Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΠΑΤΡΑ, ΑΧΑΙΑ, Greece
Πολυαγαπημένα μας παιδιά και γονείς,αγαπητοί συνάδελφοι ... Ονομάζομαι Παγανιά Γεωργία ,Νηπιαγωγός και προϊσταμένη του 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών. Το 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών βρίσκεται στην Μαιζώνος 26 ΤΚ 26223 στο κέντρο της πόλης. Λέγεται και Στρούμπειο και συστεγάζεται με το 2ο Δημοτικό σχολείο Πατρών. Το Στρούμπειο είναι ένα από τα ιστορικότερα σχολεία των Πατρών με την ίδρυση του να χρονολογείται το 1883.

Τετάρτη 3 Ιουλίου 2024

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 3ος Θεματικός Κύκλος ΕΥ ΖΗΝ -Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ με ασφάλεια κυκλοφορώ-2023-24

Τον Κ.Ο.Κ. αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ.

Τμήμα Α2.
Υπεύθυνη Νηπιαγωγός: Δήμητρα Αγγελογιαννοπουλου.




 1 ο εργαστήριο:Συμβούλιο τάξης 

1 η δραστηριότητα: Ιδεοκαταιγίδα (βάσει ερωτήσεων) .




1. Με ποιον τρόπο έρχεστε στο σχολείο;
 2. Πεζοί, με αυτοκίνητο, με μηχανάκι ή με κάποιο άλλο μέσο μεταφοράς; 
3. Φοράτε κράνος όταν έρχεστε με το μηχανάκι των γονιών σας στο σχολείο;
 4. Φοράτε ζώνη ασφαλείας όταν είστε στο αυτοκίνητο; 
5. Υπάρχουν κανόνες που ρυθμίζουν την κυκλοφορία στο δρόμο;
 6. Ποιοι έφτιαξαν τους Κανόνες Οδικής Κυκλοφορίας;
 7. Γιατί;
 8. Εξαιρούνται των κανόνων τα μικρά παιδιά;
 9. Είναι ασφαλές να μιλάει η/ο οδηγός οχημάτων και δίκυκλων στο κινητό του τηλέφωνο όταν οδηγεί; 10. Τί μπορεί να συμβεί σε αυτήν/όν και στους άλλους; 
11. Θεωρείτε ότι είναι σημαντικό να παίρνουμε μέτρα προστασίας για τον εαυτό μας;













2 η δραστηριότητα:

 Εικόνες κυκλοφορίας στους δρόμους (εποπτικό υλικό: αφίσα Τζούνιορ)








 Τι βλέπουμε στην εικόνα; 
 Τι σκέφτεστε για αυτό;
  Τι σάς κάνει να αναρωτιέστε αυτό που είδατε; (φωτο ιστόγραμμα με κράνη)





 3 η δραστηριότητα:


 Όνομα σχεδίου Ποιο όνομα θα θέλαμε να δώσουμε στο σχέδιό μας;
 Άλλοι με ροδάκια και άλλοι με ποδαράκια 
(φύλλο εργασίας απ΄το μπαλκόνι μου κοιτώ) 











(φωτο ομάδες)








 2 ο εργαστήριο:

 Αποκωδικοποιώντας τον Κώδικα 

1 η δραστηριότητα: Παραμύθι 

Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ. (Πιτσιδοπούλου Ελένη)(φωτο Η/Υ)










 Σήματα και χρησιμότητα βάσει χρώματος και σχήματος: απαγορευτικά, επιτρεπτικά, κινδύνου, πληροφοριακά



 2 η δραστηριότητα: ερωτήσεις

  1. Τί σημαίνει όταν ένα σήμα βρίσκεται σε κόκκινο κύκλο; Μπορούμε να το διαβάσουμε;

  2. Τί σημαίνει όταν ένα σήμα βρίσκεται σε μπλε κύκλο; Επιτρέπει ή Απαγορεύει; 

  3. Τί σημαίνουν τα σήματα που βρίσκονται μέσα σε κόκκινο τρίγωνο;

  4. Τί σημαίνει το STOP και τί πρέπει να κάνουν οι οδηγοί όταν το βλέπουν;

  5. Τί σημαίνουν τα χρώματα και τα σχήματα στα σήματα;

  6. Ποια είναι η χρησιμότητα των παράλληλων λευκών γραμμών που υπάρχουν στους δρόμους; 

  7. Τί πρέπει να κάνουν οι οδηγοί όταν τις βλέπουν;

  8. Τί μπορούμε να κάνουμε εμείς ως πεζοί όταν βλέπουμε τις λευκές γραμμές; 

  9.Με ποιον τρόπο χωρίζονται τα δύο ρεύματα οδήγησης στους δρόμους; 

  10.Ποια είναι τα χρώματα του φωτεινού σηματοδότη για τα οχήματα; 

  11.Τί σχήμα έχουν; 

  12. Τα φανάρια που αφορούν τους πεζούς απεικονίζουν δύο ανθρωπάκια, το Σταμάτη (κόκκινο) και       το   Γρηγόρη (πράσινο). 

   Τί σηματοδοτούν;

   Αναφορά στις έννοιες δρόμος ταχείας κυκλοφορίας, διάβαση πεζών, τροχονόμος, μονόδρομος




   Βιβλίο:Ο Μικρός Νικόλας: μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής (φ.ε.)





















 3 η δραστηριότητα:

 Σύνθετες λέξεις Α συνθετικό + Β συνθετικό= δρόμος (φωτο)












 3 ο εργαστήριο: Η σημασία των κανόνων

 1 η δραστηριότητα: Συζήτηση συμπεριφοράς πεζών- καταγραφή κανόνων 

  1. Σταματώ στο πεζοδρόμιο και περιμένω

 2.Κοιτάζω αριστερά

 3. Κοιτάζω δεξιά

 4.Ξανακοιτάζω αριστερά

 5.Ξανακοιτάζω δεξιά 

 6. Όταν ο δρόμος είναι ελεύθερος, τότε περνώ προς το απέναντι πεζοδρόμιο 

 7.Επιλέγω να περάσω στο απέναντι πεζοδρόμιο από τη διάβαση πεζών

 8.Βαδίζω πάντα πάνω στο πεζοδρόμιο

 (εικόνες σωστής οδικής συμπεριφοράς οδηγών και πεζών)





 2 η δραστηριότητα: 

Παραμύθι Ο φίλος μου ο Ποδηλατάκιας (Κατερίνα Βαϊμάκη) 




Ερωτήματα: 

 Τί πρέπει να κάνουμε όταν οδηγούμε ποδήλατο; 
 Ποιον εξοπλισμό πρέπει να έχουμε;
  Υπάρχουν επαρκείς ποδηλατοδρόμοι στην πόλη μας; 
 Υπάρχει Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στην πόλη μας; (φωτο κράνος)











 3 η δραστηριότητα:

 Φτιάχνουμε το ποδήλατο/ πατίνι μας 
(Υλικά: πολύχρωμες σερπαντίνες) (φωτο)




















 4 ο εργαστήριο: Αν ήταν αλλιώς…

 1 η δραστηριότητα: εικόνες οδικών ατυχημάτων 




(ομιλία σε κινητό, ποδηλασία χωρίς χέρια)(φωτο)











 Ερωτήματα και σειροθέτηση:
  Τί συνέβη τότε; Γιατί νομίζεις ότι συνέβη; 
 Αναρωτιέμαι τί θα συνέβαινε εάν…
  Πώς μπορούν τα συναισθήματα να επηρεάζουν τη συμπεριφορά οδηγού και πεζού; 

 2 η δραστηριότητα: 
θεατρικό παιχνίδι 

Τροχαίο ατύχημα και σκηνή με αποφυγή ατυχήματος (μίμηση ρόλων)(φωτο) 






3 η δραστηριότητα: Ζώνη ασφαλείας και παιδιά σε ειδικά καθίσματα
 

 Διαβάσεις πεζών
  Φανάρια
 Πεζοδρόμια- Ποδηλατοδρόμοι 
 Εξοπλισμός ποδηλάτη
 (φωτο σημάτων διαδρομής σχολείου και εύρεση σημασίας τους στον Η/Υ) 









