Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
ΠΑΤΡΑ, ΑΧΑΙΑ, Greece
Πολυαγαπημένα μας παιδιά και γονείς,αγαπητοί συνάδελφοι ... Ονομάζομαι Παγανιά Γεωργία ,Νηπιαγωγός και προϊσταμένη του 15ου Νηπιαγωγείου Πατρών. Το 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών βρίσκεται στην Μαιζώνος 26 ΤΚ 26223 στο κέντρο της πόλης. Λέγεται και Στρούμπειο και συστεγάζεται με το 2ο Δημοτικό σχολείο Πατρών. Το Στρούμπειο είναι ένα από τα ιστορικότερα σχολεία των Πατρών με την ίδρυση του να χρονολογείται το 1883.

Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου 2020

«Τα σύμβολα καιρού και τα γυρίσματα του –Oμίχλη » 2019

 


Τίτλος:«Τα σύμβολα καιρού και τα γυρίσματα του  –Oμίχλη »

Μία εναλλακτική πρόταση διδασκαλίας με τη μορφή μσεναρίου και την χρήση ΤΠΕ του Φωτόδεντρου της προσομοίωσης  του cmaps και του tuxpaint.

Γνωστικό αντικείμενο ή γνωστικά αντικείμενα:

Οι παρακάτω δραστηριότητες εντάσσονται στο γνωστικό αντικείμενο Παιδί και περιβάλλον, Φυσικές επιστήμες, Παιδί και Πληροφορική.

Τάξη ή τάξεις στις οποίες απευθύνεται:

Το μ-σενάριο απευθύνεται σε τάξεις Νηπίων και Προνηπίων.

Διδακτικοί στόχοι ή αναμενόμενα αποτελέσματα:

Στο τέλος του μ-σεναρίου τα παιδιά αναμένεται

Ως προς το Γνωστικό Αντικείμενο:

  • Να αναγνωρίζουν τα διάφορα καιρικά φαινόμενα.
  • Να διακρίνουν τα σύμβολα του καιρού και να ανακαλύψουν την σημασία τους.
  • Να κατανοήσουν το φαινόμενο της ομίχλης και τις συνθήκες που το προκαλούν
  • Να υλοποιούν με ευχέρεια δραστηριότητες με μαθησιακά αντικείμενα-Φωτόδεντρο.
  • Να έρθουν σε επαφή και να εξοικειωθούν με λογισμικά προσομοίωσης και λογισμικά εννοιολογικής χαρτογράφησης

Ως προς τη Χρήση Νέων Τεχνολογιών

  • Να εξοικειωθούν με την έννοια «σύρε και άφησε» την μπάρα.
  • Να εξοικειωθούν με την χρήση του ποντικιού.

Ως προς τη Μαθησιακή Διαδικασία

  • Να αποκτήσουν πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας.
  • Να επικοινωνούν μεταξύ τους, να τηρούν τους κανόνες της ομάδας και να σέβονται τις απόψεις των άλλων

 Συνοπτική περιγραφή:

Το μ-Σενάριο «Έχει ο καιρός γυρίσματα –Oμίχλη» αποτελεί μέρος της ευρύτερης θεματικής  ενότητας Καιρός –καιρικά φαινόμενα.

Πρώτη δραστηριότητα:

Παρατηρήσαμε σε εικόνες από το διαδίκτυο διάφορα καιρικά φαινόμενα και μιλήσαμε για τις εμπειρίες μας.

Αφού λοιπόν έχουν προηγηθεί οι ερωτήσεις ανίχνευσης και καταγραφή των πρότερων γνώσεων των παιδιών σχετικά με τα διάφορα καιρικά φαινόμενα και εστιάζοντας στην ομίχλη..

 

O εκπαιδευτικός προσχολικής ηλικίας και τα νήπια συμπληρώνουν στο πεδίο αναζήτησης

https://www.google.com/

το περιβάλλον http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/6956?locale=el

και αναζητούν την παρακάτω δεύτερη δραστηριότητα:

  1. Δραστηριότητα: περιλαμβάνει το μαθησιακό αντικείμενο με τίτλο:
  • ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΣΤΟΝ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΟ ΧΑΡΤΗ

Το μαθησιακό αντικείμενο περιλαμβάνει έναν μετεωρολογικό χάρτη της Ελλάδας προς εξερεύνηση, προκειμένου οι μαθητές να ανακαλύψουν τη σημασία των μετεωρολογικών συμβόλων.

Ακούμε προσεχτικά τις φωνητικές οδηγίες.

Χωρίζουμε τα παιδιά σε δυάδες  και ξεκινάμε.

Στην κάθε ομάδα ένα παιδί προβλέπει την σημασία του μετεωρολογικού συμβόλου που επιλέγει στο χάρτη και το άλλο με την βοήθεια του ποντικιού το επιλέγει ανοίγοντας το  για να ακούσουμε αν η πρόβλεψη είναι σωστή.

O εκπαιδευτικός προσχολικής ηλικίας και τα νήπια συμπληρώνουν στο πεδίο αναζήτησης

https://www.google.com/

το περιβάλλον http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/6952?locale=el

 

και αναζητούν την παρακάτω Τρίτη δραστηριότητα:

3.Δραστηριότητα:περιλαμβάνει το μαθησιακό αντικείμενο με τίτλο:

 ΤΑΙΡΙΑΞΕ ΤΑ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΜΕ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ!

Πρόκειται για ένα Παιχνίδι μνήμης για τα σύμβολα του καιρού και τις περιγραφές τους. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να εμπεδώσουν οι μαθητές τι σημαίνει κάθε μετεωρολογικό σύμβολο. Πιο αναλυτικά, οι μαθητές  μπορούν να παρατηρήσουν τον πίνακα με τα μετεωρολογικά σύμβολα και την ερμηνεία τους. Στη συνέχεια, πρέπει να θυμηθούν πού βρισκόταν το καθένα, ώστε να δημιουργήσουν τα σωστά ζευγάρια. Το παιχνίδι έχει δύο επίπεδα δυσκολίας (ένα εύκολο με δώδεκα τετράγωνα και ένα δυσκολότερο με είκοσι), ανάλογα με την ηλικία ή τις ικανότητες των μαθητών.

 

Ακούμε προσεχτικά τις φωνητικές του οδηγίες και χωριζόμαστε σε δυάδες και ξεκινάμε. Σε συνεργασία το ένα παιδί επιλέγει δύο καρτέλες και το άλλο με την βοήθεια του ποντικιού τις αποκαλύπτει.

  

 O εκπαιδευτικός προσχολικής ηλικίας στη συνέχεια  και τα νήπια συμπληρώνουν στο πεδίο αναζήτησης

https://www.google.com/

το περιβάλλον https://www.youtube.com/watch?v=7xa0Aft_Bcs

και αναζητούν την παρακάτω τέταρτη δραστηριότητα:

4.Δραστηριότητα:περιλαμβάνει το μαθησιακό αντικείμενο με τίτλο:

<<Πως δημιουργείται η ομίχλη>>  το οποίο είναι ένα βίντεο και ο εκπαιδευτικός διαβάζει τους υπότιτλούς και πατώντας pause δίνει τις κατάλληλες διευκρινήσεις όπου είναι απαραίτητο και κάνει  στα νήπια ερωτήσεις σχετικές με το θέμα για να διαπιστώσει ότι έχουν κατανοήσει αυτό που παρακολουθούν. π.χ.

  • Έχεις βρεθεί ποτέ σε περιβάλλον ομίχλης?
  • Τι αισθάνθηκες?
  • Ποια η διαφορά της ομίχλης από την καταχνιά?

Και περνάμε στην  δραστηριότητα προσομοίωσης.

O εκπαιδευτικός προσχολικής ηλικίας και τα νήπια συμπληρώνουν στο πεδίο αναζήτησης

https://www.google.com/

το περιβάλλον http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/6771

και αναζητούν την παρακάτω Πέμπτη δραστηριότητα:

5.α.Δραστηριότητα:περιλαμβάνει το μαθησιακό αντικείμενο με τίτλο:

Η δημιουργία της ομίχλης.

Πρόκειται για μία δραστηριότητα προσομοίωσης σχετικά με το φαινόμενο της ομίχλης. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η εμπειρική κατανόηση των συνθηκών που προκαλούν το φαινόμενο. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει στους μαθητές τη δυνατότητα να μεταβάλουν τις καιρικές συνθήκες (θερμοκρασία, υγρασία, ένταση ανέμου) και να παρατηρήσουν πότε δημιουργείται και πότε διαλύεται η ομίχλη.

Ακούμε προσεχτικά τις φωνητικές του οδηγίες

και χωριζόμαστε σε δυάδες και ξεκινάμε. Σε συνεργασία το ένα παιδί παρατηρεί και το άλλο σύρει και αφήνει την μπάρα θερμοκρασίας και υγρασίας ανάλογα προσπαθώντας να δημιουργήσουν ή να διαλύσουν την ομίχλη.

