Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΠΑΤΡΑ, ΑΧΑΙΑ, Greece
Πολυαγαπημένα μας παιδιά και γονείς,αγαπητοί συνάδελφοι ... Ονομάζομαι Παγανιά Γεωργία ,Νηπιαγωγός και προϊσταμένη του 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών. Το 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών βρίσκεται στην Μαιζώνος 26 ΤΚ 26223 στο κέντρο της πόλης. Λέγεται και Στρούμπειο και συστεγάζεται με το 2ο Δημοτικό σχολείο Πατρών. Το Στρούμπειο είναι ένα από τα ιστορικότερα σχολεία των Πατρών με την ίδρυση του να χρονολογείται το 1883.

Σάββατο 6 Ιουλίου 2024

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 4ος Θεματικός Κύκλος-Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία -2023-24

Τίτλος/τίτλοι προγραμμάτων:

Ο δικός μας τίτλος:

Α2 «Παλιά και νέα επαγγέλματα μαθαίνω για να ξέρω στο μέλλον τι διαλέγω »

Α1 «Ταξιδεύοντας στον κόσμο των επαγγελμάτων του χθες και του σήμερα»




ΤΜΗΜΑ Α2 «Παλιά και νέα επαγγέλματα μαθαίνω για να ξέρω στο μέλλον τι διαλέγω»





 1ο εργαστήριο: «Συνέντευξη με έναν παγωτατζή» 







1η δραστηριότητα: Ακρόαση συνέντευξης και τραγουδιού «Παγωτατζής»

 Διαμόρφωση μαγαζιού τάξης σε παγωτατζίδικο (τιμοκατάλογος, συσκευασίες παγωτών, κουταλάκια…) 




 (φ.ε. παγωτατζής)












 2η δραστηριότητα: Ομαδική συνέντευξη με ερωτήσεις

 «Τί θα ρωτούσα έναν εφημεριδοπώλη της παλιάς εποχής;» (φωτο)








 Χωρισμός σε ομάδες με επαγγελματίες (φωτο)









 2ο εργαστήριο: «Προσεγγίζοντας τα επαγγέλματα του σήμερα» 

1η δραστηριότητα: Ποια επαγγέλματα γνωρίζω; 




 Εννοιολογικός χάρτης πρότερων γνώσεων (φωτο επαγγέλματα γονέων, βιβλία Σκάρυ…)







 2η δραστηριότητα: Επαγγέλματα υψηλής σωματικής προσπάθειας (αθλήτρια/ής άρσης βαρών) και επικίνδυνα επαγγέλματα (εναερίτης, πυροσβέστης) (φωτο)








 3ο εργαστήριο: «Το επάγγελμα των ονείρων μου» 

1η δραστηριότητα: Ακρόαση τραγουδιού για το επάγγελμα που αγαπώ.

 CD: «Να ’ χαμε και τι να ΄χαμε» τραγούδι: «Όταν μεγαλώσω» 

Εικονογραφημένο ψηφιακό παιχνίδι ερωτήσεων:

 1.Τί κάνετε όταν τα μαλλιά σας έχουν μακρύνει αρκετά; Ποιον πρέπει να επισκεφτείτε;

 2.Πρέπει να βρείτε πληροφορίες για τα ζώα με έρευνα σε βιβλία και υπολογιστή. Σε ποιον θα πρέπει να απευθυνθείτε; 

3.Θέλετε να πάτε σε ένα μανάβικο που βρίσκεται μακριά για να αγοράσετε τα πιο φρέσκα και λαχταριστά φρούτα. Ποιος μπορεί να σάς βοηθήσει να φτάσετε εκεί;







 Βίντεο «Χέρια Επαγγελματιών»: παρατηρώ, μαντεύω, περιγράφω.

 (φ.ε. επάγγελμα και χαρακτηριστικό αντικείμενο, αντιστοίχιση)











 2η δραστηριότητα: Τοποθετώ με αλφαβητική σειρά τα επαγγέλματα που έχω βρει στον εννοιολογικό χάρτη

 Αναφέρω τα επαγγέλματα αυτά στα δύο γένη (αρσενικό-θηλυκό): «Αν ο μπαμπάς έκανε το επάγγελμα της μαμάς θα ήταν ένας… Και αν η μαμά έκανε το επάγγελμα του μπαμπά θα ήταν μία…» (φωτο)




 Σειροθέτηση: «Κομμωτήριο» (φωτο) 





Αινίγματα:

 Κόκκινο, πράσινο, κίτρινο, πορτοκαλί, να ΄σου το έργο, έτοιμο στη στιγμή.

 Ντο ρε μι φα σολ λα σι, έχει μουσικό αυτί. 

Στην τάξη μόλις μπαίνει, στα παιδιά πολλά μαθαίνει. 






4ο εργαστήριο: «Μία αφίσα για τα επαγγέλματα» 

1η δραστηριότητα: Συγκέντρωση φωτογραφικού υλικού σχετικά με το επάγγελμα που μου αρέσει (εικόνες, αποκόμματα περιοδικών ή εφημερίδων) με τη βοήθεια των γονέων και σχολιασμός στην ολομέλεια (φωτο)




 (φ.ε. ποιο επάγγελμα θέλετε να κάνετε όταν μεγαλώσετε;)










 2η δραστηριότητα: δημιουργία αφίσας με προσθήκη τίτλου και σχετικής λεζάντας από δαχτυλόκουκλες του αντίχειρα των παιδιών (φωτο) 






Δημιουργία κολλάζ από φωτογραφίες αγαπημένου επαγγέλματος και παρουσίαση στην ολομέλεια (φωτο) 








5ο εργαστήριο: «Δραστηριότητες STEM για τα επαγγέλματα» 

1η δραστηριότητα: Αξιοποίηση πρότερων γνώσεων ρομποτικής και καθοδήγηση του bee bot με σωστές οδηγίες (φωτο) 








Διδακτική αξιοποίηση του bee bot simulator με διαμόρφωση διαδρομής σχετικής με επάγγελμα π.χ. δημαρχείο, ανθρακωρυχείο ( beebot.terrapinlogo.com [Community Mat, Old West Mat]) (φωτο)






 6ο εργαστήριο: «Δραστηριότητα STEM για τα επαγγέλματα» 

1η δραστηριότητα: «Διδακτική αξιοποίηση ρομπότ (πλέγμα με εικόνα διαδρομής) «Πυροσβεστική» και χρήση αλγόριθμου για την κατασκευή του ρομπότ. (φωτο) 













7ο εργαστήριο: «Αξιολόγηση»

 1η δραστηριότητα: «Τότε νόμιζα…» (επαγγέλματα κυρίως γονέων) (φωτο)







2η δραστηριότητα: «Τώρα ξέρω...» (επαγγέλματα νέα και παλαιά) 

 Παλαιά επαγγέλματα: αγωγιάτης, γαλατάς, παγωτατζής, ξυλάς, σαλεπιτζής, καρεκλάς, καστανάς, εφημεριδοπώλης, γανωματής, ψωμάς, νερουλάς, λατερνατζής, ψαράς, λούστρος, τσαγκάρης, καρβουνιάρης… (φωτο Μάθε τέχνες)












 Επιδαπέδιο παιχνίδι με κάρτες αντιστοίχισης (επαγγέλματα και χαρακτηριστικά αντικείμενα) (φωτο)








 Επιτραπέζιο παιχνίδι: «Μαγνητική Κορνίζα» από το μαθητή μας Στέφανο.(φωτο)






 Εξώφυλλο (φωτο) 



Φύλλο αυτοαξιολόγησης: Επάγγελμα και χώρος εργασίας (αντιστοίχιση) (φωτο)






 Παραγόμενο υλικό: αφίσα «Κάνε αυτό που αγαπάς… να κάνεις.» (φωτο)


 Εκπαιδευτικό υλικό: Παιχνίδι με κάρτες αντιστοίχισης επαγγέλματα και χαρακτηριστικά αντικείμενα (φωτο)

Συνεργασία: STEM Patras Education, γονείς
Επισκεφτήκαμε τον χώρο εργασίας γονέα μας και γνωρίσαμε ένα επάγγελμα από παλιά εως σήμερα ,ομοιότητες και διαφορές.












 τα κοριτσάκια στόλισαν τα νύχια τους με αυτοκόλλητα στρας





Μετα το πέρας της επίσκεψης ζωγράφισαν τις εντυπώσεις σας 





 και παρέδωσαν ένα δώρο ευχαρίστησης σε σχήμα καθρέπτη που φιλοτέχνησαν τα ίδια τα παιδιά.







 
ΤΜΗΜΑ:Α1 «Ταξιδεύοντας στον κόσμο των επαγγελμάτων του χθες και του σήμερα»

Το 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων αφορούσε τα επαγγέλματα παλιά και νέα ώστε τα παιδιά να τα γνωρίσουν και να ξέρουν στο μέλλον τι να διαλέξουν.


Τα παιδιά με την τεχνική καταιγισμού ιδεών είπαν όσα επαγγέλματα γνωρίζουν και τα επαγγέλματα που κάνουν οι γονείς τους και τα καταγράψαμε σε ένα μεγάλο χαρτί.
Μιλήσαμε για τη φύση του κάθε επαγγέλματος και γνωρίσαμε τα εργαλεία ή αξεσουάρ που χρειάζεται το κάθε επάγγελμα.
Έτσι κάναμε και αντίστοιχο φύλλο εργασίας.




Γνωρίσαμε το επάγγελμα του κηροπλαστη όταν επισκεφθή καμε το 19ο νηπιαγωγείο τις μέρες πριν το πασχα για να φτιάξουμε λαμπάδες.




Γνωρίσαμε το επάγγελμα του συγγραφέα παιδικών βιβλίων όταν μας επισκευή κυρία Τσάκωνα για την παρουσίαση του βιβλίου της.



Γνωρίσαμε το επάγγελμα του βιβλιοθηκονόμου όταν επισκεφθηκαμε τη Δημοτική βιβλιοθήκη.


Γνωρίσαμε το επάγγελμα του ηθοποιού όταν συνεργαστηκαμε με την ηθοποιό Γεωργία Ηλιοπούλου για τη γιορτή λήξης του σχολείου μας.


Διαβάσαμε το βιβλίο παλιά επαγγέλματα που χάθηκαν στο πέρασμα των χρόνων όπως του Γαλατά, του παγοπωλη κ.α. και συζητήσαμε γιατί εξαφανίστηκαν.





Είδαμε και αντίστοιχα εκπαιδευτικά βίντεο με τα επαγγέλματα που χάθηκαν

Στα πλαίσια αυτού του εργαστηρίου γνωρίσαμε και το επάγγελμα του πυροσβέστη μέσα από τον προγραμματισμό και την ρομποτική αφού μας επισκέφθηκε η Stem education.



Τα παιδιά υπό την καθοδήγηση την εκπαιδεύτριας κυρίας Σοφίας  έφτιαξαν το δικό τους ρομπότ και τον κώδικα ώστε να φτάσει το πυροσβεστικό όχημα στο σημείο της φωτιάς.






Τα παιδιά στο τέλος ζωγράφισαν το επάγγελμα που θα ήθελαν να κάνουν.












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφιέρωμα στην γιορτή του Πολυτεχνείου…2024

  Η εβδομάδα αυτή ξεκίνησε με ένα παραμύθι της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου για να εξηγήσουμε στα παιδιά την αξία της Δημοκρατίας και να θυ...