Ερωτήματα 

 Μήπως θα έπρεπε να υπάρχουν και άλλες πινακίδες που να ειδοποιούν για κάτι που δεν έχει προβλεφθεί;
  Έχει δοθεί μέριμνα για τα παιδιά που θα ήθελαν να έρθουν στο σχολείο με το ποδήλατο;
  Υπάρχουν διαβάσεις πεζών; 
 Οι φωτεινοί σηματοδότες επαρκούν;

(Αυτοκίνητο και παιδάκι με ζώνη ασφάλειας)






 (φ.ε. σχήματα και σήματα: αντιστοίχιση)






 5 ο εργαστήριο: Τα χρώματα των φαναριών 

1 η δραστηριότητα: Κατασκευή χάρτινου φαναριού ;Σταμάτης και Γρηγόρης (φ.ε.)






 Εκμάθηση κανόνων σωστής συμπεριφοράς πεζού

 Ερωτήματα:
  Πότε διασχίζουμε το δρόμο όταν το φανάρι είναι κόκκινο ή πράσινο;

  Τί κάνουμε όταν το πράσινο ανθρωπάκι (Γρηγόρης) αναβοσβήνει;
  Αν υπάρχει τροχονόμος ή Σχολικός Τροχονόμος, τότε τα σήματα και τα φανάρια που υπάρχουν ισχύουν;
  Ποια είναι η διαφορά της/του τροχονόμου από την/τον Σχολικό Τροχονόμο;
  Οι άνθρωποι που δεν έχουν επαρκή όραση πώς πληροφορούνται για το χρώμα του σηματοδότη; 

2 η δραστηριότητα: Παιχνίδι με φανάρι 

(Παιδιά-οχήματα και νηπιαγωγός-πράσινο, πορτοκαλί και κόκκινο φανάρι) 




(φωτο :στολή  φανάρι)



 3 η δραστηριότητα: Μακέτα με δρόμους και σήματα

 Επιδαπέδιο παιχνίδι με πιόνια αυτοκινητάκια (φωτο)




 (φ.ε. φανάρι οδηγών και πεζών)







 6 ο εργαστήριο: Οι κατάσΚΟ(Κ)ποι του δρόμου

 1 η δραστηριότητα: φωτογραφίες από τη γειτονιά του σχολείου 
(σήματα, πινακίδες, φανάρια, διαβάσεις, πεζοδρόμια)


 Ερωτήματα:
  Είναι εύκολο να κινείσαι πεζός και να έρχεσαι στο σχολείο;
  Υπάρχει μέριμνα να μπορείς να έρχεσαι με το ποδήλατο;
  Υπάρχει μέριμνα να μπορούν να έρχονται άτομα με ειδικές ικανότητες;

 2 η δραστηριότητα: Φανταστικό αλλά αναγκαίο σήμα
 (φ.ε. σήμα που δεν υπάρχει στον Κ.Ο.Κ. με χρώμα και σχήμα κατάλληλο μηνύματος π.χ. τρίγωνη ή τετράγωνη πλατεία) 







3 η δραστηριότητα: Σήματα απαγόρευσης
Στα πλαίσια του εργαστηρίου επισκεφθηκαμε και τα δυο τμήματα  το πάρκο Πάνος Μυλωνάς





 (φ.ε. Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής)
















 7 ο εργαστήριο: Αξιολογώ 

1 η δραστηριότητα: Αφίσα 
Φοράτε πάντα τη ζώνη ασφαλείας όταν βρίσκεστε στο αυτοκίνητο; 




2 η δραστηριότητα: Κουκλοθέατρο Κ.Ο.Κ.
 Γαντόκουκλες λαγός, Σταμάτης και Γρηγόρης 




Το ποίημα του κυρίου Κ.Ο.Κ.; (φωτο)



 (φ.ε. εξώφυλλο)





 3 η δραστηριότητα: Αξιολόγηση 
 Τί μάθαμε;
  Πόσο πιο ενημερωμένοι και ασφαλείς αισθανόμαστε; 


ΑΒ Κ.Ο.Κ.(φωτο)




 (φ.ε. ποια οχήματα έχουν προτεραιότητα;) 




Πίνακας διπλής κατεύθυνσης (φωτο) 









Παραγόμενο υλικό: Αφίσα, Διάβαση ¨Ζέβρα¨ και αυτοκίνητο από χαρτόκουτο




 Εκπαιδευτικό υλικό: επιδαπέδιο παιχνίδι και παιχνίδι με κάρτες σειροθέτησης



 Συνεργασίες: Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής ;Πάνος Μυλωνάς Δήμου Πατρών, Σχολική Τροχονόμος και γονείς

Μας επισκέφθηκε η σχολική τροχονόμος του σχολείου μας και μας μίλησε και στα δυο τμηματα για τον ρόλο που έχει κάθε πρωί κατά την προσέλευση των μαθητών στο σχολείο και κάθε μεσημέρι κατά την αποχώρησή τους από αυτό



Μας έδειξε τα εργαλεία της δουλειάς της όπως τι γιλέκο, τη σφυρίχτρα και την πινακίδα του Στοπ









Τμήμα Α1.
Υπεύθυνη Νηπιαγωγός: Ελένη Τσιμα.


Το 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων αφορούσε την ασφάλεια στους δρόμους 
και ξεκινήσαμε με την ιστορία της Ελένης Πιτσιδοπούλου " καλώς τον κύριο ΚΟΚ"




Διαβάσαμε το βιβλίο και γνωρίσαμε τις πρώτες πινακίδες του ΚΟΚ







Συζητήσαμε για την αναγκαιότητα των πινακίδων και γενικά των κανόνων στους δρόμους είτε για τα οχήματα είτε για τους ανθρώπους

Μιλήσαμε για τη σημασία των φαναριών και φτιάξαμε τα δικά μας φανάρια με τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη





Γνωρίσαμε τα γράμματα της λέξης φανάρι και κάναμε αντίστοιχο φύλλο εργασίας





Μας επισκέφθηκε η σχολική τροχονόμος του σχολείου μας και μας μίλησε και στα δυο τμηματα για τον ρόλο που έχει κάθε πρωί κατά την προσέλευση των μαθητών στο σχολείο και κάθε μεσημέρι κατά την αποχώρησή τους από αυτό



Μας έδειξε τα εργαλεία της δουλειάς της όπως τι γιλέκο, τη σφυρίχτρα και την πινακίδα του Στοπ





Κι εμείς με τη σειρά μας της χαρίσαμε ένα βιβλίο με ζωγραφιές των παιδιών για εκείνη







Αφού μελετήσαμε τις πινακίδες του ΚΟΚ τις ταξινομήσαμε ανάλογα με το σχήμα τους και μυήθηκαν τα παιδιά σε πίνακες διπλής εισόδου



Στα πλαίσια του εργαστηρίου επισκεφθηκαμε και τα δυο τμήματα  το πάρκο Πάνος Μυλωνάς








Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με τον ΚΟΚ




Τέλος παρακολουθήσαμε το κουκλοθέατρο ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης που μας έπαιξε η κυρία Δήμητρα από το Α2




Και τα παιδιά έφτιαξαν μια ή και δύο πινακίδες της επιλογής τους





Αυτό το σχέδιο δράσης  στο σχολείο μας είχε μεγάλη επιτυχία κρίνοντας κυρίως από την ενεργή συμμετοχή όλων των παιδιών τόσο στην φάση του σχεδιασμού όσο και κατά την διάρκεια όλων των δραστηριοτήτων. 
Τα παιδιά έδειξαν έντονο ενδιαφέρον να μάθουν την ερμηνεία των σημάτων, που βλέπουν καθημερινά στο δρόμο, 
παρατηρούσαν και ανέφεραν καθημερινά λάθη στην κυκλοφορία που έβλεπαν κατά την μεταφορά τους στο σχολείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολικού έτους 2023-2024- Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών

  Σχολικού έτους  2024-2025 Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών Ε_Κ_Λ_ 15ου Νηπ_ Πατρών_2024-2025_signed