κατεύθυνση, τότε αποχωρούσε από το παιχνίδι και αναλάμβανε να φωνάζει εκείνο είτε Τικ είτε Τακ)

Όλοι οι παίκτες τοποθετήθηκαν στη μέση και το παιχνίδι ξεκίνησε με το δικό μου σφύριγμα.  

(Σημείωση: Είχα σχηματίσει μια κόκκινη γραμμή για τον διαχωρισμό των δύο ομάδων)

Νικητής/τρια σε αυτό το παιχνίδι ήταν ο παίκτης/κτρια που θα κατάφερνε να ακολουθήσει τις σωστές κινήσεις έως το τέλος του παιχνιδιού

Τέλος, έδωσα ένα μεγάλο χειροκρότημα στον νικητή/τρια, χειροκροτώντας παράλληλα και τα υπόλοιπα παιδιά για την προσπάθειά τους.

 

Επίλογος:

Στο τέλος, κάλεσα τα παιδιά να κάνουν όλοι μαζί μια τεράστια αγκαλιά, έτσι ώστε η καρδιά τους να κάνει ‘‘Τικ τακ’’ (ενώνοντας ταυτόχρονα και τα κομμάτια της καρδιάς).


 


 

Σε αυτό το σημείο, αναφέρθηκα και στη σημασία της αγάπης και της αλληλοβοήθειας. Κλείνοντας, έκανα έναν γενικότερο αναστοχασμό μαζί με τα παιδιά σχετικά με το πως πήγε η δραστηριότητα, δηλ. αν πέρασαν υπέροχα κτλ.

 

 

4η δραστηριότητα: ΤΡΑΓΟΥΔΙ

Εισαγωγή:

 

Στην αρχή, συγκέντρωσα τα παιδιά στη γωνιά της παρεούλας και τα ενημέρωσα πως αυτή η δραστηριότητα περιλαμβάνει μουσική και χορό. Ακόμη,  έδωσα ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα του παραμυθιού (φιλία),  προκειμένου να μάθουν το τραγουδάκι.  

 

Κύριο μέρος:

 

Το τραγούδι ήταν το εξής: ΉΤΑΝ ΕΝΑΣ ΓΑΙΔΑΡΟΣ, διαφοροποιώντας λίγο τις στροφές για να ανταποκρίνεται στο θέμα του παραμυθιού, τη φιλία.

 

 


 

Προκειμένου τα παιδιά να μάθουν το παραπάνω τραγούδι, ακολούθησα τα παρακάτω βήματα:

ü Αρχικά, διάβασα δυνατά την πρώτη στροφή του τραγουδιού και ζήτησα από τα παιδιά να επαναλάβουν τη συγκεκριμμένη στροφή

[Το ίδιο ακριβώς έγινε και με τις υπόλοιπες στροφές του τραγουδιού]

ü Όταν τα παιδιά έμαθαν το τραγούδι, τότε τραγουδήσαμε όλοι μαζί το τραγουδάκι και έπειτα

ü τραγουδήσαμε αυτό το τραγουδάκι και με τη συνοδεία των μουσικών οργάνων

ü  Ύστερα, ζήτησα από τα παιδιά να τραγουδήσουν και να χορέψουν έτσι ακριβώς όπως θα χόρευαν τα γαϊδουράκια όταν έγιναν φίλοι. 

 

Επίλογος:

 

Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με πολύ τραγούδι και χορό. Παράλληλα, τα παιδιά εκδήλωσαν τα συναισθήματά τους και τις σκέψεις τους για τη δραστηριότητα (πως ένιωσαν όταν έγιναν φίλοι; Ή θα ένιωθαν το ίδιο συναίσθημα αν είχαν τσακωθεί;) 

 

                        



Λουλούδι, το οποίο χρησίμευσε στην οργάνωση των δραστηριοτήτων του Ημερησίου Προγράμματος στο πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησης, το οποίο τοποθέτησα στον τοίχο της τάξης!

 

 

      ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!!


 

 

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!


 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφιέρωμα στην γιορτή του Πολυτεχνείου…2024

  Η εβδομάδα αυτή ξεκίνησε με ένα παραμύθι της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου για να εξηγήσουμε στα παιδιά την αξία της Δημοκρατίας και να θυ...