 

Για περισσότερη εξάσκηση κι αν τα νήπια ενθουσιαστούν μπορούμε να τους προτείνουμε μία δεύτερη δραστηριότητα προσομοίωσης.

O εκπαιδευτικός προσχολικής ηλικίας και τα νήπια συμπληρώνουν στο πεδίο αναζήτησης

https://www.google.com/

το περιβάλλον http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/6769?locale=el

και αναζητούν την παρακάτω Πέμπτη β δραστηριότητα:

5.β.Δραστηριότητα:περιλαμβάνει το μαθησιακό αντικείμενο με τίτλο:

Παράγοντες δημιουργίας της ομίχλης.

Πρόκειτε για μία Δυναμική οπτική αναπαράσταση με πληροφορίες, σχετικά με την ομίχλη και τους παράγοντες που τη δημιουργούν. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η εμπειρική κατανόηση των παραμέτρων που συμβάλουν στον σχηματισμό ομίχλης. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει στους μαθητές τη δυνατότητα να παρατηρήσουν την εικόνα με τη γέφυρα που ενώνει δύο οικισμούς και να μελετήσουν τις πληροφορίες για την ομίχλη. Στη συνέχεια, μεταβάλλοντας τη νέφωση (θερμοκρασία, υγρασία), την ένταση του ανέμου και την ώρα της ημέρας, μπορεί κανείς να παρατηρήσει πότε εμφανίζεται και πότε διαλύεται η ομίχλη.

Τα νήπια χωρισμένα σε ομάδες συζητούν με τη βοήθεια καρτελών των διαφόρων μεταβλητών για το τι θα επέλεγαν  για την δημιουργία η όχι της ομίχλης και οι εκπρόσωποι της ομάδας  με την βοήθεια του ποντικιού δοκιμάζουν όλους τους δυνατούς συνδυασμούς των παραμέτρων ώρας, άνεμου και νέφωσης που υπάρχουν στην εικόνα προκειμένου να διαλυθεί η ομίχλη και να περάσουν με ασφάλεια το γεφυράκι.

  

Στα πλαίσια της αξιολόγησης στο τέλος O εκπαιδευτικός προσχολικής ηλικίας και τα νήπια συμπληρώνουν στο πεδίο αναζήτησης

https://www.google.com/

το περιβάλλον

https://cmapscloud.ihmc.us/viewer/cmap/1T93QL3W8-2D27J1Z-GC

και αναζητούν την παρακάτω έκτη δραστηριότητα:

6.Δραστηριότητα:περιλαμβάνει το μαθησιακό αντικείμενο με τίτλο:Καιρός .

Πρόκειτε για έναν εννοιολογικό χάρτη στο cmaps στον οποίο υπάρχουν τα είδη καιρού με τους ήχους τους και τα μετεωρολογικά σύμβολα .

Τα νήπια σε δυάδες το ένα επιλέγει ένα μετεωρολογικό σύμβολό και με την βοήθεια του ποντικιού ανοίγει τον υπερσύνδεσμο και ακούει τον ήχο και το ζευγάρι του με κλειστά μάτια και μόνο ακούγοντας πρέπει να αναγνωρίσει το είδος καιρού και στην συνέχεια να διασταυρώσει την επιτυχημένη ή όχι απάντηση.

  1. Δραστηριότητα:Τελειώνοντας η εκπαιδευτικός προτρέπει τα νήπια να διασκεδάσουν ζωγραφίζοντας στο Tux Paint χρησιμοποιώντας το πινέλο από τα εργαλεία και ανάλογα χρώματα να σχεδιάσουν τα μετεωρολογικά σύμβολα και στη συνέχεια να αποθηκεύσουν και να εκτυπώσουν το έργο τους.

 

Τελικά γιατί μας ενδιαφέρει ο καιρός; Τι είναι αυτό που τον κάνει σημαντικό και ποια είναι η σχέση του με την καθημερινή μας ζωή;

Προστιθέμενη αξία ως προς την χρήση των Τ.Π.Ε:

του μ-σεναρίου είναι οι  μαθητές μας να αναρωτηθούν, να ενημερωθούν, να μάθουν και να αναγνωρίζουν  τα διάφορα καιρικά φαινόμενα  με παιγνιώδη τρόπο μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες και παιχνίδια.

 Δημοσιεύθηκε 30 Ιανουαρίου 2019

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας -Ρώτα τον Αμπού να σου πει με το νερό τι τρέχει…2024

Παραλάβαμε τη Μουσειοσκευή <<Ρώτα τον Αμπού να σου πει με το νερό τι τρέχει…>> από το ΜΕΤ (Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας)-Σ...