«Νέα δέντρα μεγαλώνουν στην αυλή του σχολείου μας».
Με μεγάλη χαρά Συμμετείχαμε στη δράση της δενδροφύτευσης "Κάθε σχολείο ένα δέντρο για το κλίμα", με σκοπό την ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με τα οφέλη των δέντρων,τη δράση της φύτευσης ενός δέντρου και στις ωφέλειες των δέντρων στο αστικό περιβάλλον.
Η δράση είναι μέρος του πανελλήνιου δικτύου δράσης «Φυτεύω και Υιοθετώ ένα δέντρο, δίνω ανάσα στη γη», που συντονίζουν αρκετά Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕΠΕΑ, πρώην ΚΠΕ) και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της χώρας, μια εκ των οποίων και η ΔΠΕ Αχαΐας.
Μιλήσαμε για την αναγκαιότητας φύτευσης δέντρων για την αναχαίτιση της κλιματικής κρίσης.
Ασχοληθήκαμε με τις σημαντικές λειτουργίες των δέντρων και την προσφορά τους στο περιβάλλον και στον άνθρωπο.
και ήρθε η μέρα να παραλάβουμε την όμορφη Μυρτιά, το ψηλόλιγνο Αρμυρίκι και την υπέροχη Δάφνη και ξεκινήσαμε την διαδικασία της μεταφύτεψης αρχικά σε γλάστρες έως ετοιμαστεί ο χώρος της αυλής μας.
Χρησιμοποιήσαμε τις
Οδηγίες Φύτευσης –
Φροντίδας
Σημειώνεται πως τα δενδρύλλια είναι μικρά (ενός έτους περίπου)
Φυτεύουμε:
· Όταν έχουμε βρει τη θέση που θα
φυτέψουμε, ανοίγουμε στο χώμα λακκούβα
διαστάσεων 30Χ30 εκατοστά (μήκος, πλάτος). Για το βάθος υπολογίζουμε να μπορεί
να χωρέσει όλη η ρίζα του φυτού και μια παλάμη ακόμα (30-40 εκατοστά περίπου,
συνολικά).
·
Αφήνουμε δίπλα στη λακκούβα το χώμα που
βγάζουμε από τη γη.
·
Αφαιρούμε την πλαστική σακούλα που συγκρατεί το χώμα, προσέχοντας
να μην διαλυθεί ο σβώλος χώματος γύρω από τις ρίζες, και το τοποθετούμε στη
λακκούβα.
·
Συμπληρώνουμε με χώμα από αυτό που έχουμε βγάλει με το
σκάψιμο και πατάμε καλά γύρω από τον κορμό ώστε να συμπιεστεί το χώμα και να
αγκαλιάζει τις ρίζες του φυτού.
·
Πατάμε καλά ώστε το χώμα γύρω από τη ρίζα του δέντρου να
είναι λίγο πιο χαμηλά από το επίπεδο του εδάφους δίπλα. Αυτό το κάνουμε για να
μπορεί να μένει μέσα το νερό του ποτίσματος.
·
Καλό
είναι να βοηθήσουμε τη στήριξη του
μικρού δέντρου με ένα πάσσαλο. Ο πάσσαλος πρέπει να τοποθετηθεί από τη
μεριά που συνήθως φυσά ο αέρας. Δένουμε με μαλακό σχοινί τον πάσσαλο με το δέντρο.
·
Καλό
είναι τον πρώτο χρόνο να υπάρχει μια απλή
περίφραξη – σήμανση που θα προστατεύει το δέντρο για να μην πατηθεί κατά
λάθος.
·
Μόλις
τελειώσουμε ποτίζουμε πολύ καλά μέχρι
να «πλημμυρίσει» η λακκούβα.
·
Για
μεγάλα δέντρα (π.χ. πλατάνια, πεύκα) φροντίζουμε η απόσταση μεταξύ των φυτεύσεων να είναι μεγαλύτερη των 5 μέτρων.
·
Για
μικρότερα δέντρα και θάμνους (π.χ. μυρτιές, πικροδάφνες κλπ) η απόσταση των 3ων
μέτρων είναι η ενδεδειγμένη.
Αφού φυτεύσουμε:
Ποτίζουμε κάθε βδομάδα (ανάλογα με την εποχή και τον καιρό). Ειδικά για τα δύο πρώτα χρόνια χρειάζεται πότισμα και έλεγχος. Μετά τα δύο χρόνια το δεντράκι μπορεί να «αυτονομηθεί».
·
Εξασφαλίζουμε πως κάποιος/α θα το ποτίζει κατά την περίοδο των διακοπών (κυρίως τους
ζεστούς μήνες του χρόνου κι ανάλογα πάντα με τις βροχές).
Είδαμε πολύ προσεχτικά την Παρουσίαση για τα δέντρα που παρέλαβαν τα σχολεία του Δήμου Πατρέων.
Το υλικό δημιουργήθηκε από τον κ. Χρήστο Τσόκο, γεωπόνο του Πάρκου Εκπαιδευτικών Δράσεων του Δήμου Πατρέων και αφορά σε πληροφορίες για κάθε φυτό και συμβουλές για τη φροντίδα του.
Τον ευχαριστούμε ιδιαίτερα γι' αυτό .
https://blogs.sch.gr/15nipat/files/2023/03/Παρουσίαση-για-δέντρα.pdf
Επισυνάπτεται το εκπαιδευτικό υλικό «Τα υπέροχα δέντρα!» του ΚΠΕ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ & ΒΕΡΤΙΣΚΟΥ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ
Μια εκπαιδευτική προσέγγιση για τα οφέλη των δέντρων στην πόλη
Το εκπαιδευτικό υλικό «Τα Υπέροχα Δέντρα» αποτελείται από τρία μέρη: Μέρος 1ο : Γνωρίζω το δέντρο Μέρος 2ο: Δέντρα στην πόλη Μέρος 3ο : Φυτεύω και υιοθετώ ένα δέντρο
Στο 3Ο μέρος του υλικού (σελ70-78) θα βρείτε το Τεύχος του εκπαιδευτικού με ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ για τους μαθητές σας και στις σελ.79-90 το Τετράδιο της μαθήτριας / του μαθητ
https://blogs.sch.gr/15nipat/files/2023/03/yperoxa-dentra-KPE-KORDELIOY-2022.pdf
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου